Ve světě ohroženém slunečním úlomkem letícím k Zemi uvízne osmnáctiletý chlapec cestou na chalupu v neznámém městě. Série bizarních dobrodružství ho donutí postavit se svým největším strachům – smíření se s realitou vykloubeného světa, se sebou samým a se svým otcem. (Artcam Films)

Recenze (54)

William_

2/10. Hodně alternativní snímek, který určitě není pro každého a musím se sám přiznat, žel daný styl neseděl ani mně, a to mám artové snímky rád. Nejvíc se mi líbila scénka s babičkou ve vlaku. Z traileru to teda vypadalo daleko lépe a konzistentněji. Výsledkem je pro mě rozbitý a nefungující film plný nepřesvědčivých hereckých výkonů. Za mě teda zklamání. ()

Ryuuhei

Extrémně nadržený a upocený film o tom, kterak se divný týpek vydává na divnou cestu, na níž se mu dějí ještě divnější věci. To, že se zde všichni chovají jako kdyby byli na drogách a mají nepřirozené sklony k solidaritě, je vysvětleno působením blížícího se slunečního úlomku, který může, ale i nemusí nakonec Zemi zasáhnout. Ve výsledku jde ale jen o typický evropský divnofilm, kde panuje minumum dialogů, děj často zmatečně odbočuje a zaměřuje se i na vedlejší charaktery, a který se zkrátka snaží asi něco sdělit. Jen mi uniká co. Ani ne hodina a čtvrt se mi zdála jako nejméně dvě hodiny. ()

Kosmik

Základní námět dobrý, působení přírodního extrému na chování lidí, byť z astronomického hlediska je pevný ulomený kus Slunce totálním nesmyslem. Možná, kdyby se podařilo trochu víc zpevnit příběh, ještě tak dvakrát-třikrát přepsat scénář, tak jsme tu mohli mít vedle Úsvitu a Bodu obnovy třetí velmi pozoruhodný snímek za rok 2023. ()

honajz2

Popravdě bych radši, kdyby z toho vzešel mnohovýznamnový a hůře uchopitelný mindfuck po Česku, protože tak to dlouhou dobu vypadá, dokud tedy nepřijde finále, které vám dá jasně najevo, o jak prostinké podobenství nakonec šlo. A ještě se silným nádechem "Já, ubohý hodný kluk, musím snášet celé zlo světa a nechápavost starších a útěchu hledat v rapu a (asi?) pofidérních kamarádech, ale přitom jediné, co chci, je světový mír.". Beru, že to je debut mladého tvůrce, že to nebude mít vše perfektně dotažené, ale výstavbou to má pořád blíž studentskému filmu než profesionálnímu, který by měl jít sebevědomě na festivaly a celorepublikově do kin. Mimo příliš jednoduchého poselství a jisté naivity s ním spojeným to trpí i mizerným zvukem a hlavním hercem, kterým ano, je bratr režiséra, asi ho má rád a chtěl mu ve svém filmu dát hlavní roli, ale co z toho, když mu buď vůbec není rozumět a když už jo, tak neumí vůbec nic zahrát. Nevzešla z toho ani civilnost, na to Vincent reaguje na všechny události, které se mu přihodí, naprosto prkenně. Jestli se ale Hospodářskému něco povedlo, tak je to práce s detaily a rámování záběrů, které jsou často propracované a jejich návaznost s občasným odsunem k úplně jiným postavám dokáže budovat atmosféru a znejišťovat diváka v tom, co se děje s hlavním hrdinou. V určitých jednotlivostech to je skutečně skvělé, ale těch není tolik, aby zachránily do očí bijící nedostatky a i kdyby jich bylo dost, stejně by vše nezachránily. Ambiciózní projekt to ale je a místy se mi zamlouval, už jen svým sci-fi-road movie laděním. Lepší 2* ()

Arsenal83

Brutální vedro mi bolo už pri pohľade na plagát, lebo chlapec pôsobí ako vedroidný typ. Našťastie nešlo o film o predavačovi kurenárskeho náradia a dokonca sa na neho lepia ženské, či už má oko zdravé, alebo nie, a to všetkých vekových kategórií od staničných starých fetiek po fetky mladé diskotékové. Film je ako celkom súborom absurdných skečov a nemôžem povedať, že mnohé z nich by neboli zaujímavé. Práve naopak, hoci zbytočne kazené topickou vulgaritou. Na konci ale som očakával oveľa väčšie vyvrcholenie a to nie z nohavíc hlavnej postavy, ale širšie a hlavne údernejšie posolstvo. ()

• Scénář filmu byl oceněn v soutěži FILMOVÉ NADACE v roce 2020. (NADACE)