Luther: Pád z nebes

• Velká Británie Luther: The Fallen Sun (více)

Geniální londýnský detektiv John Luther padl až na úplné dno. Nevyřešený případ mu ale nedá spát, a tak uprchne z vězení, aby dopadl sadistického sériového vraha. (Netflix)

Recenze (171)

Seriálového Luthera mám sice už nějakou dobu na seznamu, ale do dneška sem neviděl ani jeden díl. Jeho filmové dobrodružství nicméně znalost seriálu úplně nevyžaduje a i když rozhodně není bez chyby, dostatečně mě navnadilo na to abych mu dal konečně šanci. Lutherův pád z nebes pak není vyloženě špatný a jako jednohubková kriminálka se sympatickým Idrisem zabaví solidně a je celkem škoda že je tu dost ale…Serkisův záporák je celkem ok, jakkoliv je v mnoha ohledech až moc přehnaný. Mnohem víc zamrzí zkratkovitost celého filmu, což je u víc jak dvouhodinové stopáže docela zarážející. Hodně věcí se tu děje buď mimo obraz, nebo strašně rychle a divák mnohdy ani nepostřehne jak někdo na něco přišel a je to tam čistě proto aby se děj pohnul kupředu. Celkem bych si uměl představit, že by se na tomhle případu dala vystavět celá 4-5 dílná série, kde by věci a postavy dostaly jasný základ a motivace. Takhle to bohužel funguje tak nějak napůl a je nutné často přivírat obě oči. Potenciál tady totiž byl mnohem větší…60% ()

Ollie235

Nebýt nesmírně hloupého a příliš jednoduchého scénáře, ve kterém jen máloco dává smysl, mohlo se jednat o velmi důstojné pokračování výborného seriálu. Elba totiž stále táhne, má to skvělou dávku napětí a Serkis je jako padouch velmi dobrý. Nad ten nesmyslný příběh a zvláštní konec se bohužel zcela povznést nedokážu. Jsem rád za další setkání s DCI Lutherem, ale za tento počin si Netflix pochvalu nezaslouží. ()

Johnny.ARN

Tigrisa Deblu by som po tomto snímku nenchal robiť ani pochôdzkára v Majcichove, nie to ešte Bonda (aj keď vykradli to kvalitne) Seriál nepoznám, takže nejaké splynutie s postavami nehrozilo. Nebola to ani klasická krimi, nakoľko vyšetrovanie nebolo, všetko si vycucal z prsta resp. zo svojho vešteckého intelektu. Opozitum mu robila taktiež čierna vyšetrovateľka, ktorá bula tupá jak čakan, takže na anglické pomeryy skvelá vyšetrovateľka. Klinec tomu dával zostarnutý Glum a jeho super - duper bunker, ktorý si chystal niekoľko rokov, aby nakoniec "zabudol zabezpečiť IP-čky" Takže zberačská píčovina, kde nič, ale absolútne nič nebolo originálne a už vôbec nie dotiahnuté do konca. 2 z 5 ()

Mrkvič

Záporák, zápletka a hlavně ta brutálnost ve filmu hodně vyčnívá a dá připomenout prvním třem sériím Luthera. No a samozřejmě pořád skvělý Idris Elba. Se spoustou věcí jsem měl ale problém. Když záporák zavolá o špínu na Luthera a šup, ten hned sedí v base. Některé postavy by si také zasloužily mnohem více vysvětlení a prostoru. Prostě skvělý námět na celou novou řadu, kde by další místo vyplnily vztahy mezi postavami. Takhle bylo sfouknuto dost povrchně. ()

Slušná a zábavná Krimi založená dle slavné TV série Luther. Seriál neznám, takže nemohu srovnávat, ale film obstojí i bez znalosti předlohy. Bavila mne zápletka, kde Luther jde do vězení a musí utéct, aby dopadl maniakálního vraha, který terorizuje Londýn a do toho po něm pátrá i celá policie. Tohle je zkrátka cool a zábavný námět, který mi byl sympatický od začátku. Idris Elba hraje šikovně a dá se mu fandit. Cynthia Erivo mi evokovala Outsidera, takže tu také rád vidím v roli detektivky a úplně nejlepší na celém filmu je Andy Serkis, který si padoucha zahrál s gráciíí. Je nepříjemný, má šílené plány, je inteligentní, zkrátka parádní vrah jak se patří, který celý film bez problému potahá. Vizuálně je to ucházející, ale není to nejsilnější stránka filmu, zkrátka lepší Netflixovský Look, akce je průměrná, ale akční film to není, takže to zde beru spíše jako bonus ( ve které Krimi můžem vidět vzpouru ve vězení, že jo), povedla se však hudba, která dotváří atmosféru a líbilo se mi tempo vyprávění, kde se neustále něco děje a vůbec se nestojí na místě, což v tomhle žánru je spíše vzácnost, takže za tohle Lutherovi dávám plusové body. Líbily se mi i samotné nápady vražd ( oběšenci působí správně mrazivě). Scénář občas hapruje a pár věcí nedává úplně smysl, ale jako zábavná, skvěle zahraná Krimi to na mě fungovalo spolehlivě. 6.5/10. ()

• Väzenie, v ktorom sa Luther (Idris Elba) nachádza na začiatku filmu, je väznica HM Dorchester, ktorá bola zatvorená v roku 2014 a prešla niekoľkými veľkými prestavbami, aby bola pripravená práve na tento film. (Arsenal83)
  • Natáčanie prebiehalo v Londýne a podmorské scény sa robili v Lite Studios v Bruseli, Belgicko (v najväčšej a najhlbšej nádrži v Európe). (Arsenal83)
  • Tento film dostal pozoruhodné povolenie natáčať na Piccadilly Circus dlhšie ako to bolo umožnené ktorejkoľvek inej produkcii. (Arsenal83)