Reklama

Reklama

Om Shanti Om

  • Indie ओम शांति ओम (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Jsou léta sedmdesátá a Om (Shahrukh Khan) je vyhledávaným hercem. Ovšem jen pro role "křoví". Za svým snem stát se velkou hvězdou jde odhodlaně jen proto, aby měl šanci setkat se a okouzlit božsky krásnou herečku Shanti (Deepika Padukone). To se mu podaří při natáčení jedné scény, kdy ji vysvobodí z ohně a stanou se z nich přátelé, či možná něco víc, jak Om doufá. Pak se ale dozví "závažné skutečnosti" z jejího osobního života, přesto se ale rozhodne ji zachránit z ohně ještě jednou... a skáčeme o 30 let v čase a přichází rok 2007... (bolly.cz)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (42)

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Indická takřka paranormální romance? No proč ne. Navzdory tomu, že hlavní hrdina byl ve své sedmdesátkové inkarnaci hrozný debil, je to fajn film. Ostatně, Shahrukh Khan mi tu přišel obecně hrozně nesympatický a nepříjemný, až div, že je to ten samý herec, co hrál v Chak De! india. Připadlo mi, že se tam ani moc netancuje, na tu stopáž rozhodně méně, než by člověk čekal. Ale zase se tam více zpívá, pravda. Pobavily místní popkulturní odkazy (hlavně Abhishek Bachchan potěšil). Technicky vzato to jsou vlastně dva filmy v jednom. 3.5* ()

MaedhRos 

všechny recenze uživatele

Bollywood je pro mě pole neorané, takže Om Shanti Om pro mě byl v první řadě filmem a až v druhé řadě reflexí. Narážek, odkazů a fórků jsem tak dozajista postřehla jen mizivé procento. Nijak mi to ovšem nezabránilo si tuhle jízdu užít a až to pole bollywoodské trochu zorám, asi si dám repete. (Propos, vesměs zde spíše kritizovaná první polovina filmu mě bavila přímo nehorázně a celek mi mj. i díky ní - a její délce - dokonale ladí.) ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Om Shanti Om je něčím na první pohled nevstřebatelným, na pohled druhý skvělou intertextuální učebnicí Bollywoodu pro pokročilé. Sama jsem si nechávala očekávaný zážitek až na dobu, kdy si budu jistá minimálně polovinou hostujících star. Což se mi podařilo po dvou letech intenzivního setkávání se s tímto unikátním filmovým světem. v OSO je toho tolik, že nebylo těžké během chvíle ztratit hlavu... S Niktoriem se shoduji na rozpacích ohledně reflexe 70. let, ale zároveň očekávám s dalším podobně stylizovaným filmem Action Replayy, že do této problematiky lépe proniknu. Není to sice přesné, ale základní příměr je stejný jako důležitost 60. let pro kinematografii ČSR. Takže bude nutné rozklíčovat stěžejní znaky této dekády, její vliv na další desetiletí a zároveň její odlišnost oproti předchozímu vývoji, což může být skutečně oříšek. Konkrétně kokosový, mám-li citovat konkrétně z OSO ;) Ale ještě než vyjádřím své zásadní nadšení, musím se pozastavit nad nevyvážeností hlavních šlágrů, které sice zřejmě měli evokovat jednotlivé změny žánru, ale přeci jenom jsou součástí jediného filmového celku, tudíž logicky nemůžu být nadšená z takových kontrastů jakými jsou parodie Dard-E-Disco a vynikající dramatické vyvrcholení Dastaan-E-Om Shanti Om. Zatímco Main Aagar Kahoon Tumsa Haseen je jakoby vystřižená ze Zpívání v dešti i Moulin Rouge! najednou. Nicméně po předávání cen Filmfare a nastoupení titulní písně Om Shanti Om, což jsou právě ty dvě scény s největší kumulací hvězd, byla exploze třpytu tak mohutná, že musela oslepit naprosto každého. Bylo určitě dobře, že jsem dříve viděla film Don, kde se také SRK rozehrával v podobně výrazné dvojroli a byla jsem už jeho stylu více přivyklá. A skutečně mu pomalu přicházím na chuť, v jeho případě nemusí jít o samozřejmost, ale o pečlivě vybudovaný vztah s divákem, který může být časem pevnější a hlubší. V případě Deepiky mi pomohl určitě Karthik Calling Karthik, ale tam musím bilancovat své nijak zásadní nadšení nad touto kráskou. Mnohem větší radost mi udělaly ukázky z fiktivních filmů Abhisheka a Akshaye. Konečně Kumar se stává novým starem příštího režisérčina filmu, na který se báječně těším. A v případě Dhoomu 5 věřím v jeho realizaci, stejně jako tomu kdysi bylo předpovězeno u sérií Rocky a Rambo :D ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Film, ktorý je obrovskou udalosťou sám o sebe. Typické Indické prvky ako tanec a spev, ozvláštnené o sebaparodujúci aspekt. Film ma neuveriteľne bavil. Obľúbil som si Deepiku Padukone a Shahrukh Khan ako obvykle nesklamal. Ako to už pri týchto filmoch býva, len finále podkopáva celému príbehu nohy. Tam som schopný odpustiť prehrávanie, zamilované pohľady aj značnú mieru neuveriteľnosti. V celom príbehu sú tieto zložky namixované natoľko dobre, že naozaj nemám problém pripustiť, že sa jedná o výborný žánrový kokteil toho najlepšieho čo Bollywood môže ponúknuť. Pre mňa úžasný zážitok, ktorý sa vyrovná mnohých západným filmom. Je pestrý, pozitívny a z peknými posolstvami. Pritom netlačí na pílu a čo je najdôležitejšie tak neprestáva zabávať. Skoro za plný počet. ()

StanislachKo 

všechny recenze uživatele

Už som asi dospel do štádia, že nie som natoľko očarený bollywoodskymi hopsandami ako tomu bolo pri Kal ho naa ho, či Jab tak hai jaan a ani Shahrukhovou charizmou (ako tomu bolo rovnež pri oboch spomínaných filmoch...). Z priemeru to vytrhávajú dve skutočnosti: 1) niekoľko tuctov kameí (a ako som sa dočítal to dali bez nároku na honorár.. takéto gestá na mňa vždy spoľahlivo fungovali) 2) Záverečná scéna v kombinácii s až mraziacim "zvratom". Čakal som viac, ale nedá sa uprieť, že režisérka má všetko precízne pod palcom a vo svete silných mužov na tvorivých stoličkách sa nestráca. (A jej zmysel pre sebairóniu dokonalo podtrhla záverečnou scénou, kde sa predstavili všetci členovia štábu. Aj posledný technik prechádzal "hviezdnou" uličkou a komparz búrlivo tlieskajúci každému jednému. Až dorazila Farah a pod obrazom nápis "written, produced and directed by ... " tam už boli len upratovači s metlami. :-) to bolo krásne) ()

Galerie (9)

Zajímavosti (5)

  • Film patří mezi komerčně nejúspěšnější bollywoodské snímky všech dob s výdělkem přes 794 200 000 rupií. (Niktorius)
  • Hudební scéna Dhoom Taana, ve které Deepika Padukone vystupuje po boku se Sunil Duttem, Rajesh Khanem a Jeetendrou, byla složena ze záběrů z filmů Amrapali (1966), Saccha Jhutha (1970) a Jay-vijay (1977). Požadované scény musely být digitálně restaurovány a původní herečky z nich byly vymazány. Deepika Padukone byla natočena před modrým pozadím ve stejných pozicích jako původní herečky a nakonec byla digitálně vložena na jejich místo do restaurovaných scén. (Raztubyl)
  • Ukázka z fiktivního filmu Return of Khiladi s Akshayem Kumarem je takřka přesnou citací jedné ze scén ze švédského snímku Policajti. (Niktorius)

Reklama

Reklama