Milostný vztah mezi mladou ženou a jejím vědychtivým bratrancem, jenž si jako selský hoch umí vážit akademických poct, tragicky ztroskotá na morálních představách viktoriánské Anglie... Natočeno podle románu Thomase Hardyho. Dojemný romantický snímek o nenaplněné lásce. (oficiální text distributora)

Recenze (64)

Džejkop

Kate Winslet v rouše Evině, tak to tu ještě nebylo...a už ani nebude, ale abych něco napsal k událostem, jenž se odehrávají v tomto příběhu.Tento film nechť je důkazem, že láska někdy dokáže být slepá. Ačkoliv se oba k sobě hodili naprosto bez výhrad, tak pan osud nebo štěstí jim jejich lásku nepřálo. Místo toho jim paní smůla nadělila velkou životní tragedii a nezapomenutelný psychický šrám.... ()

Jossie

Příběh tragické lásky dvou lidí, kteří se potkali příliš pozdě na to, aby mohli být spolu šťastni, mě neoslovil tolik, jako by mohl, kdyby nebyl na můj vkus natočen tak "rychle". Než jsem si stihla na nějakou situaci zvyknout a vžít se do ní, už zase byli o kus dál a mně to bránilo v lepším vcítění se do toho vztahu. Ten závěr to značně vylepšil, ale i tak to nestačí na lepší hodnocení. ()

Jezinka

Tento snímek mě příliš nenadchl. Naivní mladík, který si vezme první holku, co ho svede, a pak není schopen včas vyznat lásku té pravé. Hlavní hrdinka se tak trochu z trucu provdá, aby svého manžela za krátko opustila a po rodinné tragédii se obrátila k bohu. Jediný pocit byl, že hrdinové jsou vnitřně velmi zmateni. Ve filmu ani zas tak výrazně nevyzní nepřátelství okolního světa, který nepřeje zakázané lásce. ()

Hedka

Je to druhý Winterbottomov film, ktorý som videla, a páčil sa mi oveľa viac ako jeho neskoršia Genova. Konštatujem to aj napriek tomu, že mi, podobne ako eileen, chýbala vernejšia adaptácia románu. Film má veľmi silnú atmosféru a vyvolal vo mne množstvo rôznych pocitov, a to aj napriek výhradám, ktoré môj rozum nástojčivo a oprávnene pretláčal do môjho úsudku... Nakoniec ma tá hrozná bezútešnosť príbehu totálne premohla, a ja som sa zbytočne uisťovala, že je to iba film.....slzy sa nedali zastaviť..... ()

VenDulin85

Nádherným soundtrackem protkané drama o dvou lidech, kteří se měli rádi, žili spolu, a jediný problém, který s nimi tehdejší společnost měla, byl ten, že on byl ženatý s jinou ženou a ona vdaná za jiného muže. Judu jsem rozhodně musela vidět, kde jinde se taky ve filmu potká Devátý Doktor (Christopher Eccleston) s Desátým (David Tennant, byť ten se tu jen mihne jako floutek v hospodě, ale.. i tak potěší). Nejprve jsem myslela, že drama bude spočívat v tom, že si Juda nemůže splnit své přání, stát se univerzitním učencem, byť pro to dělá možné i nemožné, ale konec příběhu mě zasáhl a i když mám knižní pořádek nacpaný až po střechu, uvažuju nad přečtením předlohy od Hardyho... ()

• Podle knihy Thomase Hardyho "Jude the Obscure" Jude Fawley na konci zemře, opět coby milenec Arabelly. Pro eufemisování dramatu a posílení poslední scény, tento fakt ovšem tvůrci filmu vypustili. (Candice)
  • Celosvětová premiéra proběhla 10. září 1996 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (BMW12)
  • Ve scéně z christminsterské hospody dojde k setkání dvou budoucích představitelů titulní role v seriálu Doctor Who (od r. 2005). Christopher Eccleston hrál „devátého doktora“ v roce 2005, David Tennant následně „desátého doktora“ v letech 2005–2010. (Chřástal)