Reklama

Reklama

Jason Bourne se opět vydává na cestu za pravdou a svojí minulostí, ale tajná sekce CIA po něm stále pátrá. Na scéně se objevuje novinář Simon Ross, který pátrá po informacích o projektech Treadstone a Blackbriar. Využívá při tom zdroj z řad CIA a dostává se blízko k důležitým informacím. Neunikne tak pozornosti Jasona Bournea, lačnícího po informacích o své minulosti, ale především pozornosti Národní bezpečností agentury, pro kterou je případný únik informací naprosto nepřijatelný a je připravena mu zabránit za každou cenu. Nikdo tak není v bezpečí. Na mušce je nejen Simon Ross, ale i Jason Bourne, který chce definitivně odhalit pravdu o své minulosti. (TV Nova)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (1 461)

RHK 

všechny recenze uživatele

Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 100 nejlepších akčních filmů - 100 Greatest Action Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Celosvětově divácky úspěšný film. Paul Greengrass už zabodoval v akční pecce druhého a nyní i třetího dílu Bourna. Pohyb, akce, rychlost, vše dotažené až na hranici možného (a snesitelného). Jen málo filmů má tempo jako tento. Trailery: http://www.csfd.cz/film/224141-bourneovo-ultimatum/videa/ ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Paul Greengrass s Mattem Damonem dokázali zakončit triologii o agentu Jasnu Bournovi ve velkém stylu. Skvělý výkon Damona a geniální režie Greengrasse dělají z tohoto filmu jeden z nejlepších akčních nejen roku 2007. Opravdu velmi povedé a každému vřele doporučuji. Doufám, že pánové z Akademie nenechají tento díl bez povšimnutí....... ()

Reklama

Douglas 

všechny recenze uživatele

Po přečtení Bordwellovy kritiky bourneovského stylu (viz tady a tady) se ve vší (a opravdu nemalé) úctě k tomuto teoretikovi musím ptát, kde končí "zesílení" hollywoodského stylu a kde začíná jeho "změna". Podstata formální progresivity Bourneova ultimáta v porovnání se současnou hollywoodskou tvorbou totiž spočívá v propojení těkavého stylu ruční kamery a téměř konstantní dvouvteřinové průměrné délky záběru (přičemž nositelem pocitu kontinuity se stává primárně zvuk) s využitím různých typů pohybu. Bourneovo ultimátum produkuje pohyb na rovině žánrových standardů (pohyb honiček) a vyprávění (pohyb vyprávění, pohyb ve smyslu distribuce informací). Bordwell se ve své práci tak zarputile soustředí jen na stylistický systém a vágní argumentaci o běžném příběhu, že se zcela odpoutává od vnímání narativního systému se stylistickým. Ale právě v něm spočívá zásadní revoluční krok Bourneova ultimáta od Bourneova mýtu. Ten s distribucí informací i pohybem honiček pracoval standardně (honičky směřují zásadně dopředu :), zatímco Ultimátum zmnožuje informační zdroje v rámci jednotlivých scén (jediný "vševědoucí" je divák - jen on se orientuje na letišti i v Tangeru) a znejasňuje pohyb honiček (ne dopředu, ale vertikálně, diagonálně, případně zpět :). Těkavost stylu není jen ona už poněkud profláklá analogie k mentálnímu stavu hrdiny, ale spíš fokalizace profesionálního myšlení, jejíž význam nám dochází až zpětně. Každá akce obsahuje řadu dílčích narací (Bourne je jako šachový hráč o několik tahů napřed a my si každou jeho sérii reakcí musíme domýšlet jako příběh, jehož pointa se odhalí až posléze). Bourneovo ultimátum tak pro mě představuje - navzdory Bordwellovým tvrzením (která jsou jako obvykle precizně vystavěná, ale zkrátka příliš dopředu determinovaná tím, co chce dokázat) - revoluční počin, který sice částečně může obsahovat postupy známé z jiných filmů, ale progresivní je jejich celkové využití (plus paralelní propojení celé trilogie s přesahem i do původního televizního zpracování). Tvrdit tedy, že Bourneovo ultimátum je jen kopií Bournova mýtu, tedy považuji spíš za důsledek necitlivého omezeného (ve smyslu důrazu na pozorování jednotlivých aspektů stylu a vyprávění) sledování. PS: Po letech jsem se k tématu vrátil ve studii Bournův mýtus: akční film pohybu. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Plynulé navázání na předchozí Bourne Supremacy, stejný trend dynamické kamery, úzkostné atmosféry a hlavně nonstop syrové, dechberoucí akce. Bourne Ultimatum nepřináší ani tak tolik nového, jako spíš to staré dotahuje k dokonalosti. Veškeré scény mají svůj náboj "pohybu", může za to promyšlená režie a po hlubším zamyšlení, si troufám tvrdit, že hlavně střih, neboť právě střihem jsou záběry/scény k sobě poskládány tak, aby z nich nevyprchala rychlost, i když Bourne právě "neběží"... Scénář, ač se jedná o čistou akci, bych také neupozaďoval, neboť hlavně po opakovaném zhlédnutí se ukazuje, jak Bourne geniálně uvažuje, jak je bystrý, schopný, ale přitom stále smrtelný člověk a to je radost sledovat a identifikovat se s tím. Celkově nelze dodat než, že dokonalost akčního filmu vykrystalizovala právě zde. 10/10 ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Emocionální a smysluplný akční majstrštyk Paula Greengrasse. Autentická kamera, režijní genialita, neutichající tempo, záblesky střihu, flashbacky předcházejících dílů a vyšperkovaná postava Jamese Bourna. Scénáristicky dokonale bodnuté do diváka. V závěru už nestíhám utírat pot a sledovat každý detail odehrávající se přede mnou v téhle akční jízdě s dokonalým koncem filmového plátna. Pokud při sledování jen mrknete tak jste v hajzlu. ()

Galerie (107)

Zajímavosti (42)

  • V tomto třetím díle série zazní oproti předchozím dvěma dílům speciální rozšířená verze skladby "Extreme Ways" s názvem "Extreme Ways (Bourne's Ultimatum)", kterou Moby nově přezpíval právě pro tento film. (T-enter)
  • Úvod volně navazuje na konec Bournova mýtu (2004), ale mezi natáčením uběhlo několik měsíců, tudíž v Moskvě byl leden, což už bylo pro film příliš chladné počasí. Proto se natáčelo v Berlíně. Sníh byl vyroben ze směsi papíru a pěny. Nanesení sněhu na celou scénu trvalo 5 hodin. (HellFire)

Související novinky

Připomeňte si začátky kultovních postav

Připomeňte si začátky kultovních postav

13.10.2017

Oblíbené filmové postavy zažívají v posledních měsících hned několikanásobné návraty. Roztomilí mimoňové opět potěšili (nejen) dětské diváky ve třetím dílu Já, padouch. Jason Bourne skládal další… (více)

Na Febiofest přijede Daniel Brühl

Na Febiofest přijede Daniel Brühl

19.03.2016

Organizátoři Febiofestu přivítají jednoho z nejvýraznějších mladých evropských herců Daniela Brühla. Jeho dnes už světovou kariéru nastartoval německý snímek Good Bye, Lenin!, zahrál si i v hvězdně… (více)

Jason Bourne a Tommy Lee Jones

Jason Bourne a Tommy Lee Jones

29.07.2015

Zatímco se stále doufá, že v pátém bourneovském filmu uvidíme Vigga Mortensena (měl by se ucházet o roli hlavního padoucha), špiónský comeback Paula Greengrasse a Matta Damona nabral jinou hereckou… (více)

Matt Damon se vrátí jako Jason Bourne?

Matt Damon se vrátí jako Jason Bourne?

16.09.2014

Ještě před pár dny se Paul Greengrass (Kapitán Phillips) zajímal o režii nového filmu s Leonardem DiCapriem a Jonahem Hillem (Vlk z Wall Street). Teď to ale vypadá, že ho spíš čeká návrat k… (více)

Reklama

Reklama