Byl jednou jeden... život

• Francie Il était une fois... la vie (více)

Epizody(26)

Zveme vás na dobrodružný výlet za poznáním lidského těla. V tomhle animovaném seriálu se dozvíte, jak fungují buňky, srdce, mozek a všechny další tělesné orgány. (Netflix)

Recenze (552)

N.Strauber

Je to nesnesitelné... Jednou jsme se na to dívali ve škole při biologii. Podruhé to bylo, když několik lidí přesvědčilo fyzikáře, ať nám to pustí. On nechtěl, protože je to prý pro malý děti, ale nakonec svolil. Já mu po deseti minutách oznámil, že jestli to nevypne, že odejdu. "Máte pravdu, to se fakt nedá vydržet," řekl a vypnul to. Já to dříve hodnotit nechtěl, ale když jsem se dnes tak rozjel v hodnocení dříve viděných věcí, tak si nenechám ujít příležitost, jak tomuhle aspoň symbolicky snížit to nehorázně vysoké hodnocení. ()

Terva

„Byl jednou jeden… život“ je legendárním francouzským seriálem, nejen pro děti z roku 1986. Tento animovaný seriál provádí diváka postupně v jednotlivých epizodách celým lidským organismem. Režisérem tohoto unikátního projektu, který navazuje na dějepisné dílo „Byl jednou jeden… člověk“, je Albert Barillé. O stavbě a funkci jednotlivých orgánů lidského těla děti poučují personifikované červené a bílé krvinky. Nervové vzruchy můžeme pozorovat v podobě běhajících pošťáků, nebo obrané látky ztvárněné jako futuristické letouny bojující se zákeřnými viry. Mozek se ukazuje jako řídící centrum složité továrny. Vše je zachyceno ve 26 epizodách, jako je drce, mozek, mízní soustava, kosti a kostra, svaly a tuky, válka a toxiny, očkování, koloběh života, obnovy a opravy, hormony, očkování a další. Pro veliký úspěch, získaný nejen pro diváckou popularitu, ale i kvůli opravdové lékařské odbornosti, díky které se tak vědomosti dostávají nenásilnou formou široké veřejnosti, se tento koncept populárně vzdělávacího pořadu dočkal i dalších pokračování v podobě „Byl jednou jeden… vynálezce (1994)“ a „Byl jednou jeden… objevitel (1998)“. ()

Gemini

Nejzábavnější seriál o lidském těle, o to se snad nebudeme přít. Výtvarníci celého cyklu Byl Jednou Jeden... by si zasloužili Řád Čestné Legie, ale Život je přece jen unikátní. Proč? Vzpomínáte si na makrofágy? A na ledviny? A na neurony? Vše zpracované hezky srozumitelně a přitom celkem reálně. Genialitka... STO PROCENT NAVŽDY!!! PS: Ta DVDčka, co se teď vydávají, jsou předabovaná a titulní znělka je taky jiná. Zlatý TV-rip:) Důležitý je přece obsah, nikoliv forma;) ()

zdeny99

Můj první zhlédnutý seriál typu Byl jednou jeden.... Hned mě zaujala krásná animace a ztvárnění lidského těla, že někde v nás je nějaký velín jako ve fabrice, jenž řídí celé tělo, o které se starají stovky dělníků v přilbách. Jen podle mě bylo na škodu až moc odborných názvů, ale to asi jinak udělat nešlo, aby si to zachovalo svoji kvalitu. [41348. hodnocení, 539. komentář, 91%, 20. nejlepší seriál, 107. nejoblíbenější seriál] ()

Gahan

Toto je detská srdcovka! A zároveň je to pútavou formou, najmä pre deti, priblížený svet v nás samých. Nápadité, originálne, milé. Aj o polnoci si spomeniem na slová úvodnej pesničky... tak si spolu zaspievajme... :-) "Táto veta pravdivá je, život skrýva rôzne taje. No tak daj sa k nám, tak daj sa k nám, pôjdeme tou cestou lákavou. Čo vedie k záhadám, k tým záhadám, tak nájdi zopár slov. Nimi môžeš skúmať svet záhad, hľadať obraz a k nemu rám. Život rozpoznávať, s nami poď, daj sa k nám...len k nám." :-) ()

• Epizóda Kostná dreň nebola na Českej televízii nikdy odvysielaná. Vyšla až na DVD s dabingom od BH Promo. (D1705)