Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Od chvíle, kdy Štěpán Šafránek nastoupil do ústavu pro mentálně postižené děti, uplynulo deset let. Ústav byl zrušen a Štěpán se vrací do nemocnice jako lékař u záchranky. Stále žije s pragmatickou lékárnicí Ute. Navíc mu zemřela maminka a musí se postarat o pohřeb i pozůstalost. V dispečinku záchranky slyší sestru Toničku vyprávět o řediteli Sahulákovi, který chtěl skočit z okna, a doma ho vyhledá Kendy, kterého vyhodila manželka. Když se zastaví za Ute, narazí na zrzku Annu a nabídne jí svezení. Majitel prosperujícího autosalonu Karas ho přemlouvá, aby se přihlásil do konkurzu na nového ředitele nemocnice, ale on o tom nechce ani slyšet. Pohádá se s Ute a poté opět narazí na Annu. Napíše pro ni básničku a další den Karasovi řekne, že se rozhodl kandidovat. Dál se schází s Annou. V konkurzu vyhraje a stane se novým ředitelem nemocnice. Začátky nejsou snadné. Navíc přijde o svou novou lásku Aničku, která zahlédla Ute, jak přichází ke Štěpánovi domů s kufrem. Marně ji hledá, v nemocnici se pouze dozví, že otěhotněla a odstěhovala se. Štěpán se odmítne zaplést do podvodných machinací a vrátí se k záchrance. O sedm měsíců později je nahlášen akutní porod... (TV Nova)

(více)

Recenze (376)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se celý džbán rozpadne a životodárné kapky se vsáknou do vyprahlé země. Nenucená lehkost zmizela již ve čtvrtém dějství, v tom pátém se postrádá i ta příslovečná laskavost. Zůstal jen smutek. Smutek z příběhu, smutek z některých rolí, smutek ze života. Skrytá reklama se neschovává a ani se nesnaží zůstat decentní nutností, ale křičí, opaluje se a ukazuje všechny své povadlé krásy zestárlých těl tvůrců pátého dílu. Básníci ztratili svůj půvab, svěžest a mládí a ani ten humor jim nezůstal. Sice se snaží poukazovat na nešvary doby, ale jen ukazuje, bez známky hravosti a ladnosti. O poetice si můžeme nechat jen zdát. Hlavní postavou je lékař Štěpán Šafránek (Pavel Kříž), který si sice zachovává morální kredit ve veřejném životě, ale pro vlastní soukromí má jiná měřítka. A divák se může jen ptát, jak je to s jeho horlivostí a nadšením ke stálosti lásky? A pochopitelně je zde i Štěpánův nejlepší kamarád Kendy (sympatický David Matásek), který své životní těžkosti zvládá s větší elegancí a duchaplností. Básníkovou múzou je další žena ze zdravotnictví Anna Posedlá (půvabná Michaela Badinková). Nechce se nechat chytit, ale co zmůže proti osudu? Je zde i bývalá básníkova múza Ute (Tereza Brodská), která může jen smutně přihlížet mizení lásky. Z dalších rolí: nestoudná náhrada za Karabce a velmi úspěšný obchodník s auty Karas (Lukáš Vaculík), popletená dispečerka rychlé záchranné služby Tonička (Jana Hlaváčová), již zcela senilní bývalý gymnaziální profesor Ječmen (Josef Somr), ochotný hostinský Hanousek (Miroslav Táborský), majitelka domu a salónu krásy se slabostí pro Kendyho paní Krásná (půvabná Adriana Sklenaříková-Karembeu), úspěšný provozovatel pohřebního ústavu Písařík (Pavel Zedníček), nově probudivší se politik Nádeníček (Oldřich Navrátil), dlouholetý ředitel nemocnice Sahulák (Tomáš Töpfer), stále šarmantní náměstkyně ministerstva zdravotnictví Vendulka (Eva Jeníčková), zlobivá Kendyho manželka Sylvie (Lenka Kořínková), stálá sekretářka ředitele nemocnice Ivetka (elegantní Markéta Hrubešová), vietnamský obchodní se záhadným výskytem v tomto dějství Čeng (Hoa Guyen Khac), či stále remcající nemocniční lékař (trapný bourák Leoš Mareš). Ach ten smutek! Filmovým režisérům s počínající senilitou by nemělo být umožněno natáčet filmové výtvory! Senilita by neměla být vydávána za moudrost! Standardní výroba komerčních televizí by neměla být měřítkem vkusu kultury a umění! ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Básníci sice po 20 letech ztratili kus svého kouzla i poetičnosti, ale přesto se na ně dá pořád koukat bez pocitu trapnosti, což se o některých jiných českých filmech nedá říct. Přesto je vidím maximálně na ty 3 hvězdičky - humor v nich obsažený je vesměs stále stejný, ale co bylo zábavné v 80. letech, dnes už tak zábavně nepůsobí (a naopak). Kříž odvádí takové "to svoje šafránkovství" spolehlivě, ale nijak nepřekvapí, Matásek se svou reklamní vsuvkou bohužel taky ne, Badinková je sice sympaťačka, jenže bez charisma... Zajímavé vsuvky jsou tak spíše z oblasti politicko-ekonomické, kde se naznačuje, jak to (nejen) ve zdravotnictví asi funguje, a to dodnes. Ale to už bych zabočil někam jinam... ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

PŘI NEJHORŠÍM NÁM POMŮŽE DADA. No, jenom o fous. Pánové Klein a Pecháček nám z Básníků dělají seriál, zdá se. Tomu odpovídá i vizuál. Neskutečně dlouhé, komično přechází v tragédii a pomalu komunální satiru (konkurz na ředitele nemocnice). Na PP je už zbytečné nadávat, veletoče v postavách pokračují (Karabec = Vaculík? A proč?), neherci obsazení kvůli popularitě (Mareš, šmarja), mnoho scén vypadá jako poučování a moralizování těch, kteří zestárli a jen proto na to mají právo. Přesně z toho si dřív série dělala legraci. Básníci se nám pomalu ztrácejí... Úvodní píseň - Uhlířův standard, závěrečná na úrovni slabikáře. 30%. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Na začátku, při scéně ze sanitky, jsem se trochu lekl, jestli se tvůrci nenechali inspirovat úspěchem Kameňáku. Obavy se naštěstí brzy rozpýlily. Prvním dílům se film sice nevyrovná, ale rozhodně je to důstojnější konec série, než byl ten minulý. Jen bych z filmu vystříhal pár přebytečných vedlejších linií a figurek. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Sérii o Básnících mám rád. Byl jsem proto hodně zvědav, jak hrdinové zvládli přechod z reálného socialismu na kapitalismus. Zvládli a zvládl to i pan režisér. Dokonce krapet v předstihu než se divák u českých filmů naučil slova jako product placement... Když jsem je viděl poprvé, nějak mi to nepřišlo. Dnes vychován filmy typu veni Vidi Vici, kde reklama je všude, na všem a na všech jsem nějaký citlivější a tak mi tam ty Mazdy, Tety, Monimy atd.. celkem prudily. Ale odprostím-li se od toho tak si Kendy se Šafránkem skvěle sekundovali a řada dialogů byla velmi vtipná. Jako v každém díle tu máme i novou kočičku a já musím uznat, že Michaela Badinková v zrzavém outfitu byla k nakousnutí (i když nám mohla ukázat víc :-). U mne to je solidní průměr. * * * ()

Galerie (8)

Zajímavosti (18)

  • Pri natáčaní milostnej scény sa Michaela Badinková (Veverka) veľmi hanbila, nakoľko to bola jej prvá milostná scéna v živote, a preto jej režisér povolil, že nemusí byť úplne nahá, ale iba v spodnej bielizni. (Raccoon.city)
  • Vo filme si malú rolu zahral aj hlavný produkčný Miloslav Šmídmajer, a to muža, ktorý si príde do lekárne pre Panadol. (Raccoon.city)
  • Leoš Mareš natočil svoje scény za 5 dní. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama