Obsahy(1)
Animátorka stop-motion se po ztrátě své despotické matky snaží ovládnout své démony. (JasonCZ)
Videa (1)
Recenze (20)
Podobná premisa jako Evil Ed či Censor – k druhému zmíněnému to má ještě blíž nejen tím, že jde o britský horor, ale ve výsledku hlavně tím, že se oba snímky tak trochu utopí ve vlastní prdeli. Za sebe ale musím konstatovat, že mi Stopmotion sedlo víc než Censor a v tomto souboji tonálně podobně laděných snímků v mých očích vyhrává. Silnou stránkou filmu Roberta Morgana je místy nepříjemně skličující atmosféra, která ne vždy naplno funguje, ale občas má tu sílu zarýt se divákovi pod kůži – zejména když jsou v dění zapojené stopmotion kreatury vytvořené z mršin. Velmi se mi líbil motiv vysloužilé legendy ve svém rukodělném oboru, která chce na sklonku života dokončit svůj poslední film, avšak v cestě jí stojí artritida, díky které svou práci není schopná vykonávat, a tak despoticky diktuje své dceři bez tvůrčích vizí a nápadů, co přesně dělat. Jenže tohle je použito pouze jako odrazový můstek – příběh se po chvilce stočí jiným směrem, začne rychle kupit jedno klišé za druhým a putuje přesně tam, kam jsem čekal. ()
Každopádně netuctový až originální příběh, jen ta forma mi tak úplně nesedla, je až moc surrealistická, psychedelická, artová. Ovšem ne takovým způsobem, jakým mám filmový surrealismus a psychedelii rád (třeba u Lynche), ale jaksi elitářsky, příliš umělecky, "švankmajerovsky". Možná v jiném rozpoložení bych hodnotil výš a spokojeněji, holt jsem měl momentálně chuť na něco jednoduššího, přímočařejšího. Ale určitě mě zaujala herečka v hlavní roli, která svou praštěnou submisivní introvertku zahrála myslím hodně solidně. ()
Robert Morgan je dá se říci expert na Stop-motion animaci a svůj um předvedl v kraťasu Bobby Yeah, jenže celovečerní podoba mu až tak nesedí, jelikož mi přišlo, že se držel hodně zkrátka a žádná zvrácená uchylárna se bohužel nekoná. Film se snaží sice přinést závan čerstvého větru do hororového žánru, jenže hororových atrakcí je zde málo a díky pomalejšímu tempu z toho neni ani žádná pořádná zábava. Vdechnout život loutkám pomocí masa a mrtvé lišky byl celkem zajímavý nápad a finální podobizna byla celkem creepy, ale něco zajímavého se začne dít opravdu až 15 minut před koncem a to je pozdě. Je to někde přesně na půl cesty. Sympatie za nápad, avšak mohl se vyřádit daleko více. 55% ()
Nevím no.. Morgan Má zajímavou ideu, se symboly a náznaky pracuje zručně, výtvarný rukopis jeho animace je jedinečný.. Ale, plnotučný film prostě neumí udržet pohromadě. Snaží se říct něco rádoby dospělého, komplexního a celovečerního, ale je to bytostný krátkometrážňák a celé to tak vypráví jako krátkometráž a díky tomu je to k uzoufání rozplizlé. Divák už někde ve třetině pochopí kam to směřuje, zásadní překvápko se nekoná a na konci je rád, že je po všem. ()
Studie šílenství. Ella pomáhá své matce s animací jejího posledního filmu. Matka má artritidu v rukou, a tak se Ella stává jejíma rukama, zatímco matka je mozkem. Ellu nazývá příznačně loutkou a říká, že když ji nebude vodit ona, bude to někdo jiný. Jako - hele, Ello, jsi totálně neschopná se o sebe a cokoliv sama postarat. Není divu, že se nebožačka začne propadat do jiných světů a nočních můr. Jako podobenství OK, animace fajn, ale přeci jen jsem čekal větší zážitek. Možná zato může i hudba, která mi po většinu času nesouzněla s obrazem. Jediná scéna pro mne byla hudebně a obrazově intenzivní - na večírku. Bavilo mě rozkrývat symboly, včetně posledního, jen mě tolik nepřekvapovaly. Každopádně jsem zvědav na Morganův další celovečerák, který by klidně mohl být přímočařejší a přitom děsivější. Tohle je rozhodně pro menšinové publikum a já se divím, že se do toho pustili i mainstreamoví diváci. Jejich zklamání je pak pochopitelné. 3,5* po druhém zhlédnutí přeci jen zaokrouhlím na 4* ()
Reklama