Na samém konci druhé světové války nechce německý dezertér už nic jiného než být doma. Místo toho se ale musí postavit esesákům, kteří pasou po ukrytém zlatém pokladu. (Netflix)

Videa (4)

Recenze (175)

Fr

„VÍTE, PROČ TU TI ESESÁCI JSOU? ZLATO! JSOU TU KVŮLI ZLATU…“  Hodně střelby, ale i ruční práce, padouši jsou padouchovatí a dobro… prostě další válečná „špageťárna“. Sonja má v sobě něco z Shosanny Dreyfus, ti, co dělali hudbu, měli v hlavě Ennia Morriconneho, vobčas vyplave na povrch dobrej fór… a jak už to tak na Netflixu bejvá, je to celkem výživná česko-německá spolupráce. Sisu byl syrovější, ale tohle baví podobně. 3 a 1/2! ///   -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Natáčelo se v Česku, na lokacích na Točníku, v Údolí ticha, v Králově Dvoře, v Nižboru, v Líšné, na Křivoklátě nebo na Výsluní. 2.) Na natáčení se podílela řada Čechů, například zvukař Viktor Prášil (nominace na Oscara za Na západní frontě klid). Menší roli má mmj. Josef Trojan. 3.) Thx za titule „Drahomíra Rezková“. ///                         PŘÍBĚH  ***  HUMOR  *  AKCE  ***  NAPĚTÍ  * ()

rublik05

Inspirace Tarantinem je ve filmu více než zřejmá, ať už se to týká postav a dialogů, stylu natočení či celkového vizuálu. Němci na to nešli vůbec špatně, snímek působí velice autenticky a realisticky, což se týká i samotných akčních scén. Osobně byl ale uvítal mnohem více krve a brutality, tempo mohlo být podle mě malinko svižnější, nijak zvlášť mě nezaujaly ani jednotlivé postavy, byť většina z nich není vůbec špatně zahraná. Z námětu šlo rozhodně vymáčknout mnohem více. Takhle je to jen průměrná, neurážející jednorázová záležitost, nic víc. 5/10. ()

HAL

Sisu je mnohem stylovější a dravější jízda, a nebere se ani trochu vážně, což tady trochu ruší, když to není o nic méně akční výplach. Ale postavy sympatické, příběh funguje a akce slušně natočená s nápaditými killy nácků, taky bavilo dost. Na rozdíl od svého Finského bratra ve zbrani má Heinrichův příběh blíž ke Coenovkám než k Tarantinovi. 7/10 ()

_DAVE_

No tohle byla extra brakovka. Ne že bych k tomu tak nepřistupoval, ale bylo to povrchní ujeté sebeparodické až moc. Jakoby vůbec nevěděli co chcou natočit. Je jasné, že Tarantina a Leoneho mají tvůrci nakoukaného. Ale ke kvalitě nestačí. A Pokud by někdo chtěl válku jako videohru, zahrejte si raději “NewColossus”, ten jde s nakopáváním nácků do prdelí, bizarním humorem, akcí, ale i kvalitou filmových sekvencí mnohem dál než tehle televizní film ()

TheEvilTwin

Původně jsem se těšil, že půjde o fajn německého sourozence letošního SISU, který se bude držet více mainstreamu bez parodických odboček a bude se brát vážněji, ale výsledek je teda neskutečná slabota, která mu nesahá ani po kotníky a já se ptám, nad čím tady všichni tak jásají. Největší "velký špatný", je totiž vlastně celkem střídmá akce a gore - kde se SISU řezal hlava nehlava, tak tady jsou všehovšudy 3 akce, z nichž žádná vyloženě nerve koule, gore je hodně obyčejné a i akce se zmůže na celkem obyčejné přestřelky, jednou nůž a jednou vidle. Na to, že mělo jít o guilty pleasure v action/gore žánru mě film nechal chladným a až tak štěstím neskáču, ale takový jakžtakž (pod)průměr si film asi i tak vyslouží... ()

• Afroamerická jednotka amerických vojáků s buvolem ve znaku na konci filmu vychází ze skutečnosti, jednalo se o 92. peší divizi, která byla jedinou afroamerickou jednotkou přímo bojující na evropském kontinentu. Nebojovala však v Německu, ale v Itálii. (Všežrout)
  • Film sa natáčal v Českej republike, hlavne v Prahe a okolí. Využité boli aj miestne štúdiá Barrandov Studios, Prague Studios a Pokrok Studios. Obdobie natáčania trvalo od 12. marca do 25. mája 2022. (Arsenal83)