Reklama

Reklama

Kmotr III

  • USA The Godfather: Part III (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo... Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (753)

Sonnery 

všechny recenze uživatele

Nedokážu a ani nechci být taktni k trojce jenom kvůli tomu, že má dva velkolepý, kultovní, starší bratry. A zůstaňmě u bratrů - první díl byl jako Michael, druhý jako Sonny, no a třetí... ten nebyl ani tolik jako Fredo, jako spíš ta hlava ušmudlanýho koně z jedničky. Když už chci natočit pokračování, tak bez vykrádání předchozích dílů a radši vytvořím něco novýho, aby i tento zkultovněl, ne? Ale Coppolu snad přejel Ford, kterýho řídil vožralej Francis, páč nám celou dobu servíruje ty nejznámější a nejstarší donovi hlášky, než aby vymyslel nový. Pak Koulolovi asi všichni chválili ty poměranče z předchozích dílů, jež předesílají smrt a tak tam, kde dříve působili přirozeně a nerušeně, mi je Koulola normálně rozmlátil o ksicht. Ani snad nebyla vidět ta vražda a herci - jenom jste si mohli říct "Hele pomeranč." No a co se vývoje postav a obzvlášť Mika týče... Zklamání, škoda slov ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Škoda absence silnějšího děje, jinak bych až na drobnosti opět neměla co vytknout, snad jen že první část byla mírně nezáživná. Největší obavy jsem měla ze zatracované Sofie, ale nakonec nebyla tak hrozná. Dokud neotevřela pusu... Ovšem ne, že by byla až tak strašná, že by zkazila film, na to je Kmotr příliš dobrý. Ještě ale škoda necitlivého odstranění Toma Hagena, film ho dost postrádá a Kmotr III vůbec trpí nedostatkem známých tváří z předchozích dílů. I tak ale je na co koukat. Člověk si může uvědomit, jakou Michael (i ostatní - Connie, Kay...) ušel od prvního dílu cestu a jak moc se změnil. Pacino předvedl svoje hluboké pokání nadmíru přesvědčivě a konec v opeře našponuje nervy k prasknutí. Ovšem celkově měl na mě třetí Kmotr asi nejmenší dopad, to však může být jen tím, že první dva díly jsou tak moc dobré, že by bylo zatraceně těžké natočit ten třetí ještě líp. Rozhodně se u mě řadí k tomu nejlepšímu, co jsem kdy viděla. ()

Reklama

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale třetí Kmotr na mě zapůsobil jako zbytečně natahovaná telenovela křížená s Dallasem, která obsahovala hodinu a půl dlouhé intro, pak jakousi podivnou mezihru a půlhodinové (byť slastné) finále, které ovšem i přes svou šťavnatost nedokáže zahnat všechny otazníky, co mi lítají nad hlavou. Uvidíme příště... ()

BadoXXII 

všechny recenze uživatele

Je mi to ľúto, ale nezdieľam nadšenie z ukončenia ságy rodiny Corleonovcov. Jedná sa o varenie z vody. Tak neskutočne ťahavé tempo som už dávno nevidel. Prvá časť bola po všetkých stránkach veľmi kvalitná, pútavá - excelentná a chápem jej vysoké umiestnenia v rebríčkoch najlepších filmov. Druhá časť bola zaujímavá poukázaním na Vitove detstvo a jeho vybudovanie sa, ale tempo sa už veľmi ťahalo aj tam a úprimne - jej vysoké umiestnenie v top 200 nechápem. Tretia časť je najslabšia a tak neskutočne ma znechutila, že ju už vidieť nechcem. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Zdá se, jako by celá kmotrovská trilogie nevykazovala výkyvy. Odlišuje tedy jednotlivé díly něco? Odlišuje je pohyb po politickém spektru z extrémní pravice ke středu. Zatímco jednička se klonila skrz metaforu kapitalismu až k fašismu geneticky vyvolených mafiánů a dvojka směřovala do méně vyhraněného pravicového konzervatismu, trojka je ještě umírněnější. Chce legalizovat mafiánství, je sebereflexivnější, poznamenaná stařeckým nadhledem (Al Pacino zabíjet odmítá, hledá lásku a odpuštění) a především podvratně sekulární tím, jak si vyměňuje roli s církví a přenechává ji roli těch špatných. Z církevních hodnostářů se tudíž stávají mafiáni a z mafiánů papežové. ____ Celý film je střídmý, pomalý, přitom tak hutný a sebejistě uchopený. Coppola je patrně nejlepší v tom, jak skrývá předstírané pravděpodobnosti a dělá je samozřejmými. Zemité dialogy, ač nikterak důmyslné, vyznívají díky hereckým výkonům a kompaktnímu rámci trilogie jako poučky z Platónových Listů. ____ Třetího Kmotra pokládám za famózní dílo a z celé trilogie si ho považuji nejvíce. ()

Galerie (161)

Zajímavosti (42)

  • Natáčelo se od 27. listopadu 1989 do 25. května 1990 v Itálii, New Yorku, Vatikánu, New Jersey. (Varan)
  • Film je mimo jiné postaven také na knize "In God´s Name" (1984) autora Davida Yallopa. Pojednává o měsíčním úřadování papeže Jana Pavla I. a jeho záhadném úmrtí. (don corleone)
  • Před samotnou realizací Kmotra III vstoupila na scénu třikrát Kmotřička Smrt. První volbou pro Mary Corleone byla Rebecca Schaeffer, bohužel zemřela ještě předtím, než byly dohodnuty patřičné detaily. Joe Spinell (Willi Cici) byl těsně před natáčením nalezen mrtev ve svém bytě v Queens - dodnes kolem jeho smrti panují dohady. Do třetice se začátku prací nedožil Corrado Gaipa - roli Dona Tommasina po něm převzal Vittorio Duse. (don corleone)

Související novinky

Dočkáme se čtvrtého Kmotra?

Dočkáme se čtvrtého Kmotra?

05.12.2020

Přestože to zní neuvěřitelně, studio Paramount Pictures se podle všeho nebrání pokračování legendární mafiánské trilogie Kmotr. Ano, čtete správně. Zpráva přichází jen pár dní před premiérou nové… (více)

Třetí Kmotr se dočká nové verze

Třetí Kmotr se dočká nové verze

04.09.2020

Studio Paramount se rozhodlo vydat nejen obnovenou, ale také kompletně přestříhanou verzi třetího Kmotra režiséra Francise Forda Coppoly. Cílem je umožnit tvůrcům dosáhnout své původní vize pro závěr… (více)

Reklama

Reklama