Režie:
Pavel SoukupScénář:
Lucie KryzováKamera:
Miloslav HolmanHudba:
Jindřich KravaříkHrají:
Alexandra Vostrejžová, Viktorie Vítová, Marek Němec, Barbora Bočková, Magdalena Čečo, Petra Bučková, Vlastina Svátková, Terezie Holá, Marek Holý (více)Obsahy(1)
Anna, influencerka známá svým provokativním obsahem, se na sítích tajemně odmlčí. Když patnáctiletá Nina najde fotku polonahé Anny v mobilu svého táty, rozhodne se ji vypátrat. Sled dalších událostí změní život jak Nině, tak její rodině. Thriller #annaismissing je volným pokračováním úspěšného seriálu #martyisdead ověnčeného International Emmy Award 2020. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (215)
Už hooooodně dlouho mě takle nedostal český film. Je to moderní a člověk, kterýmu táhne na 40 jen civí a žasne nad všemi těmi novými výrazy, který dnešní mládežníci používaj. Je to holt mazec. Příběh perfektně propracovanej a extrémně vyhrocenej. Je to i napínavý a vlastně i když si myslíš, že víš, tak až do konce nevíš nic... Je to skvělý a já se těším na další kousek od tohodle rejži. ()
Nedávno jsem se u české televizní minisérie Herec smál tomu, jak herci dávají nesmyslné důrazy ve svých projevech na slova patřící do dobového žargonu, kdy působí, že termíny jako "překročit ČÁRU!!!" nebo "sbalili ho ČERTI!!§!" působí jakoby byly ve scénáři napsány kapitálkami a herci s režisérem z toho pochopili, že by je postavy i kapitálkami měly vyslovovat. Pochopitelně to naprosto huntovalo jakoukoli snahu o vykreslení iluzě doby. #annaismissing z horké současnosti přitom trpí na úplně to samý. Mladí herci zde pronášejí věty jako "...ty tvoje cringe videa pro boomerský mámy..." a "tohle je real shit stalkerství" přičemž při tom působí, jakoby je film nutil říkat nějaké komplikované science fiction termíny vlastní jen jeho světu. Pochopitelně to naprosto huntuje jakoukoli snahu o vykreslení... iluze... současnosti...? Chtělo by se to hodit na obvyklé inscenační limity českých tvůrců, ale ti mají u mě smůlu v tom, že jsem nedávno viděl Banger., ve kterém ten slang padá z postav naprosto přirozeně. Problém bude, obávám se, v tom, že Kryzová se Soukupem jsou 30+ mileniálové z veganskýho bistra, který sice na twitteru čtou příspěvky teen influencerů, ale v reálném světě se neobtěžovali tyhle lidi nijak nastudovat, takže jejich projev ve filmu zní jako přepsané příspěvky ze sociálních kanálů, které ale nejdou ve skutečném světě vůbec přirozeně z huby. Namluvě o tristních limitech zdejších mladých herců (Magdalena Čečo je ve své roli neumim hrát/hláškuju snad vědomá reference na Radka Kuchaře v Perníkově věži). Není divu, že pak mladá protagonistka v tomto světě působí každou scénu jako právě zrozená Venuše, konsternovaně ve své nevinnosti sledující pohnutý svět internetového falešnictví, když její jediná expozice je, že si v rámci nějaké iniciativy přestane holit podpaží. #annaismissing se ambiciozně snaží o aktualizaci Flynnové Gone Girl, poukázat na pokrytectví a manipulovatelnost každého článku společnosti. Chce nás nechat neustále pochybovat, měnit hlediska, vzbuzovat diskuzi, být aktuální a nestranná. Nikdo ze zúčastněných ale nemá kapacity na to, se na takhle náročném příběhu podílet, takže ve výsledku film jen fotrovsky mudruje o tom, že "na všem je tak trochu pravdy", čímž z toho filmu dělá vlastně esenciální boomeřinu, padnoucí spotřebitelům produktů vyjmenovaných ve sponzorech na začátku filmu. ()
Marty se mi líbil víc. Tady bylo solidně našlápnuto (líbilo se mi, že dospívající hrdinka pátrá po otcově stejně staré milence, a že hodná holka pátrá po sexy holce a la Poslední noc v Soho), ale je to na mě trochu moc angažované, hrdinka je jalová a se svým parťákem otravná, kdo vraždí a proč mi došlo v polovině příběhu (a tak se nekonalo paranoidní divácké těkání mezi servírovanými podezřelými) a i když je to řemeslné, chybí tomu výraznější styl. A když jsme u stylu, plakát by nemusel vypadat jak plakát k divadelní inscenaci. ()
Odmysliac queer záchody na školách a trochu prestrelenú dĺžku (ako tv séria určite odsýpal lepšie) a samozrejme iritujúci slovník mladej zdegenerácie treba povedať že film ma solídnu atmosféru, zaujímavý odkaz a rozhodne vydarený záver. Od vyššieho hodnotenia ma odradil fakt že sa s takýmito filmami (kyberšikana, slovami mladých asi blekmlejnek :-D) roztrhlo vo svete vrece a preto možno samotný odkaz nerezonuje až tak ako v kratšej a výstižnejšom Na hory, ktorému sa dostalo viacero analýz aj u tuto spomínaných infleuncerov od USA až po Ruskú hrozbu. Od čias filmov ako Odpojiť či Muži, ženy a deti ubehlo už desaťročie a prísť s niečím novým v danej problematike je pomerne náročné, koniec koncov najviac na to doplatil asi posledný South Park, v každom prípade ak by to bol viac thriller ako náučný film pre mládež za spomínaný záver by som bol nadšený viac. A v každom z filmov chýba jednoduché riešenie, do 18 rokov jednoducho odpojiť. To by však autori asi príliš upútaviek na sietiach, databázach a stránkach kín nemali. ()
Již dlouho jsem slyšel samou chválu směřovanou na tvorbu mladého a šikovného režiséra Soukupa (moc se těším na Metodu Markovič...chystám se na to, až to bude venku celé), takže jsem si jeho výtvory nemohl nechat ujít. Ale zpátky k Anně. Film se může pyšnit skvělým hudebním podkresem a též na naše tuzemské poměry dosti nadstandardní kamerou a střihem (trochu mi to připomnělo Sedlákovy filmy...asi ta mladá krev má něco do sebe). Herecké výkony převážně dobré, ale je pravda, že někdo moc tlačil na pilu (třeba Svátková v roli matky). A co tedy to nejdůležitější, tedy příběh ? Těch pár zvratů člověk odhadl, ale je pravda, že ten největší na konci mi unikl. Takže palec hore za to. Něco mezi 3 a 4 hvězdičkami. Za mě 7/10 ()
Galerie (12)
Zajímavosti (5)
- Film, který se vysílá v televizi, je Shoky & Morthy: Poslední velká akce (2021). (bianci)
- Filmový projekt vznikl ve spolupráci s Nadací PPF. (Leopard105)
- Sestra Niny (Alexandra Vostrejžová) hraje na VR (Virtuální realita) známou českou hru „Beat Saber“. (griph)
Reklama