Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mafiánský boss Kang (Yeong-cheol Kim) ví, že se na svého „řešitele problémů“ Sun-wooa (Byung-hun Lee) může spolehnout ve všech ohledech. Proto ho pověřuje dohledem nad svou mladou přítelkyní Hee-soo (Min-a Shin), kterou podezřívá z nevěry. Příkaz zní jasně: načapá-li Sun-woo dívku s milencem, má oba na místě zabít. Dokázal by však zabít někoho, v kom nachází zalíbení, někoho, kdo jej nutí přehodnotit svůj dosavadní život? Loajalita vs. skomírající víra v určité morální zásady. Jak se Sun-woo rozhodne? A jaké bude mít jeho rozhodnutí následky? Skrývají se odpovědi v jednom z buddhistických mouder, jimiž je film sevřen? Je na vás, abyste to zjistili. (Matty)

(více)

Recenze (214)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Po "Dirty Carnival" další stylová a skvěle natočená gangstreka z jihokorejské produkce. Výborné herecké obsazení, skvělá kamera a brilantní hudba doprovází tento pozoruhodný snímek. Je vidět, že Korejci zvládají nejen emočně silná romantická dramata ale i atmosferické gangsterky, kde se nešetří krví, násilím a přestřelkami. Divák ale od filmu nemůže očekávat něco podobného co mu nabízí americká produkce a není to ten typ filmu, který sedne každému ale narozdíl od "Dirty Carnival" je tady příběh přímočařejší a jednodušší, tudíž se nestane, že by se divák ve filmu ztratil. Komu není korejská kinematografie cizí neměl by si tento snímek nechat ujít a určitě i ti, kteří zatím žádný snímek z této země neokusili by tomuto dílu měli dát šanci. Málo chybělo k absolutnímu hodnocení. ()

BoPo 

všechny recenze uživatele

Film o dvoch veciach. Chyby majú následky a aj bezcitní ľudia majú city. Úvodná sekvencia Vám presne ukáže, kto je kto. Následne sa začne odohrávať tiché zamilovanie sa, do ktorého niekto neustále chrlí profesionálnu nenávisť. A Bittersweet Life je v podstate vystrihovánka. Raz za čas Vám určitá scéna pripomenie určitý film. Bohužiaľ tomu chýba nadstavba, nejaká pointa navyše či momenty, ktoré chcete vidieť znova. ()

Reklama

Šakal 

všechny recenze uživatele

„La dolce vita aneb (první nenaplněná) láska bolí“. Měl mu pouze pohlídat přítelkyni a v případě nutnosti konat popř. zavolat. Neudělal tak a jak už to tak v životě chodí, každý dobrý skutek je po zásluze (po)trestán. Zvlášť, když dostanete druhou šanci, ale tři slovíčka „omlouvám se Vám“, zaměníte za „polib si, zmrde“. Polehčující okolností není ani skutečnost (právě naopak), když jsou v tom zapleteny (vaše) city.... Jsem jediný, komu krvavě rudá přestřelka na schodech připomněla tohle ? A v tom tkví zřejmě největší úskalí snímku. Není to rozhodně špatné, ale originály jsou vždy pouze jedny. Na druhou stranu nutno (Kimovi) přiznat, že své četné inspirace nijak neskrývá a naopak se k nim sympaticky hrdě hlásí. Navíc rozhodně (tupě) nekopíruje, ale jde si svojí osobitou cestou. 85% [Náhoda tomu chtěla, abych předevčírem shlédnul snímek Buried. Ve světle právě viděného, budu muset lehce přehodnocovat. Ostatně, posuďte sami. Sypká, lehká, písčitá hlína, pár čísel pod zemí, bezpečí dřevěné rakve, zapalovač, mobil, baterka a návdavkem spousta času. Naproti tomu těžká, deštěm zmáčená (nasáklá) jílovitá zemina, tlačí vás čas, mobil čeká až na povrchu a navíc je to pouhá rozcvička na rozehřátí. Přesto, jak vidno, jde to.... Jsi sráč, Ryane resp. Paule! Možný návod? Méně volat, více konat aneb postarej se sám]. ()

Eodeon 

všechny recenze uživatele

americký mainstream není, jak je vidno, osamocen ve své snaze (umělecky) podchytit filmařinu tak, aby byl výsledek přitažlivý pro diváky různého stupně náročnosti. i Hořkosladký život staví na snaze uspokojit různě náročné publikum. film dává méně náročnému divákovi víceméně poctivou žánrovou směs úchvatně nasnímané akce, nadsazené tak vysoko, že by se za to nestyděl ani John Woo, a romantizujících motivů a k tomu do třetice špetku mafiánského trilleru. modelový (anti)hrdina vybízející k divácké identifikaci dokonale naplňuje svou heroickou roli. je na jednu stranu mužem až po uši ponořeným do černého bahna kriminálního podsvětí a zdánlivě chladným a nemilosrdným, na stranu druhou nesmírně citlivým, neobvykle pohledným a citově vyprahlým. tím spíše a proto nepřekvapivě se pro něj stane nejsilnějším hybatelem právě láska k nedosažitelné ženě. vražedného úkolu, který by dříve vykonal bez sebenepatrnější výčitky, teď není schopen a stává se psancem zjevně směřujícím k neodvratné smrti. možná jste už někde podobnou výchozí zápletku viděli. nejspíše se vám námět o spáse hrdiny skrze láskyplný cit k ideální ženě jeví jako ubohá šablona. v principu by to tak bylo, ale věřte, že Hořkosladký život je dokladem toho, že i v základech klasickou látku lze v současné kinematografii zformovat znamenitým způsobem. nemá smysl zde operovat se slovy klišé a originalita, když před námi dochází k jednomu z nejpůsobivějších uchopení archetypálních vzorů - vzkříšení starověké tragédie ze současné žánrové materie. /// od Dži-un Kima bylo v této souvislosti velmi příhodné, že dodal hrdinovi typickou vlastnost: ne zcela bezpodmínečnou nesmrtelnost. kulky ho zasahují, zraňují, ale on nikdy nepodléhá, hnán nadlidskou silou do nevyhnutelného finále. a právě závěr, neodmyslitelná součást archetypu hrubě načrtnutého výše, je hořkým naplněním této konvenční vlastnosti jak blockbusterových "hrdinů", tak mnoha mýtických hrdinů a v neposlední řadě nás samých, resp. jiných verzí našeho já, které známe z okamžiků bdělého snění. až na konci filmu můžeme nejzřetelněji rozeznat, jak krásně spolu ve filmu komunikují dva zdánlivě diametrálně odlišné modely moderní a archaické mytologie. a v tom tkví jedny kvality filmu oceňované náročnějšími diváky a stále přitom záleží jen na každém jednotlivci, kolik si při sledování z filmu ukrojí. /// ovšem ještě zajímavějším rysem může být rozmístění mnoha náznaků, relativizujících “opravdovost” zobrazeného. divák dostává několik nejednoznačných důvodů domnívat se, že určité větve dění nepatří do reality fikčního světa, ale do domény snových konstrukcí hlavní postavy, nebo dokonce, že se vůči zbytku filmu vztahují jako jakási "metafikce". kde, zda vůbec, ke zlomu mezi filmově-realistickým a filmově-snovým fikčním světem dochází, je otázka, a to velmi příjemná a podněcující. podle mého prvního dojmu je přípustná i radikální teorie, podle které jej můžeme vysledovat zpět až k první scéně a celý zbytek filmu vnímat jako trpké zasnění se nad nenaplnitelnou představou jednoho prachobyčejného obyvatele velkoměsta, nebo jako projekci uplynulých událostí ozvláštněných zidealizovanými představami o tom, jak se věci mohly vyvinout, kdyby... se nevyvinuly jinak. přičemž musím zdůraznit postřeh, že film je exponován z a do ústředního místa: luxusního baru A Bittersweet Life. nabízí se také odůvodněné možnosti, jak spatřovat v Hořkosladkém životě záblesk společenské reflexe/kritiky a s tím spojený pocit melancholie, ne tak úplně vzdálený tomu Felliniho slavnému opusu. () (méně) (více)

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Gangsterka po korejsku je samozřejmě úplně jiná, než gangsterka po americku nebo po evropsku. A myslím, že pro důkladné vstřebání je ji třeba vidět aspoň dvakrát. Pro mě osobně je to parádní filmový zážitek, svébytně asijsky poetický, brutální, introvertní, s nějakým tím existenciálním ocasem, s krásnou hudbou, se skvělými týpky v hlavních rolích. A jako bonus se divákovi dostane názorného návodu, kterak rozebrat a zase složit automatickou pistoli Stečkin, a taky se dozvíme, kolik pěstních, kopných, tyčných, řezných, bodných, střelných a já nevím jakých ještě ran je schopen vydržet jeden naštvaný, i když nevelký Korejec, než definitivně zhebne... (Hodně!) / Ehmmm... fakt tě nevykrádám, Mi Nü-Chai, tvůj koment čtu až teď... ()

Galerie (22)

Zajímavosti (5)

  • Krátká vyprávění, kterými film začíná i končí, jsou buddhistické paraboly. (DailyDreamer)
  • V roce 2009 časopis Empire zařadil film na třetí místo žebříčku "20 největších gangsterek jaké jste nikdy (pravděpodobně) neviděli". (Terva)
  • Film byl nesoutěžně promítán na filmovém festivalu v Cannes 2005. (Terva)

Související novinky

Michael B. Jordan mafiánským zabijákem

Michael B. Jordan mafiánským zabijákem

19.08.2017

Jihokorejská krimi A Bittersweet Life patří mezi ty chválenější a známější asijské filmy. Bylo tedy jen otázkou času, než se Hollywood pokusí o remake, a právě ten už je na cestě. Příběh mafiánského… (více)

Filmasia 2008

Filmasia 2008

30.11.2008

Čtvrtý ročník festivalu asijských filmů se uskuteční 4. – 7. prosince v pražských kinech Světozor a Aero a přinese filmy z Číny, Koreje a Japonska. Z nejznámějších režisérských jmen se v programu… (více)

Reklama

Reklama