Těla

• Velká Británie Bodies

Epizody(8)

Čtyři detektivové. Čtyři časové linie. Jedna oběť. Aby zachránili budoucnost, musí nejdřív vyřešit vraždu, která změnila tok dějin. (Netflix)

Recenze (127)

krauset

Skoky mezi čtyřmi epochami slouží mimo jiné k tomu, aby zakryly jistou schematičnost seriálu (volba té nejvíce zřejmé historické hudby, motivace postav, opakování ověřených narativních vzorců). Přesto však není rozdělení do čtyř časoprostorů samoúčelné, a dokonce překračuje čistě narativní požadavky. Těla poměrně zdařile zobrazují jednak kulturní rozdíly ve společnosti (zmínka o vyšší vzájemné důvěře mezi asijskými ženami, kontrast mezi tím, jak je v současném sboru respektována zjevně odlišná Hasan a jak malé reputaci se těší žid Whiteman), jednak vývoj v metodách vyšetřování (Hillinghead představuje snímání otisků prstů jako žhavou novinku z kontinentální Evropy). Máme tedy před sebou detektivní procedurál, který komentuje ony procedury jako takové a jejich proměny v čase. Hojné užití split screenů vizuálně přibližuje paralely ve vyprávění a zároveň odkazuje ke komiksovému původu příběhu, který napsal slavný britský komiksový scenárista Si Spencer. Seriál trpí častým neduhem zápletek o cestování v čase: množící se paradoxy, nejasné konsekvence, prostá otázka, proč se nevrátit hlouběji do minulosti a předejít problémům, než se vůbec vyvinou. Nejen čtvero stejných případů, ale i seriál sám působí trochu jako déjà vu. Na první pohled svěží koncept čtyř případů v různých obdobích doplácí na povědomostí jednotlivých příběhových situací a jejich řešení: kombinaci Londýna 19. století a dystopické budoucnosti nabídly už Viktoriánky, scéna výslechu matky včetně uvedení chybné adresy je jako odvar z Temného rytíře, pokusy připomenout Potomky lidí jsou zde rovněž. Postavy, které se upíší organizaci, která plánuje změnu režimu, slyší konejšivé i zlověstné „Věz, že jsi milován“, což se stane i paternalistickým heslem nového politického zřízení. Oddanou lásku seriál patrně nevzbudí, ale vlažnou zálibu bych nevylučoval. ()

fabecc1222

Bohužel, po solidním námětu, ohledně časových hrátek, které zpravidla nikdy nezklamou, přišlo trochu vystřízlivění. Jde to tak nějak rozdělit na dvě půlky. První je vážně bída. Tvůrci si kroužkují všechna možná pomrkávání na uspokojení všemožných menšin a hlavní dějová linka stojí. V druhé půlce se to rozjede do vcelku uspokojivého konce, a vy si říkáte, proč to takhle nemohlo vypata po celou dobu. Ale tak nějak vám tam vzadu v hlavě pořád raší, že jste to tak nějak někde viděli. Ano, Dark se tu vykrádá ve velkém. Stejně tak opět ožije ono Cimrmanovské: "Já nejsem tvůj otec, ale tvoje dcera...". ()

majec4

Po Dark som mal potrebu pokračovať v trápení mysle ohľadom cestovania v čase. Toto je však na míle pochopiteľnejšie ako Dark. Homo linka musí byť, v tom Netflix nesklamal. Neviem, to len mne tieto hrejivé zápletky prídu extrémne silené? Inak všetky dejové linky boli super, keď som premýšľal ktorá je pre mňa tá naj, tak som zistil, že počas celého seriálu ma bavili všetky a ich obľúbenosť priamo súvisela s vývojom samotného deja. Celkový pocit je však taký nijaký. Idem do 4*, lebo príbeh sa pekne ukončil, všetko je krásne vysvetlené, no to hodnotenie je pre mňa tesné. Bolo tam dosť zbytočnej vaty a neviem, niektorí herci mi tam nesedeli. Nemám z toho taký wau pocit ako pri iných seriáloch. Z objektívnych dôvodov nemám dôvod uberať, no uvádzam pre upresnenie pocitov. ()

warrenur

Az po dopozerani vyborne vypointovaneho zaverecneho dielu, ktory prepoji tri casove linie a osudy ludi v roznych obdobiach som zdvihol svoje zamyslane, priemerne hodnotenie. Herecky, az na jednu-dve vynimky, nemam moc co vytknut. Celkom mi sadlo i pohravanie sa s casovymi paradoxami a dosledkami "vynutenych casovej slucky". Taktiez bezna realita vsetkych troch vysetrovacich linii je v pohode, hoci kolise ich presvedcivost. A tak, ak sa vam aj z uvodu nejaka nebude zrovna pozdavat, odporucam vydrzat az do podareneho rozuzlenia. Zaujimave a kvaliten spracovane sci-fi s exkurzami do roznych casovych obdobi. Odporucam, dalsi podareny britsky kusok. ()

GeusX

Zajímavý námět, poutavé ztvárnění čtyř časových useků, stejných případů a se zcela rozdílnými detektivy. Změny v časových rovinách jsou přehledné, neztratíte se, což je velké plus.Takřka všechny díly jsou solidně napínavé. Komplet jsem to dal na tři posezení. Základem úspěchu je, že nad tím nesmíte příliš hloubat a lámat si hlavu nad tím, proč někdo cestuje časem zpět aby se dostal přesně tam, kde je. Prostě, TimeCop by se té časové smyčce divil. Spokojenost! 85% (viděl jsem v cz dabingu) PS: Hodně je tu zmiňována podobnost se seriálem DARK. Přiznám se, že Dark mne nechytil a po čtvrté epizodě jsem to utnul. ()

• Seriál je natočen podle komiksu „Bodies“ z nakladatelství DC Comics, který napsal Si Spencer a ilustrovali ho Dean Ormston, Meghan Hetrick, Phil Winslade a Tula Lotay. (flyer.nick)
  • The Irish Independent si všíma opakovaný výskyt motívov (ako napríklad „Vieš, že si milovaný“) a mien (ako napríklad „Harker“ a „Mannix“), podobne ako vo filme Atlas mrakov z roku 2012. (Arsenal83)

Časové pásmo bylo změněno