Černé zrcadlo - Série 2 (2013) (série)
Tvůrci:
Charlie BrookerRežie:
Owen HarrisScénář:
Charlie BrookerKamera:
Gustav DanielssonHudba:
Vincent PopeVOD (1)
Obsahy(1)
Část Přijdu hned vypráví o mladé dvojici, Marthě a Ashovi, kteří se odstěhovali do zapadlého venkovského domku, kde žili Ashovi rodiče. Ash je zvyklý denně trávit čas ve společnosti sociálních sítí a telefon má snad přirostlý k ruce. Marthě to nijak zvlášť nevadí, miluje ho a oba se těší na jejich nový společný život. Druhý den po nastěhování je Ash při vracení pronajaté dodávky zabit. Na pohřbu vypráví Marthě její kamarádka Sarah o nové službě, díky níž mohou lidé zůstat v kontaktu se zesnulými. Prostřednictvím historie jeho internetové komunikace a profilech na sociálních sítích může Ash znovu "ožít", což má pomoci truchlícím pozůstalým. Martha je tímto konceptem znechucena a nechce s ním mít nic společného. Rozhodne se zůstat ve venkovském domě, přestože její izolace dělá sestře Naomi starosti. Jednoho rána přijde Marthě e-mail od Ashe - Sarah zajistila onu službu. Martha zuří a e-mail vymaže. Jenže pak zjistí, že je těhotná a naplní ji samota a zoufalství, a tak se rozhodne promluvit s "ním"... (HBO Europe)
(více)Recenze (94)
Na začátku jsem si říkala "Do prdele další epizoda soustředěná na partnerskej vztah, to zas umřu nudou." Ale sakra to jsem ještě nevěděla, co přijde a že to stálo za to. Samozřejmě, jak už to bejvá u Black Mirror, nápad skvělej. A i když se to prakticky odehrávalo jenom mezi dvouma lidma bylo to strašně zajímavý. Úplně vidím, jak tak za 5 let (víc tomu nedávám, je to hodně reálná představa) budou mít všichni doma androidy svejch zesnulejch, no to bude teprve prdel. No a ten konec? Nikdy bych nevěřila, že bych soucítila s umělou inteligencí, ale sakra chudák chlap (i když umělej) takhle ho zavřít na půdu, to už radši zničit nebo prodat. Hodnocení: 8/10 ()
Perfektně zpracovaný, zahraný a jako vždy vysoce aktuální námět, kterého si začínají všímat i na velkém plátně (Her, Ex Machina). Nezdravé mísení offline a online života, devalvace vztahů, závislost na sociálních sítích, neschopnost odtrhnout se od minulosti či šmejdské marketingové praktiky. Osobně za nejsilnější téma považuju otázku etičnosti oživení mrtvého člověka z jeho "internetové stopy". ()
Velmi silný příběh. Nikdo si nedokáže říct, jak by se vyrovnával se ztrátou toho nejbližšího. Až k tomu dojde. Perfektně vyobrazený dnešní problém, kdy člověk je více mimo realitu než její součástí. Hayley Atwell nádherná a skvělá, Domhnall Gleeson ve své roli úžasný. Víc už mi pak seděly především herecké výkony, než kam se vyvinul příběh. Každopádně naprosto aktuální...až varovné! ()
Žijeme více online než skutečný život a neumíme se vypořádat se smrtí. Intimní a komorní a rozhodně zatím ta vůbec tématem nejaktuálnější epizoda, která mohla být i nejlepší, kdyby jí v závěrečných minutách poněkud nedocházel dech. Každopádně pohyblivé reagující obrazy mrtvých lidí z Harryho Pottera jsou rázem echt znepokojivé. ()
Poučení: ačkoli si třeba myslíte, že váš lepší polovička o sobě na sociální média vyblil úplně všechno, o jeho zásadním stylu projevování v reálném životě, tj. zvyku pálit na sousedku imaginárním samopalem a vztekle mňoukat na rychle projíždějící auta, s největší pravděpodobností internety nevěděj. Vzhledem k tomu, že typická internetová persóna má takřka neomylně nudně tovární nastavení, je závěr, že i průměrný Jouda mívá své skryté hloubky, vlastně docela optimistický. Na druhou stranu jsem už dlouho nevylezla z boudy, takže můj šok nad tím, že lidi obvykle nejsou svůj profil, je třeba brát poněkud s rezervou. ()
Galerie (23)
Photo © Zeppotron/Channel 4/Netflix
Zajímavosti (4)
- Služba s názvom "That can be my next tweet!" ("To môže byť môj ďalší tweet") existuje od roku 2013. Analyzuje užívateľov twitterový stream a pokúsi sa vytvoriť tweet, ktorý by mohol napísať. (Arsenal83)
- Na začátku v čase 00:03:12 je na poličce vidět kniha o Werneru Herzogovi. (Arnyfe)
- Vo filme Ex Machina (2014) hrá Domhnall Gleeson (Ash) človeka, ktorý miluje androida. Tu je to presne naopak. (Arsenal83)
Reklama