Ženu unese během rutinního letu neznámý muž a hrozí jí, že zavraždí jejího otce. Tak je vtažena do komplotu proti jistému politikovi; má totiž svému únosci pomáhat při jeho likvidaci. (Filmbox)

Recenze (446)

Lateef

Parádně rozehraný thriller, který se však postupem času mění v obyčejný akční průměr. Dokud spolu na ploše dvou metrů čtverečních vedou nejdříve přátelskou diskuzi a poté psychologický boj Rachel McAdams a Cillian Murphy, má film všechny atributy pro napínavou a dynamickou podívanou. Jakmile se však McAdams změní v akční uragán schopný propíchnout krk obyčejnou propisovačkou, či ukrást auto, nabrat na kapotu nájemného vraha a projet s ním domem, vypaří se veškeré doposud vybudované napětí rychleji než pomine jedna turbulence. Snímek se s posledním vypětím sil doškobrtá do cíle a to svítí na ukazateli stopáže pouhých 78 minut! Co bylo možno zachránit, zachránil vynikající Cillian Murphy, jehož vizáž, projev a hlas se dají souhrně doplnit slovem - charizmatický. Rachel McAdams se očividně snaží, svůj herecký um doplňuje emočními výjevy, stejně však po celou dobu hraje druhé housle. Celkem pěkná Beltramiho hudba. Na sobotní večer můžu doporučit. 26 miliónů dolarů(rozpočet)/95,5 miliónů dolarů(výdělek celosvětově). ()

lamps

Nejlepší Cravenův film. Atmosférický, sofistikovaně napsaný a navzdory minimálnímu dějovému prostoru nekonečně kreativní a zábavný v přímém psychologickém nátlaku a chytrých vedlejších motivech. Sympatie k hlavní hrdince, které jsou především v závěrečném béčkově orientovaném zúčtování klíčové, fungují zásluhou skvělého emotivního výkonu Rachel McAdams bravurně, Cillian Murphy je v roli toho zlého děsivě přesvědčivý (nebo přesvědčivě děsivý?) a moc se mi líbilo chytré manévrování s morálním dilematem "neriskovat život otce a spolupodílet se na vraždě, nebo zariskovat a zkusit všechny zachránit", přestože vývoj "na papíře" je dopředu očividný a v podstatě nepřekvapivý. Ale jak říkám, vývoj "před kamerou" je tentokrát úžasně atraktivní, k páté hvězdičce nebylo daleko... ()

HoneyBunny

Jednoduchý a přitom efektní námět ve stylu Telefoní budky. Dusná atmosféra, chytré dialogy, občas dokonce humor. Krásná Rachel McAdams, která s přehledem uhraje i fakt, že polovinu filmu má v očích slzy (od toho možná původní název Red Eye) - až vám připomene Sidney z Vřískotů. A hlavně Cilian Murphy, připomínající ty staré dobré záporáky, kterým v koutku duše fandíte. Jenže pak jsou tu taky zbytečné scény, které slouží k prodloužení stopáže (Brian Cox vyjde na verandu, podívá se na BMW a zase zajde), sem tam kolaps logiky a hlavně zápěrečné zaškobrtnutí, které z efektního bad boye udělá standartního šášulu. ()

Isherwood

Režijní vedení je bez chybičky, problém byl spíše ve scénáři, který se v závěru nevystříhal nepodařeného variování na klasických žánrových klišé. Přesto režisér doslova tříská napětí víceméně z každého záběru, práce na omezeném prostoru dvou sedaček v letadle je mistrovská a i všeobecně zatracovaný závěr taky nepostrádá ty správné grády. Rachel McAdams si zadělává na slibnou kariéru hezké tvářičky s velmi rozvinutým hereckým potenciálem a Cillian Murphy už v Batman začíná dokázal, že za slupkou nevinně vyhlížejícího sympaťáka se skrývá záporák nejtěžšího kalibru. Od Telefonní budky maximálně minimalizovaný thriller, který kdyby těžil ze své originality po celou dobou stopáže, byl by dokonalý, takhle je to vysoce nadprůměrná podívaná, jíž se dá leccos odpustit. ()

Fr

Všechno v tomto filmu je velmi jednoduché. Něžná polovička ústřední dvojice nás za pomocí více či méně zábavné konverzace nechá nahlédnout do svého života a čekáme, až se zavřou dveře letadla a letuška nám popřeje šťastný let. A pak se proti sobě postaví ženské citové dilema a věcná mužská logika...... Škoda že víc logiky a nápadů nepobral scénárista. Snímek je totiž natočen celkem slušně, ale kdyby tam nebyly ty keci, tak by ta část ,,kde se něco děje“ zabrala cca 30 minut. Pravdou je, že napínavá chvilka má něco do sebe, ale je to hodně (moc!!) cítit laciným béčkem. Dávám 3, ale jednou vidět stačilo. ()

Zajímavosti (20)

• 25milionový thriller znamenal pro Wese Cravena návrat na výsluní, protože během úvodního víkendu (19. – 21. 8. 2005) vydělal 16 mil. dolarů. Po měsíci promítání už měl na kontě 55 milionů, čímž se pro něho stal nejziskovějším filmem mimo trilogie Vřískot. (imro)
  • Jedným z alternatívnych názvov snímky je aj názov Night Flight. (MikaelSVK)