Diana se stala před lety svědkem přestřelky na střední škole, při které zemřela její kamarádka. Nyní žije s pocitem viny, že může za její smrt. (oficiální text distributora)

Recenze (105)

kleopatra

Srdce prý je nejsilnější sval, ale nezáleží na úhlu pohledu? Není z jiného ten nejkřehčí ? Film vypráví o dvou kamarádkách, které si v jednu chvíli řešily holčičí věci a ve druhou si musely vybrat - život nebo smrt s tím, že život pro jednu = smrt pro druhou. Protože v průběhu filmu sledujeme jakožto dospělou jen jednu, myslíme, že víme. Konec ale napoví, že TO nebylo pointou, a přiměje přemýslet - o alternativách, rozhodnutích, svědomí. Občasná šlápnutí do sentimentu a téměř kýče měla v sobě ale zárověň i jakousi čistotu a poctivost ... A mě to dostalo. 4,5 *. ()

T2

Rozpočet $13miliónovTržby USA $303,439Tržby Celosvetovo $7,236,846║ nezvládnutý projekt, kde okrem zle poskladaných udalostí ktoré idú mimo zmysli diváka, vôbec nechytia svojou rozhýranou prezentáciou, dosť kazí aj povrchnosť výkonu Umy Thurman, nakoľko našťastie to dosť zachraňuje herečka Evan Rachel Wood, ktorá ďaleko lepšie vedie svoju postavu, sklamanie /40%/ ()

lucijelucije

V. Perelman má takovýto žánr v krvi a moc dobře ví, kam a jak daleko zabruslit. The Life Before Her Eyes je natolik tíživý snímek, že s hlavní hrdinkou prožíváte snad úplně každý moment. Když už čekáte, kdy přijde ten konec, který je přece absolutně zřejmý, zjistíte, že hloubka celého příběhu leží naprosto v jiné dimenzi. A to rozuzlení vám dá jen citovou prodlevu a spoustu otázek, které si sami zodpovíte společně s vašimi emočními frustracemi, hned vzápětí, až vám všechno hezky dojde. Tenhle snímek je pro mě velkým překvapením, a podle mě je v něm mnohem větší potenciál, než ukazuje dané hodnocení. ()

Sysel_CZ

Troufám si tvrdit, že nesmyslnost českého názvu přidává aspoň 20% k obtížnosti pochopení filmu; protože až když jsem si uvědomil, jak se film jmenuje, tak mi došlo, na co se to vlastně dívám. Nápad jistě dobrý - výsledky nebyly dobré; je to příliš nudné a místy i zavádějící. Myšlenku oceňuji, jinak bych to asi zhodnotil ještě o bodík níž... ()

Aluska88

Zajímavý film. Děj je podáván velmi lehce, je poklidný jako jarní jezírko, na nějž dopadají teplé paprsky jarního slunce. A když se do něj zadíváte a spatříte zářící odlesky od hladiny, probudí to ve Vás příjemné a hřejivé pocity. Takto na mne zapůsobil. Hlavní linií není jakkoliv složitý, zamotaný či šokující příběh s propracovanými charaktery. Je to vzájemné prolínání životů jedné dospívající dívky, která zažila otřesný a nezapomenutelný zážitek, a mladé ženy, které se tyto události neustále vracejí a ona se s nimi snaží vyrovnat. Evan Rachel Wood je zde tak neuvěřitelně nádherná, působí jako anděl, a svou jedinečnou krásou "magicky" zapadla do podobně, vzletně laděného zpracování. Nebýt jí, nejspíše bych šla s hodnocením níže. Uma nepředvádí nijak fenomenální výkon, ale do své role dobře zapadla. Hornerova hudba je příjemně podbarvující. Kromě Evan si mě ještě zcela získala kamera. Jakoby snivě se nechá unášet celým filmem a spoustě scén tak dodává specifický nádech a kouzlo. Záběry na květiny, oblohu nebo třeba okouzlující záběr na Rachel, kterak pozoruje akvárium. A jakkoliv byly líbivé, nepocítila jsem z nich žádný kýč či sentiment, jak někteří píší. Jen jakoby čistý, příjemný vánek, provoněný lehkou vůní jednoho mládí. Jediné, co můj poetický rozlet na křídlech tohoto díla zabrzdilo, byl jeho závěr. ()

• Uma Thurman zde vystupuje jako dvaatřicetiletá matka, ve skutečnosti jí však v době natáčení bylo již 37 let. Rovněž dvacetiletou Evan Rachel Wood scénáristé omladili - na sladkých 17. (hippyman)
  • Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach a školách v americkom štáte Connecticut. (MikaelSVK)