Dva reportéři ze Seattlu vyšetřují smrt žoldáků na ostrově u pobřeží pacifického severozápadu. (Filmbox)

Recenze (328)

JohnCZ

CryTek, tvůrce přelomové akční pecky Crysis, si vyhlédl slavný režisér Uwe Boll a natočil film na motivy právě předchůdce Crysis, stejnojmenného Far Cry. Setkání s Uweho tvorbou je to mé první a jenom zírám na zdejší hodnocení. Jak se dalo očekávat, se hrou má film společné jenom postavy a tématiku děje. Toť vše. Jedná se ale o velmi příjemné akční béčko, které se vůbec nebere vážně. Kamera a střih jsou super, kouká se na to výborně. Potěšila mě přítomnost generála Hammonda, resp. Dona S. Davise. Naopak mi vadily některé blbosti. Jakto, že "ostrov v Karibiku" vypadá jak kanadský les? (nebo německý, co já vím... prostě byl jehličnatý) Jaktože nám z Jacka Carvera udělali němce? :D Přesně jak říká Malarkey, tento film je natočen čistě pro zábavu a to splňuje na výbornou. Tři hvězdy a čtvrtou přihazuju z trucu, protože si takto nízké hodnocení Far Cry nezaslouží. Bravo Uwe, nečekal jsem to! ()

darkrobyk

Oddechová standardní sci-fi akce s Frankensteinem Udo Kierem, sympatickým, byť stále se mračícím Tilem Schweigerem a kupou vojenského komparsu. Jo a dvě ženštiny - odporná a sadistická (v civilu velmi pohledná) Natalia Avelonová a zde pohledná, ale dle scénáře jako pipka se chovající, Emmanuelle Vaugierová. Nechybí půvabné přírodní záběry a kromě hořícího vrtulníku je znát, že rozpočet nebyla hrst dolarů. Nejlepší je bondovská honička na motorových člunech. Zbytečné jsou nářky ohledně originality, nesmyslné je hodnotit jako vysokorozpočtový americký biják. Prostě milý dobrodružný příběh, za nímž se táhne mnoho a mnoho daleko horších, odpadových... ()

Isherwood

Uwe konečně přestal být zásadní překážkou při nucené konzumaci jeho děl a z děcka, které muselo mít ve filmu všechno, na co si zrovna vzpomnělo, se tak konečně vyklubal rošťácký puberťák, který si chvíle downloadů nejnovějších herních fláků zpestřuje koukáním na béčkové akčňárny. Sice asi nikdy neodpustím Cryteku, že prodali práva zrovna jemu, ale během sledování jsem se posměšně pochechtával myšlenkám na to, jak je musely v určitých momentech brát mdloby. Boll to vzal za docela netradiční konec a vykřesal svižnou akční komedii, ve které to naplno válí Til Schweiger. Jeho Jack Carver je doslova jukeboxem hlášek, který má zrovna ‚free play‘, takže mu huba nelení a i v akci dává na prdel kdejakým zámořským borcům, kteří si povolání ‚action hero‘ píší na vizitky. Všechno ostatní tak nějak dodatečně vlaje za jeho charismatem, ale budiž. Jako herní adaptace stěží za jednu, ale vzhledem k očekávání a překvapivému výsledku nakonec ty tři upustím. PS: Doufám, že i tohle ve Valve berou jako dostatečné memento. ()

Andersis

Takže. Film je trochu šmrncnutý do komedie. Sou tam nelogické chování postav v některých situacích. O scénáři nemá cenu mluvit to je fuj. Ale na druhou stranu na odreagovačku je to dobré a hlavně akční závěr mi to vizdvihuje na tři hvězdičky. Po dlouhé době poctivé Béčko které by si zasloužilo víc než jen 37%. A navíc akce je tu dost. ()

Rex Mundi

Hehe, stal sa zázrak a pri Uwe Bollovi sa mi nechcelo kontinuálne blinkať :-) Dokonca som sa cez triezvu hodinku a pol dostala celkom oddychovo a pobavene. Nakoľko tomu napomohol ešte stále veľmi sexi Til Schweiger, neviem. Asi dosť. Samozrejme, logika tu dostáva husto na frak, na nejaké vysvetľovačky konania postáv nie je čas (chvalabohu, neviem si predstaviť, že by tam Uwe práskol ešte psychologický aspekt a natiahol to na dvojhodinovú grcku), čo sa bude diať je vám jasné skôr než filmovému štábu, a tú krasotinku by som ťažko nazvala herečkou, ale... vzhľadom na obsah a žáner to celkom ušlo! Najviac sa čudujem asi ja sama :-) P.S.: O jednu verziu hry Far Cry som "zavadila", ale inak ju veľmi nepoznám a jej mytológiu tiež nie. Takže tento aspekt filmu nehodnotím. ()

Zajímavosti (3)

• Ve scéně, kdy je Jack (Til Schweiger) pronásledován a jeho parťák spadne do vody, je možné v několika střizích vidět, že parťák vůbec ve vodě není. (necisty)
  • Film je inspirován úspěšnou akční hrou Far Cry. (Dines)