Dobrodružný snímek, odehrávající se v Kolumbii, líčí honbu za smaragdy, jimž se v hantýrce říká "zelený led". Neohrožený dobrodruh spolu s půvabnou dívkou, která zde pátrá po své pohřešované sestře, bojují proti smaragdovému magnátovi i jeho přisluhovačům a procházejí přitom řadou nebezpečných situací. (Česká televize)

Recenze (69)

Enšpígl

Ten Moravec tady dabuje Omara stejně jako Fantomase, takže jsem v tom měl docela čurbes. Jinak to ale bylo docela mdlý, kromě Anne Archer, která vypadá velmi přijarelně a člověk by s ní zašel třeba na kuželky, padoucha co mluví jako Fantomas, ale chová se jak kreten (ukazovat někomu koho neznám svou promakanou skrýš, to je slušný znak retardace) a hlavní hrdina bez charisma chlapa, tam už byly jen kameny nabarvený na zeleno, no samozřejmě je to odvaz, ale ne zas tak velký jak si asi namlouvali tvůrci. ()

andrii

Kdo se zhlédne, propadne petrolejovému lákadlu, nedělí se o naleziště "kamenných" sazeniček, o klíč ke klíčení sklíček, zvláště pak charakter, který rád chlad brčálových hlubin. Záludně, záhadně zbloudilý, rozezlený vezír (pod)vodnických kulis, který uklouzne po kouzle pikantně peprmintovém, na jevišti lovišť pistáciových očí. Pro nákladný luxus sám. Jak být "v mechu." ()

Xmilden

A já si říkál jestli ten hlavní hrdina nehrál Barryho Lyndona. Je to samozřejmě on:) Zelený led byl pro mě velice utajeným dílem. Film mě překvapil svým zbytečně velkým hodnocením. Nekonají se zde nějaké úchvatné akční scény a klidně bych jej označil jako nějakou odpověď na Bondovky, s tím že jakákoliv libovolná Bondovka je podstatně lepší. Viděl jsem s perfektním dabingem, který nemá konkurenci : Josef Kemr, Miroslav Moravec, Karel Heřmánek, Petr Oliva a další....40% ()

anderson

ČESKOSLOVENSKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: ČST 1 = 9.4.1988, réžia českého znenia (ÚPF) = ELMAR KLOSS ml. - Nostalgická záležitosť. Vo svete, keby ste tento film označili za klasiku, tak na vás budú čumieť ako na zaostalého. V ČR a SR však lámal v kinách rekordy a to aj zásluhou dokonalého kinodabingu (napr. JOSEF KEMR). Na DVD pomerne slušný obraz aj pôvodný dabing. Ďakujem VAPET. (15.4.2009) ()

MIMIC

Tento film som videl v ranej puberte niekoľkokrát, avšak moje hodnotenie sa rozhodne neodvíja od hrejivej nostalgickej spomienky. Zelený ľad je pre mňa dodnes stelesnením najkvalitnejšej komercie hollywoodskeho typu. High society, absencia nudných pasáží, nevyhnutná love story, prekvapivé zvraty, exotické prostredie, originálna lupičská scéna, vôňa kávy práve dovezenej do newyorského prístavu, štýlové bondovské titulky, charizmatický Omar Sharif, Anne Archerová na vrchole... Mainstream snáď nikdy nebol "smaragdovejší". Kto neverí, tak potom slovami jedného úžasného sovietskeho filmu: "Choď a pozeraj sa". Druhý a tretí Indiana Jones (áno, pán Spielberg), Pretty Woman, Titanic, Múmia (1999) a spol., choďte sa vypchať. ()

• Holbrook (Anne Archer) ve filmu řídila Aston Martin Lagonda z roku 1975. (reich)
  • Film se natáčel v Jižní Americe, konkrétně v Kolumbii. (reich)
  • Natáčení probíhalo také v Mexicu, New Yorku a ve slavném hotelu Las Hadas. (reich)