Režie:
Francis Ford CoppolaScénář:
William KennedyKamera:
Stephen GoldblattHudba:
John BarryHrají:
Richard Gere, Diane Lane, Mario Van Peebles, Gregory Hines, Lonette McKee, Bob Hoskins, James Remar, Nicolas Cage, Allen Garfield, Gwen Verdon, Maurice Hines (více)Obsahy(2)
Richard Gere v hlavní roli retro příběhu o velké lásce, jazzu a válce dvou gangů. Jeden z výrazných filmových titulů slavného amerického producenta a režiséra Francise F. Coppoly se odehrává v New Yorku v době hospodářské krize, kdy v Americe vládla prohibice. Do Cotton Clubu, známého nočního jazzového baru v Harlemu, kde se pravidelně setkávají vlivní šéfové z podsvětí, přichází mladý trumpetista. Dixie Dwyer si svým uměním na kornetu vydělává skromně, to se však rázem změní, když jednoho dne náhodou zachrání život jednomu z velkých gangsterů. Najednou má dostatek peněz, ale „známost“ s tímto mafiánem mu zkomplikuje hráčskou kariéru i soukromí… Hlavní roli, úspěšného Dixieho, představuje známý hollywoodský herec Richard Gere (Nebeské dny, Americký gigolo, Pretty Woman, Chicago), pozoruhodný herecký výkon tu vytvořil Gregory Hines v úloze černošského stepaře Sandmana Williamse. Film zaujme působivou a přesvědčivou dobovou atmosférou (za kamerou stál uznávaný Stephen Goldblatt), vynikající hudbou (pod níž je podepsán John Barry) a stepem. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (158)
Další variace na téma "Život a divadlo jedno jest". Alespoň že to Coppola v závěru přizná, přičemž po nás chce, abychom se "hluboce" zamysleli, zda ta prohibiční gangsterská mytologie je pravdivá či ne. Stepování dokonalé, ale proč to musí být rámováno dialogy na téma sociální postavení černochů? Scéna v "pánském" černošském klubu s vysloužilým, ale stále válícím stepařem je tak barvotisková...no ono je to vůbec takové mile barevné a nenáročné. ()
Amerika na přelomu dvacátých a třicátých let, Harlemské kluby s černošskými jazzmany do nichž mají však přístup jen bílí, doba, kdy se ještě nevědělo, že rasismus je špatný a termín "politická korektnost" se dosud nezrodil. Gangsteři s kvěry pod převlečníkem střílející své oběti v rytmu stepového staccata a válka ještě neobcházela příbytky budocích vdov. Muzika, láska, jazz, krvavá pomsta a vzkvétající Hollywood. Krása a nostalgie, pokud stojíte na správne straně stolu, u nějž se rozdávají pokerové karty. ()
Velkolepé, skvěle natočené (Coppolova se nezapře), atmosféra té doby zde funguje na jedničku, ale bohužel trochu nudné a rozporuplně zahrané. Na jedné straně brilantní Bob Hoskins a Nicolas Cage, na té druhé maximálně tak průměrný Richard Gere, jemuž jsem tu jeho roli moc nevěřil. Navíc zde není narozdíl od jiných gangsterských filmů příliš mnoho scén, na které bych se ochotně díval furt dokola. Ale jinak řemeslně skvěle zvládnuté. 70% ()
Zajímavý film. Po skoro celou svou délku se podle mého názoru drží na čtyřhvězdičkovém hodnocení. To by ale nesměl mít konec:-) Ten je strašný. Jinak postavy a celkové historické zpracování konce 20 let je velice věrohodné - postavy jako Madden, Big Frenchy, Schultz a samozřejmě Luciano skutečně v New Yorku působili. Na přelom 20 a 30 let sedí i celé prostředí a program v Cotton Clubu, oblečení atd...Všechno mi přišlo hodně věrohodné. Narozdíl od Radya si nemyslím, že role Nicolase Cage (mimochodem jeho postava rovněž není smyšlená) byla malá a musím dodat, že ji zvládl skvěle. Stejně tak se mi líbil výkon výborného Boba Hoskinse v roli Maddena. Naopak Gere byl jako tradičně velice slabý a představitel Dutche Schultze (James Remar) bohužel rovněž. Kdo má ovšem rád mafiánské filmy by Cotton Club měl skouknout. Filmů s neitalskými gangstery totiž zase tak moc není... ()
Jiz na zacatku filmu, kdy dva najemni vrazi v prevleku za policisty hodi pod stul "delobuch" jsem prestal brat film vazne. Neskutecne spatny a nudny film. Herecke vykony take na nizke urovni. Samotny vyber hercu ( Gere ) byl spatny. Kdyby Coppola nenatocil Kmotry, vnimam ho jako podprumerneho rezisera ( vcetne chabe Apokalypsy ), nechapu, proc a za co ma tolik fanousku. ()
Galerie (100)
Zajímavosti (20)
- Když se Dixie (Richard Gere) miluje s Verou (Diane Lane), má Vera na zádech namalované vyřezy, jako jsou na kontrabasu nebo houslích, což je odkaz na známou fotografii slavného avangardního fotografa Man Raye. (J.A.K.)
- V době uvedení byl Cotton Club nejdražším filmem všech dob. (Edgerton)
- Cotton Club je jediným filmem, za nějž byl Francis Ford Coppola nominován na Zlatou malinu. (Terva)
Reklama