Režie:
Guillermo del ToroScénář:
Guillermo del ToroKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Danny ElfmanHrají:
Ron Perlman, Selma Blair, Doug Jones, Luke Goss, John Hurt, Roy Dotrice, Jeffrey Tambor, Anna Walton, Jamie Wilson, Matt Rippy, Colin Ford, Seth MacFarlane (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Nejproblematičtějšího zaměstnance přísně tajného Úřadu pro paranormální výzkum a obranu tentokrát čeká opravdu náročný úkol. Syn vládce podsvětí, princ Nuada, totiž porušil křehké příměří, které panovalo mezi lidmi a jeho říší, čímž nastartoval příslovečné peklo na Zemi. A má být ještě hůř – Nuada se snaží zkompletovat sbírku artefaktů, jež mu mají pomoci oživit Zlatou armádu, nezničitelná mostra, která za pár minut udělají z lidstva ohrožený druh. Aby toho nebylo málo, Hellboye rozptyluje i lehce italská domácnost, kterou má se svou Liz. Tváří v tvář ohrožení světa musí jít rodina stranou, a tak se zaměstnanci nejtajnějšího ze všech tajných úřadů vypraví do tábora nepřítele, aby zastavili Zlo, ještě než se stačí vyvalit na Zem. Vy se vydáte s nimi, a protože vás povede režisér s nedozírnou výtvarnou fantazií, připravte se, že uvidíte, co jste asi ještě neviděli. (Bontonfilm)
(více)Videa (6)
Recenze (1 077)
Nic mě nerozněžní tolik jako opětovné setkání s mignolovským universem, které mi Crew dala do vínku v klíčovém to věku mého dospívání. Ať už hrané nebo kreslené filmy, komiksy nebo knihy, Hellboy a jeho svět jsou tím, co si pravidelně žádám a udělá mi to víc než dobře. Když si před projekcí Zlaté armády znovu přečtu Vánoce v podzemí, tak je dokonalé už úplně všechno. Škoda, že nikdy došlo na třetí film. ()
„Z Nemcov som nervózny.“ Na pomedzí 2* a 4*. Je tu toho proste veľa. Všetkého. Najmä trikov. Del Toro dostal po jednotke viac slobody (a peňazí) a je to poznať. V negatívnom zmysle slova. Kým mnohým režisérom vyšší rozpočet umožňuje zhmotniť skvelé vízie, del Toro vždy bol paradoxne najlepší, keď v Španielsku/Mexiku na kolene robil pecky Princ bez kráľovstva a Faunov labyrint. Akonáhle mu niekto dal v Hollywoode príliš veľa peňazí (aj keď "čo je príliš veľa peňazí?", ako by sa spýtal klasik), šlo to s ním dole vodou. Začal blbnúť, efety sa stávali prehnanými, vytratilo sa mu z toho srdce a zostala CGI prázdnota. Z Hellboya 2 som mal zmiešané pocity už v čase premiéry. Preč bola sviežosť, nevinnosť a pôvabnosť jednotky, herci mi pripadali trápne namachrovaní, stratilo to dušu. Dvojku pekne vystihuje spôsob, akým sa scenáristi vysporiadali s Hellboyovým „bodyguardom“ z prvej časti Johnom Myersom: pri prvej príležitosti, ako ho prestali potrebovať, sa naňho vybodli a bez jedinej výčitky svedomia ho šmarili cez zábradlie. Pritom podľa mňa je jednotka paradoxne skôr príbehom Johna, než Hellboya. Znechutil ma aj prehnaný počet CGI. Ústredný zlosyn je o ničom, jeho sestra zdržuje tempo (a smeruje dej k strašne nudnej romanci s Abeom) a scenár s elfskou zápletkou ma príšerne nebavil. Akcie je dosť, no je neživotná, ťažkopádna. A Hellboy, v jednotke úžasný, sa v dvojke správa ako debil. Napriek tomu všetkému sa občas nájde srdiečko (úvod s návratom Johna Hurta), Abe Sapien by si zaslúžil vlastnú sériu (v komiksoch ju má) a niektoré nápady sú hravé, chcelo by sa povedať typicky deltorovsky vynaliezavé (scéna s trhom, rastlinný elementál). Koniec v Írsku je fakt dobrý a scenár konečne začne byť pôsobivý, skvelý a dokonca fantastický; nebudem spoilerovať, tak len dodám, že je škoda, že del Torovi kvôli slabému komerčnému dvojky (ani jednotka nebol žiadny komerčný trhák, ale stála o 20 miliónov menej) nebolo umožnené trilógiu dokončiť do jej zrejme riadne tragického (myslím príbehového, nie kvalitatívneho) konca. ()
Přepálená maškaráda, ve které se Hellboy ztratil. A po které se Hobita docela dost bojím. Del Toro pořád umí akci, jeho filmy vypadají tak dvakrát dráž, než kolik doopravdy stojí, a nedělá mu problém za sebe skládat scény vtipné i magické... ale tentokrát to nejde příliš dohromady a vyprávění (místy dost připitomělé a poslepované) pěkně drhne. Jednička byla subtilnější a díky tomu měla větší tah. Tady se sice objeví asi milion a pět potvor, sám hláškař v rudé mezi nimi ale zaniká. A spolu s ním vyprchávají i všechny ty motivy, které určitě šlo rozehrávat stejně osudově jako v Temném rytíři. Del Toro ovšem na rozdíl od Nolana zvládl jen fragmenty - film jako celek se mu rozklížil v nákladnou přehlídku masek, jejíž vnitřní dramatičnost vyšumí nepříjemně rychle. V hlavě zůstane spíš šašek Krauss a pár fórů pro děti do dvanácti let, než červený superbouchač, kterým Hellboy před pár lety byl. ()
Del Toro sa po Bladovi 2 potreboval opäť raz vyjašiť a ja mu to žeriem. Primitívnu plnku digitálneho koláča som vychutával (rovnako ako pri Transformeroch) a ani vedomie, že by sa dalo chytrejšie mi nedovolí nezdielať jeho bujaré nadšenie, byť ako konzument obrázkov. Jednoduché, úderné a zábavné (glasshole). 90% ()
║Rozpočet $85miliónov║Tržby USA $75,986,503║Tržby Celosvetovo $160,388,063 ▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $4,448,887 //počet predaných kusov ?║ Tržby za predaj DVD v USA $47,588,181 //počet predaných kusov 2,504,210║ Neviem čo sa stalo s del Torom, že by len ten príbeh škrípal lebo takmer všetko ostatné funguje krásne, hlavne čo sa týka technických prvkov, kde hlavne vynikajú masky, triky a choreografia súbojov, taktiež množstvo fantastických postáv. Len škoda že ten príbeh v ktorom to všetko pekní je zasadené nedokáže tak upútať ako by sme si želali, jednoducho to nefunguje na takej báze aby to bol zážitok a len smutne musíme prijať sústo už niekoľko krát prežuvané v iných podobne ladených filmoch. Tlak Americkej produkcie je proste už moc prežvachlaná žuvačka čo fakt ale fakt nebaví. A potom sa niet čo mu čudovať, že to komerčne opäť prepadlo, keď to v konečnom dôsledku vyznelo tak plocho. /videl v kine: 70%/ určite som čakal viac ()
Galerie (74)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (38)
- Protože studio přesunulo premiéru a film "obětovalo" Temnému rytíři (2008), neměl zdaleka takový úspěch, jak se čekalo. (Specs)
- Líčení Rona Perlmana (Hellboy) trvalo 3-6 hodin denně. (Witta)
- První Hellboyova (ve filmech Ron Perlman) komiksová dobrodružství byla vydána v roce 1994. (Rodriguez)
Reklama