Epizody(12)

Legendární seriál o městském chlapci Pavlovi, lesníku Horynovi, psu Halušce a jejich společných dobrodružstvích. (oficiální text distributora)

Recenze (85)

sportovec

Zatracovat ta díla předlistopadového období, která nepatří mezi jejich nadčasovou špičku, je poměrně snadné. Zvažujeme-li však jejich kvalitu ve srovnání s polistopadovou tvorbou pro děti a mládež - pokud ve srovnatelné podobě vůbec existuje - jsou výsledky a názory, k nimž dospíváme, jednoznačné. Ostravská tvorba ve většině případů na tuto špičkovou hodnotu nedosáhla; zřídkakdy však šla také pod standard doby. Scénář, který nepatří k nejdokonalejším, dokázala režie vylepšit a některé herecké výkony dále posunout. Vlado Müller, výrazný, osobitý slovenský herec (SIGNUM LAUDIS, OBŽALOVANÝ) tu dostal jednu ze svých vděčnějších příležitostí; herectví Tomáše Holého muselo být vždy psáno na míru; kvalita jeho výkonu tím bývala ovlivněna. Je to pochopitelné. I po tom, co jsem naznačil, klady zůstávají: slušně zvládnutý televizní seriál pro děti a mládež, v osmdesátých letech ještě děti a mládež všeho věku. ()

Stefi_836

Uznávám, že je to dost debilně naivní dětinsky zahraný seriál a punc tomu dodávají debilně naivně zahrané role "ostravskych hercu" dnes možná už i vhodný na odpad.......ale musíte uznat, že pro naivní Husákovy děti to bylo dost nádherné pokoukáníčko s vyzdvihnutím dobrodružství a vztahu k přírodě, které vycházelo z naprostého reálu a platí to do dnes. Hnusná nebudu, takže objektivně? :Účel splnil na pět hvězd. ()

mira007

Dětský legendární seriál o kamarádství hajného v podání Vlado Mullera a malého chlapce, kteří společně zachraňují údolí před dálnicí poté, co společně objevují kouzlo přírody... asi nic , co by oslovilo dnešní generaci nejmenších a i mne tento seriál už jako malého děsně iritoval, nejen obsahem , ale i levným televizním materiálem na který je točen - vypadá to jako vybledlé, neostřené vyblitko... Dvě hvězdy za respekt k legendě a malé roli mého oblíbence Ondřeje Malého - každý nějak začínal. ()

Gemini

Dnes už převážně nostalgická pecka o zeleném přátelství samotářského hajného a městského kluka. Jejich příhody byly místy celkem akční (viz potok otrávený čpavkem), jindy zas dost naivní (výstavba silničního nadjezdu). Co však nikdy nezestárne a svou barvou tak bude krásně ladit s celým seriálem, to je úvodní píseň - nesmrtelná odrhovačka "kdybys tak náhodou":) 70% bez jakýchkoliv výčitek. ()

Kri-kri

Tento seriál spadá mezi ty, u nichž nevím, kam je zařadit a jaké k nim mám zaujmout stanovisko. Nepatří totiž mezi ty, o nichž bych mohl říct, že se mi líbí ani mezi ty, co se mi vyloženě nelíbí nebo mě iritují. Nakonec z toho vyjde dost obtížně identifikovatelná kombinace obojího. Na straně jedné nemám rád přírodopisné seriály a tento navíc působí až příliš výchovně ekologicky, často až s fanaticky grínpísáckým pojetím. Jednotlivé díly mi přišly nudné a nezajímavé. Na druhou stranu si uvědomuji, že ten problém je spíš u mě, neboť seriály se zvířaty mě nikdy moc nebraly a že tento určité kvality má. Zvlášť v porovnání s těmi sračkami, co se od listopadu 89 točí a kde se kavárníci snaží mermomocí zavděčit zápaďákům a trumfnout je v jejich zdegenerované pseudokultuře. Ve výsledku tedy Zelenému údolí uděluji slabý průměr 2 * a 45%. ()

Zajímavosti (14)

• Obhliadky terénu trvali takmer pol roka, než sa začalo natáčať. (Raccoon.city)
  • Úvodní znělka prvního a několika dalších dílů začíná záběrem na Kopřivnici mezi lesy. Paneláky mezi hlubokými lesy ukazují, že hlavní hrdina měl k hajnému Horynovi (Vlado Müller) vlastně blízko. (Robur888)
  • Vysílání seriálu v roce 1992 mohlo být i poslední. Filmový pás, na který byl seriál natočen, byl totiž uložen v archivu ostravského studia, který v roce 1997 poničila povodeň. Seriál se jen náhodou dochoval na Betakazetách. (Zdroj: kultura.idnes.cz) (HawkeyP)