Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Leonard Fife (Richard Gere), oslavovaný kanadský dokumentarista a jeden z šedesáti tisíc dezertérů, kteří se vyhnuli odvodu do armády a uprchli do Kanady, aby nemuseli bojovat ve vietnamské válce, dává za přítomnosti své ženy poslední interview, v němž se dělí o všechna svá životní tajemství, aby svůj mytologizovaný život zbavil mýtů. (mac000)

(více)

Recenze (3)

IviDvo 

všechny recenze uživatele

Oh, Canada začíná velmi slibně, čeká nás poslední rozhovor s Leonardem Fifem (Richard Gere), slavným dokumentaristou, který utekl do Kanady, aby se vyhnul válce ve Vietnamu. Je pro něj velmi důležité, aby se rozhovoru účastnila i jeho žena, protože se chce podělit o dosud nesdílené. A tak začne vyprávět svůj život… To co se o něm postupně dozvídáme vlastně není úplně sympatické a ani jeho ženě se ta nová odhalení nepozdávají, tak to vše svádí na jeho zdravotní stav a vedlejší účinky léků. Co je pravda, co je smyšlené, zkreslené, co si sám Fife pamatuje jinak, než jak to bylo ve skutečnosti? To všechno je natočené celkem poutavě, se skvělým hudebním doprovodem a skvělými herci, ale postupně se to tempo nějak zpomaluje, myšlenky začínají být čím dál tím nejasnější, vrůstá množství otázek, a najednou vše vyšumí do nevýrazného, nedotaženého konce... a já nějak nevím, co se tím básník snažil říct. [Festival de Cannes 2024] ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Hutný motiv otevření se a očistného vyřečení skrytých pravd o sobě, veřejně na kamery a za přítomnosti překvapené manželky. S upřímnými sebereflexními monology postavy Richarda Gerea. Ten je tradičně skvělý a sekunduje mu přesná Uma Thurman. Filmu dodává osobitou režijní patinu neskutečně příjemná hudba (písničky) a líbivý retro vizuál ve vzpomínkových flashbacích. Jeho závěr ale neuspokojí. Námět s odhalováním minulosti hlavní postavy s relativitou co z ní je, a co není pravda, měl větší potenciál. [Cannes FF] ()

Reklama

major.warren 

všechny recenze uživatele

77th Cannes Film Festival 2024: Krásný film. Paul Schrader tentokrát pro změnu ponechal své životní téma "hledání poslání jednotlivce coby formy vykoupení jeho existence" v pozadí a klíčovou roli přenechal v OH, CANADA fragmentárním návratům nespolehlivého vypravěče Leonarda Fifse. Richard Gere na prahu smrti je tu fenomenální - formou projevu mi připomněl Fraserův herecký comeback v THE WHALE. Gere coby úspěšný filmař na smrtelné posteli absolutně přehrává afektovanou manželku, jejíž postava by starému cynickému a sebestřednému umělcovi mohla krásně sekundovat, kdyby... (říci, že mě zde Uma T. s*ala by byl slabý výraz, a to se řadím k jejím velkým fanouškům). OH, CANADA je malý film o velkých věcech, nestrhne, nevzbudí bouřlivý aplaus, ale rozhodně potěší a vzbudí zájem o své postavy. Díky Schraderovi, že i před osmdesátkou stále se zájmem pracuje a nerezignuje na příběhy o pokolení lidské entity. ()

Galerie (3)

Související novinky

Jaké filmy budou soutěžit o Zlatou palmu v Cannes?

Jaké filmy budou soutěžit o Zlatou palmu v Cannes?

14.04.2024

Ve čtvrtek 11. dubna proběhla v kinosále UGC Normandie v Paříži tisková konference ku příležitosti zveřejnění oficiálního výběru v rámci programu nadcházejícího 77. ročníku Filmového festivalu v… (více)

Reklama

Reklama