Reklama

Reklama

VOD (1)

Clarke a Rogers (Hoffman a Beatty) jsou neschopní hudební skladatelé, kteří postrádají špetku štěstí a ke všemu peníze. Nechají si poradit od svého vychytralého agenta a jejich duo je zničehonic posláno na výpravu do mystické republiky Ishtar. Avšak brzy po svém příjezdu jsou oba dva - aniž to o sobě tuší - získáni jako špehové pro opoziční strany připravované revoluce a najednou soutěží o přízeň nádherné bojovnice za svobodu (Isabelle Adjani). Jenže Clarke i Rogers jsou ještě horšími špehy než skladateli a brzy uváznou hluboko v poušti s jedním slepým velbloudem a několika atentátníky CIA na krku... (Bonton Home Video)

(více)

Recenze (23)

tron 

všechny recenze uživatele

„Tí poslední odišli. Znervózňovali ich tamojšie Komandá smrti.“ Chvíľku si aj divák myslí, že vtip Dustina Hoffmana a Warrena Beattyho, ktorý si urobili zo štúdia Sony, konečne pochopil. No po úvode so scénami, pripomínajúcimi kombináciu Andyho Kaufmana s Monty Python (tanečno-spevácke vystúpenie v ktorom nikto nevie spievať ani tancovať a morbídna pesnička na počesť 53. výročia svadby), sa ocitneme so spevákmi (pardon, textármi) v najväčšej prdeli sveta, smradľavom Ishtare, kde... nastáva neznesiteľná nuda a otravné tempo, ktoré v tom lepšom prípade uspáva. Zápletka s dvojicou civilistov, ani sami netušiacou ako sa zamotajúcou do špinavých praktík CIA, je slabá. ISHTAR si povesť ohromného fiaska zaslúži a takmer zlikvidoval štúdio Sony tak, ako NEBESKÁ BRÁNA United Artists a OSTROV HRDLOREZOV Carolco Pictures. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Nejspíše tehdejší citová zaangažovanost (W.Beatty) přiměla I.Adjaniovou, aby se "namočila" do tohohle vyprahlého marockého dobrodružství, které není ani muzikálem, ani satirou. Je to jen příšerná hloupost...a masochistům doporučuji dabing z roku 1994, kde se pokoušeli "přezpívat" i ty nablblé songy. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Totální blábol o dvou vypatlaných manících, kteří kašlou na své manželky a skládají jednu horší písničku za druhou a snaží se prorazit i zpěvem. Jejich manažer jim najde angažmá v Maroku, kde se však připletou nečekaně do místního povstání, seznámí se s krásnou a tajuplnou dívkou a odměnou jim je vyprodaný sál naštvaných vojáků. A to v tom hrají Warren Beatty, Dustin Hoffman nebo Isabelle Adjani! ()

Uesbe 

všechny recenze uživatele

No, bolo to tak uprostred - na ľahkú komédiu to bolo príliš temné a na čiernu komédiu to bolo príliš veselé. Ale to zas až tak nevadí, ak nemáte náladu ani na jedno, ani na druhé. Mid nie je zlé, mid treba ľúbiť, lebo skôr či neskôr na neho dostanete chuť. Chuť bola, film s výbornými hercami tiež, gagy na púšti boli veľmi dobré, skoro ako v Spaceballs. Záver - dobrý film a dobré je za 3. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

"Je tady KGB, viděl jsem dva agenty." - "Ty jako Texasany?" - "Ne, ty jako Araby. Ti jako Texasani jsou Arabi." Vůbec ne tak špatný film, jak se všeobecně říká. Má to spád, hudební čísla Hoffmana a Beattyho parazitujících na Simonu a Garfunkelovi baví dobře (o poněkud morbidní písni věnované manželům slavícím 53 let společného soužití nemluvě), špionážní zápletka je fajn a spousta scének se povedla (pořizování slepého velblouda se špatnými zuby, překupníci zbraní). Jen těch vtipů mělo být více (obzvlášť pro příliš suchou postavu Isabelle Adjani) a stopáž měla být kratší. A chtělo by to i o něco lepší hudbu, ne ten podivný ruch, který ve filmu zní třeba při scéně na tržišti. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (7)

  • O natáčení Ishtaru koluje řada historek. Třeba o problémech, které herci a režisérka údajně vyvolávali během natáčení: Warren Beatty (Lyle Rogers) trval na vyhazovu svého velblouda pro „špatnou spolupráci“, Dustin Hoffman (Chuck Clarke) si vyžádal soukromé letadlo plné hraček pro své potomky a režisérka Elaine May hledala pro film po pouštích zvlněné písečné kosy, aby je pak nechala za velké peníze srovnat se zemí. (Duoscop)
  • Přestože je film známý jako jeden z největších kasovních neúspěchů všech dob, v prvním týdnu vydání byl na pokladnách na prvním místě. Následující týden, s vydáním Policajta v Beverly Hills II (1987), však klesl na 4. místo. (orkadimenza)
  • Režisérka Elaine May dala svou nezvládnutou režií vzniknout termínu „movie jail“, což je označení pro člověka, který se vůbec neměl ke kormidlu filmu dostat a už by nikdy neměl točit… (Duoscop)

Reklama

Reklama