Reklama

Reklama

Transformers

  • USA Transformers
Trailer 4
USA, 2007, 144 min (Alternativní 138 min)

Režie:

Michael Bay

Hrají:

Shia LaBeouf, Megan Fox, Josh Duhamel, Tyrese Gibson, Rachael Taylor, Anthony Anderson, Jon Voight, John Turturro, Kevin Dunn, Amaury Nolasco, Zack Ward (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Transformers patří k nejúspěšnějším hračkám v historii. Roboti, kteří se dokážou přetransformovat v libovolný dopravní prostředek, jsou populární natolik, že se stali hrdiny akčního animovaného seriálu. Mohli by ale být také předlohou pro hraný celovečerní akční film? Pochybnosti hravě rozmetají dva argumenty – úspěšné snímky se v současnosti natáčejí podle mnohem podivnějších námětů (třeba podle atrakcí v zábavních parcích, viz Piráti z Karibiku) a Transformers se navíc mohou opřít o dva velikány světového filmu, produkujícího Stevena Spielberga a režírujícího Michaela Baye (Mizerové 1 + Mizerové 2, Skála, Armageddon). Ti dva mají dostatečný kredit na to, aby se z projektu, který by jinak doprovázely pochyby, stal jeden ze nejočekávanějších filmů léta... Prakticky odnepaměti ve vesmíru kolem nás zuří válka dvou vyspělých mimozemských civilizaci, „hodných“ Autobots a „zlých“ Decepticons. Dosud se nám vyhýbala, ale když tito vyspělí mechanoidi objeví na Zemi zdroj energie, jehož ovládnutí může jedné či druhé straně přinést konečné vítězství, promění se naše planeta v peklo na zemi (nebo spíš ve vesmíru). Jejich invazi prožíváme společně s teenagerem Samem (Shia LaBeouf), kterého doposud trápila pouze škola, absence pořádné káry a slečna jménem Mikaela (Megan Fox), jež dává přednost jeho spolužákům. Ve chvíli, kdy se v televizi objeví první zprávy o ničivých robotech, začne mít o jeden problém navíc. Je to právě on, kdo nevědomky ukrývá klíč k onomu životně důležitému energetickému zdroji, proto má nárok na první místo na seznamu ohrožených druhů. Hned za ním figuruje zbytek naší civilizace… Spojením Stevena Spielberga s Michaelem Bayem vznikl z dětské hračky silný epický příběh, který úspěšně kombinuje dramatičnost Války světů s diváckou vstřícností Dne nezávislosti. Přestože příběhu dominují velkolepé akční sekvence, o které se starali mistři oboru, specialisté z trikového studia George Lucase Industrial Light and Magic, je v něm dostatek prostoru i pro humor a pro originální zápletku. „Nejdůležitější bude přesvědčit lidi o tom, že film, který se inspiroval dětskou hračkou, může být pro dospělé. Stačí ale pár vteřin libovolné akční sekvence a vaše předsudky budou ty tam,“ tvrdí producent filmu Lorenzo di Bonaventura. (Magic Box)

(více)

Videa (4)

Trailer 4

Recenze (2 133)

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Na počátku byla Krychle aneb...když plechy tropí neplechy. Karel Čapek by zíral, jakou evolucí prošli čiperní metaličtí mimozemštané pod velením Optima "Dušína" Prima a kazisvěta Megatrona. Fetišista na západy slunce, americkou armádu a japonskou techniku Michael Bay posílá coby E.T. vzkaz domů: Nechte vlajky vlát, robůtky prát a robátka hrát. Cool, mum. Nebudu plýtvat prostorem na chválu a spíš se ptám, CO kukuřičnému dětskému menu od strýčka McBaye chybí? Větší adrenalinová nádrž, hudební plyn sešlápnout až na podlahu žihadla, bitevní pole jménem Země vyčistit od všech vývojově bezcenných humanoidů. Je to film o hračkách, tak proč je házet do kouta a redukovat na kovové maso, které se, když zrovna přijde na účet ILM kapesné od Spielberga, hlava nehlava mydlí? Vztahy v robotické komunitě jsou trestuhodně zanedbané. Není třeba násilím ověšovat každý zrezivělý šroubek otravně košatou mytologií ala Piráti, ale z narážek, emocí a průpovídek se dalo vytěžit mnohem intenzivnější drcení bránice i vřelých sympatií. Nečekala jsem hlubinnou psychologii a subtilní rozbory dětských traumat s vychovatelkou Optima Primea, ale pánská konverzačka nad jedním dobře vychlazeným olejem by potěšila. Méně důsledků, víc příčin. S hustotou lidské kůže na metr čtvereční to ale megaloman s peterpanovským komplexem přepískl. Úplně by stačila sympatická trouba zn. LaBeouf toužící po motorové kočkolapce a ( pro potěchu pánského…oka i po Megan Fox), jeden průměrný americký hrdina Josh Duhamel, za důchodce čiperný ministr válečných kouzel Jon Voight a za špunty dívenka s růžovým poníkem. Robotické archetypy (včetně jednoho gaye) jsou zase v kladné i záporné části spektra načrtnuty s neodolatelnou drzostí, ale málo se s nimi pracuje. Což zamrzí, protože když patetické „save the world“ proslovy recituje impozantní modrooké monstrum, když dobrosrdečný čmelák pomáhá v honu na spolužačku , když se multitrans Frenzy vzteká jako tříletý epileptik, když si imperátor Megatron hraje na Caligulu, chtělo se mi křičet: ještě, více, déle, rychleji  Nevyčítám Transformerům roztomilou směšnost, užívám si infantilní i patriotické trademarky, pomíjím logické lapsy i občasnou nepřehlednost akčních scén, ale zbytečné rádobyvtipné figurky a retardující člověčí (a čívaví) linie mi napoprvé bránily, abych se nad celým Transformerovem rozplývala stejně, jako nad jeho jednotlivými částmi. Napodruhé: Optimálně Prima. I neurony někdy potřebují dovolenou.devět:) ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Když se člověk po skončení tohoto filmu zamyslí, musí mu být jasný, že víc se z toho vymáčknout nedalo. Monstrózní souboje a výbornou technickou stránkou asi očekává každý. Ale nečekal jsem, že mi bude líto kovových monster(někomu možná i slza ukápne). Jsem překvapen a rád, že v tomto monstrózním projektu nejde jen o béčkovou demolici autorobotů, ale PŘEDEVŠÍM O ZÁBAVU. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Sedm. Přesně tolik let jsem se systematicky vyhýbal tomuhle kousku (kvůli vidině té nejstupidnější a nejodpadovější popcornové zábavy) a odolával nátlaku okolí, které mi Transformery pravidelně a vytrvale předhazovalo. Až ve mně (snad) dozrál ten správný čas a já se podíval. A o tom, že to bude překvapivě docela koukatelná věc, se mi nezdálo ani v těch nejdivočejších snech! Nejen, že jsem ani tak moc netrpěl jako zvíře (jen sem tam trošku), ale já se i často smál. Jasně, z drtivé většiny nechtěnému, avšak, světe div se, dokonce i sem tam nějakému záměrnému vtípku. S čím souvisí fakt, že snímek nelze brát vážně, i kdyby člověk nakrásno chtěl. Celým filmem se totiž vine těžce infantilní podtón, který dílo předurčuje ke sledování i skoro těm nejmenším (pokud vás nedostanou „směšní“ dacani ze Sektoru 7 či ten roztomilý div ne šišlající „zlodějíček“, tak zraněný „domácí mazlíček“ a jeho psí oči už určitě, ňuňůů…ehm), přestože primárně se cílí na náctileté pani…ehm, pány (každá poďobaná nula přece může zachránit svět, vysloužit si respekt, získat nové přátele a sbalit nejkrásnější a nejodvážnější kost široko daleko…ne?). A pak je samozřejmě potřeba si (tím nejpatosovějším způsobem; tedy s výjimkou mile ironické narážky na konci) průběžně připomínat zemi původu a její nejvznešenější atributy jako svobodu, mír či sebeobětování se (protože jak moudře pravil Sam: „Bez obětí není vítězství!“), i když ty největší „hlášky“ vypouštějí ze svých zrezivělých úst roboti. Skoro při každé jejich nanejvýš patetické promluvě mi bylo trapně a zároveň se mi chtělo strašně smát, nicméně plechouni mě solidně odrovnávali po celou dobu (po „l“ měkké „i“?). Takřka béčkové herecké výkony většiny zúčastněných snad radši ani komentovat nebudu, ale co se týče Megan…ach…ta je tady prostě brutálně sexy, přestože jde o to nejpovrchnější a pudově nejnižší hledisko hodnocení, které si ale i já pro jednou snad můžu dovolit (dámy se však zase jistě nemálo pobaví jejím za každé situace naprosto dokonalým make-upem…pokud u toho zrovna nebudou peskovat své slintající protějšky). Na druhé straně, chválit těžce namakaný vizuál, bravurní technickou stránku, hudbu neustále pumpující adrenalin do krve či více než solidní akci (která občas dokonce dává na chvíli zapomenout na spoustu „wtf“ momentů) by bylo jen nošením dříví do lesa. Hodnocení já osobně vidím na pomezí 2/3*, ale zvolením nižší varianty bych byl na film asi až moc přísný, a to vlastně ani nechci, protože mě v některých ohledech příjemně překvapil, takže dávám průměr. „Kolik?“ – „No, když zvážím klasickou povahu tohoto vozu, dobrá kola a barvu na zakázku....“ – „Barva je vybledlá.“ – „Jo, ale na zakázku.“ – „Je vybledlá na zakázku?“ – „Pokud má být tohle tvoje první auto, nečekám, že tomu budeš rozumět.“ ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Ne přímo revoluční, ale doposud neviděná, monstrózní akce s obřími roboty a nekompromisní destrukcí všeho, co jim přijde do cesty, to jsou Transformers. Samozřejmě je to efektní, oslňující, fantastické, dech beroucí, masivní, ale nezastíní to fakt, že scénář zeje stupiditou a povrchností (větší než Armageddon). Opět rutinní zápletka s nalajnovaným dobrem a zlem, opět osud světa v rukou náhodného teenagera a opět se z nás dělají blbečci... Pastva pro oči je to však královská. 7/10 ()

T2 

všechny recenze uživatele

„Tento film je veľký návrat blockbastrového machra akým je Michael Bay. Práve on zatienil celú plejádu letnej popcornovej nádielky a za sebou nechal svojou už tradičnou bombastickosťou zaručené hity ako sú Piráti Karibiku 3 či Spider-man 3.“ _Na tomto dlho očakávanom projekte sa podielal režisér prezentujúci miestami až zbesilú akciu, či strih ale jeho prvoradou doménou sú vizuálne pekné spomaľovačky, otáčajúce sa okolo osi hlavných protagonistov. Jeho hlavnou predajnou značkou je precízne vyladený vizuál, ten o kom sú tieto slová, nie je nikto menší než megaloman Michael Bay. Na začiatok treba spomenúť že dušu a teda život dali robotom trikové štúdia Georga Lucasa ILM, čo je už dlhodobá špička na poli trikovom a pokiaľ zas nezatrucujú akademici, mali by sa na ich hlavy zosypať aj nejaké ocenenia. Ale opak sa stal pravdou a kto sleduje udeľovanie cien dobre vie aká tuctová báchorka za špeciálne efekty získala cenu. O čom vlastne je tento film, samozrejme že nejedná sa tu o nič jednoduchšie a dookola omieľané než o súboji dobra zo zlom. Aj keď príčinu sporu v tomto príbehu nezosnovali zrovna ľudia ale roboti z ďalekého vesmíru. Prvotný vznik tohto mýtusu začal už začiatkom 80.rokov keď Japonská firma Takara uviedla na trh hračky robotov Transformérov, maskujúcich sa do rôznych aut či dokonca do pištole ako to bolo v počiatočnom prípade u Megatrona. Samozrejme že Američania vtedy hneď zareagovali a pustili sa po úspechu hračiek do kreslenej seriálovej tvorby, kde vytvorili charaktery robotickým postavám a rozdelili ich do dvoch skupín, dobrá dostala názov Autoboti a zlá Decepticoni. A teda aká zmena nastala u hraného filmu oproti koncepcii kresleného originálu? V podstate žiadna. Film sa na nič nehrá a je len doslova dokonalý prepis rozprávky. Takže netreba si lámať hlavu nad tým že záverečný súboj robotov sa odohráva v zaľudnenom meste, lebo kde inde by sa dalo viac zničiť, zdevastovať, mohutnými výbuchmi odpaľovať múry či cesty,... a tak ide tu hlavne o efekt. Aj keď po pravde čakal som o niečo inteligentnejší príbeh a nie len plytkú dosť naťahovanú báchorku. Takže príbehovo to je fakt dosť spackané a minimálne dobrá pol hodinka, by sa dala s filmu vystrihnúť aby to mohla byť ešte väčšia jazda, než v tejto podobe je. Ale čo tento film zachraňuje pred skĺznutím do zbytočnej tuctovej popcornovej zábavky: V prvej polovici filmu sú to hlavne vydarené vtípky okolo postavy Sama Witwicky, čo ma teda prekvapilo lebo takto som sa nikdy nedokázal zabaviť pri takomto druhu film. Nečakané schladenie nastane až príchodom tajnej organizácie S7 a teda nástupom postavy agenta Simmonsa(John Torturro) na pľac. Ten sa snaží byť až moc komický ale je to moc na silu a tak stred filmu stráca podstatu a je len zbytočne zdĺhavým prednesom deja, čo nemá takmer žiadne grády. Zmena príde až príchodom záveru filmu, tam nás akcia opäť pritláča do kresla. Takže strhujúca jazda nastane až po opustení deja z vodnej nádrže, akčné burácanie odštartuje diaľničná devastácia vozovky a aut pri súperení robotov, či následne už spomínaného mesta a práve tam je už badať také vybláznenie sa tvorcov a technikov od špeciálnych efektov. _„Najsilnejší zážitok prichádza hneď na začiatku filmu, keď na vojenskú základňu pristáva neidentifikovaná helikoptéra, po pristaní rázom zasekne vrtuľu, zloží ju do šíku a rozhýbe sa v nej stovka častíc aby znej vznikol robot spustiaci na udivených vojakov palebné peklo.“ _Herecké obsadenie bolo zamerané hlavne na neznáme tváre ako herec Shia LaBeouf v úlohe spočiatku ustráchaného Sama Witwicky, čo má za úlohu pomôcť robotom nájsť stratenú kocku ako zdroj energie a je badateľné že pred týmto hercom sa črtá veľká budúcnosť minimálne v komerčných filmoch, najbližšie nás môže prekvapiť v očakávanom projekte Indiana Jones 4. Na strunu sympatie tu je určená pre tých čo im ladí tmavšia pleť pokožky Megan Fox a samozrejme tu nechýba aj pekná inteligentná blondínka v podobe Rachael Taylor, zaujímavú úlohu si tu strihol v podobe ministra obrany Jon Voight a ten do svojej postavy dal viac než by si takýto druh filmu zaslúžil, neskĺzol vo svojom prejave do žiadnych zbytočných banalitiek. Hlasy robotom prepožičali Peter Cullen ako Optimus Prime, pre neho to je už od samotnej kreslenej podstaty stálica a tento robot vždy mal prepožičaný jeho hlas a pre Megatrona bol vybraní „matrixovský Agent Smith“Hugo Weaving. _Hudba na tomto poste ostal Bayom overení s predchodzieho projektu Steve Jablonsky a ten len potvrdzuje, že je momentálne špičkou vo svojom obore. Aj keď by sa našlo veľa vítiek voči hudbe, lebo to čo nám ponúkne pri niektorých scénkach, teda určité chytľavé motívy už zazneli pri filmoch ako Armageddon či Batman začína, veru nestačí len mierne zmeniť hudobné nástroje, čo hrajú už overené pasáže, je to potom aj tak dosť priehľadné. Trošku ma zamrazilo že aj ústredni robotický motív je ukradnutý, aj keď z dosť starého politického filmu Bez východiska s Kevinom Costnerom. A treba spomenúť že pri akčných pasážach hudba dosť často zanikala do pozadia, takže v tomto ohľade to bol menší priestrel, lebo nebolo tak doladené aby prezentovaná scénka mala aj silnejšie hudobné doznenie. _Kamera tak tento post obsadil Mitchell Amundsen a vystriedal tak z minulého projektu osvedčeného Maura Fiore, ktorý bol prevelení na najočakávanejší projekt posledných rokov, čo je nič menšie než Cameronov Avatar. Amundsen mal doteraz väčšinou skúsenosti ako asistent kamery u známych filmov z poslednej doby ako Mission:Impossible III či dokonca Bournov mýtus a treba zdôrazniť že v prípade hlavného kameramana si počínal nadmieru dobre, priniesol veľa strhujúcich momentiek a dodržal zaužívaní Bayov štandart. ║Rozpočet $150miliónovTržby USA $319,246,193Tržby Celosvetovo $709,709,780║ K tržbám ešte asi toľko, že na prekvapenie sa tento film viac uchytil na Ázijskom trhu než na našom Európskom, kde ostali tržby asi miernym sklamaním, hlavne na územiach Francúzska($17,020,320) či Nemecka($14,072,481), kdež to v takej Južnej Kórei($50,249,999) zarobil hneď po USA druhú najvyššiu tržbu, a milým prekvapením bola hlavne priemyselne napredujúca Čína($37,610,000). ▐ Tržby od roku 2009 za predaj Blu-ray v USA $8,133,515 //počet predaných kusov 399,337Tržby za predaj DVD v USA $295,452,316 //počet predaných kusov 16,317,380/videl v kine 5x: 90%/ () (méně) (více)

Galerie (222)

Zajímavosti (158)

  • Začátek filmu se odehrává v Kataru, kde jsou vidět vysoké hory. V Kataru má však nejvyšší bod ve skutečnosti jen 295 m n. m. (GreatestFan)
  • Primeova (Peter Cullen) hláška "freedom is the right of all sentient beings" je z obalu jeho původní akční figurky. (GreatestFan)

Související novinky

Hasbro zakládá filmovou a televizní divizi

Hasbro zakládá filmovou a televizní divizi

17.08.2023

Hračkářský konglomerát Hasbro spustil novou filmovou a televizní divizi, skrze kterou nyní hodlá ve velkém produkovat vlastní projekty na základě svých značek. Nová produkční společnost vznikla… (více)

Nový Sonic drtí všechny rekordy

Nový Sonic drtí všechny rekordy

11.04.2022

Kdo by to ještě před pár lety řekl, že tím prvním filmem podle videohry, který prolomí ono proslulé prokletí nepovedených, a především neúspěšných herních adaptací na stříbrném plátně, bude až Ježek… (více)

Nový Star Trek, Tiché místo i Sonic

Nový Star Trek, Tiché místo i Sonic

16.02.2022

Studio Paramount v rámci prezentace pro investory oznámilo kupu novinek, a jelikož je toho opravdu hodně, asi se do toho rovnou pustíme. Tou největší zprávou je čtvrtý Star Trek. Nové pokračování… (více)

Studio Paramount upouští od blockbusterů

Studio Paramount upouští od blockbusterů

12.09.2021

Studio Paramount v příštích letech čekají velké změny. Současný šéf Jim Gianopulous odchází a místo něj přijde Brian Robbins z americké kabelové stanice Nickelodeon. Nový ředitel studia pak nejenže… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno