Režie:
León KlimovskyKamera:
Leopoldo VillaseñorHudba:
Antón García AbrilHrají:
Paul Naschy, Gaby Fuchs, Barbara Capell, Patty Shepard, Andrés Resino, José Marco, Yelena Samarina, Luis Gaspar, Barta Barri, Julio PeñaObsahy(1)
Dvě kamarádky Elvira a Genevieve cestují napříč francouzskou krajinou a hledají možné umístění hrobky středověké vražedkyně a možná i upírky hraběnky Wandesy. Dívky naleznou nejpravděpodobnější lokaci hrobky a to na zámku Waldemara Daninskyho. Waldemar zavede Elviru ke hrobce, která je údajně místem posledního odpočinku Wandesy. Elvira nešťastnou náhodou přivede hraběnku zpět k životu ještě hladovější a divočejší, než byla dřív. Waldemar Daninsky má také své malé tajemství, ale bude to stačit na ochranu dívek, které se mají stát dalšími oběťmi zvrhlé hraběnky? (Chatterer)
(více)Videa (1)
Recenze (19)
Druhy dil slavne vlkodlaci serie Jacinta Moliny stavi predevsim na skvele atmosfere. Molina jako Waldemar Daninsky ma rozhodne neco do sebe a sceny s upirkami (vsechny tocene zpomalene) jsou skvele. Samozrejmne to neni podivana pro kazdeho, pokud nesnasite takoveho Rollina tak radeji ruce pryc. Ja jsem si tenhle Spanelsky horror celkem uzil a rad se podivam po dalsich dilech. ()
Ja tie Naschyovky proste milujem. Táto bola jedna z prvých, všetci zúčastnení boli plný energie, nadšenia a na filme je to sakra poznať. Aj keď Naschy a jeho dvorní režiséri to podľa mňa nikdy neodflakovali, naopak, bolo to stále lepšie. Každopádne, opäť krásne ženy, charizmatický vlkodlak, krásne gotická výprava, pribeh a prostredie, kvapka histórie, a na tú dobu odvážne gore a nahota, aj keď treba dodať, že sa to ešte iba rozbiehalo. Efekty a masky sú skvelé, každý zastaralý vlkodlačí chlp je stokrát lepší ako sekunda CGI. A upirky... Wau. Čierny závoj, spomalené zábery, upírie zuby. Aj strašidelná hudba je skvelá. Proste, klasický Naschy, ktorého si vždy rád pozriem znovu. ()
Nádherná ukázka kratochvilného béčkového hororu komerčního řemeslníka Leóna Klimovskeho, který jako obvykle používá "gotizující" prvky v současnosti (tedy 2. půli 20. století), atraktivní vždy pečlivě nalíčené ženy, drobátko erotiky a zbytečně moc červené krve. A k tomu Paul Naschy se svým charakteristickým profilem jako "Hombre lobo" (vlkodlak), který je ovšem zároveň ochránce krásných žen a upírobijce. Brak jako vyšitý! Klimovsky je něco jako Amando Ossorio, možná i o trošičku schopnější, obojí má ovšem do skutečně uměleckého filmu na hony daleko. Ale tady to nějak nevadí... ()
Hoci v príbehu je možné nájsť zopár nezrovnalostí, La noche de Walpurgis disponuje silnými hororovými aspektmi, pôsobivou atmosférou a viacerými mrazivými scénami. Miera brutality je na svoju dobu akurátna, masky sú výborné a nahota sa tu vhodne vyskytuje iba v náznakoch. Pre sériu Hombre Lobo bol vždy typický stret viacerých hororových postáv a aj tu Waldemarovi dôstojne sekunduje upírska kontesa so svojimi pomocníkmi. ()
Film obsahuje mnoho scén ( napr. skvelý úvod a prvých asi 10 minút ), kedy som čakal, že sa to už už predsa len vyvinie v niečo okázalé a nasvedčovalo tomu mnoho - hustá atmosféra, tajomná hudba a temná výprava. A predsa nič. Škoda pretože Naschyho vlkodlačí ksicht u mňa bude stále jedným z tých najhrôzyplnejších aké kedy vstúpili na plátna kín. ()
Reklama