V ulicích New Yorku začíná řádit sériový vrah, který u obětí zanechává básně popisující jeho hrůzné činy. Případ dostávají na starost dva ostřílení detektivové (Robert De Niro a Al Pacino), přičemž se ukazuje, že hříšník se může skrývat i v řadách policie. (Satan)

Trailer 3

Recenze (302)

KarelR

Avnet je břídil a Pacino by měl od něj zdrhnout někam hodně daleko. Gewirtzův scénář stojí za starou belu (vážně tenhle člověk napsal Spojence?), přičemž prvních 30 minut je takovou milou přehlídkou hlášek z traileru, který tu samozřejmě vyznívají dvakrát hůř, a ve zbytku času už se jenom modlíte, aby byl brzo konec, protože zápletka je nezajímavá až hamba a není moc problém vytušit, kudy se bude ubírat. Tohle ani De Niro s Pacinem zachránit nemohli. Vypadá to spíš jako laciná detektivka pro DVD trh, ke který se omylem připletli a díky nim lidi budou říkat "jó, nebylo to špatný, hráli tam De Niro a Pacino a ty já mám rád." Silně doporučuji tenhle film ignorovat a jít si radši znovu pustit božský Heat. ()

Tom Hardy

Tak tohle bolelo. Scenárista Spojence Russell Gewirtz si nejspíš řekl, že když jednou fungoval mustr s „vyprávěním směrem k divákovi“, není důvod, proč to nezopakovat. Jenže zatímco hra s falešným vězením měla šmrnc neokoukaného a Gewirtz měl na konci schované eso v rukávu, v Righteous Kill je ta klička jasná od první minuty (a byla vlastně jasná už z traileru). Můžeme to brát tak, že 1) buď měl Gewirtz v tomhle případě slabou chvilku, nebo 2) je Jon Avnet packal, který na rozdíl Spika Leeho neumí vystavět film tak, aby dokázal odvést pozornost od skutečného záměru. Pravda bude někde na pomezí. Nicméně faktem zůstává, že za tohle by měl Avneta někdo zastřelit. Ten člověk patří na video k Seagalovi a ne do první ligy k hereckým legendám, díky kterým patří Heat a Godfather 2 mezi nejlépe hodnocené filmy všech dob. Righteous Kill je ještě mnohem horší, než jsem se obával, neboť zde nefungují ani takové základní propriety, jako střih a hudba (Al Pacino navíc nikdy nevypadal tak staře a utahaně). Odřené dvě hvězdičky pro krimi, která není důstojnou tečkou, ale bolestným ohlédnutím…Více zde. ()

RelaxMan

Páni herci jako jsou Al Pacino a Robert De Niro, tak na ty je vždycky radost pohledět. Ať točí jakýkoliv žánr, tak vždycky jejich výkon je stoprocentní . Vím, že tohle nebude patřit mezi jejich nejlepší filmy, ale mezi ty nejhorší teda také ne. Já krimi opravdu moc nemusím, ale tohle mě prostě bavilo. Je pravda, že film nenabízí nic nového, pár filmů a seriálů trošku kopíruje, ale to se dá i odpustit, protože film docela dobře šlape. Jsem moc rád, že jsem viděl film dabovaný, protože dabing je v něm teda skvostný a také díky němu přidávám o i jednu hvězdu navíc. Kdybych to, ale sledoval v původním znění, dal bych určitě hvězdy 3 . ()

claudel

Velmi těžce se mi opětovné setkání Ala Pacina a Roberta de Nira hodnotí. V temném a téměř prázdném kině jsem v důsledku dvoudenní absence spánku usnul, takže si pamatuji začátek a konec. Ale v hlavní pointě jsem se chytil, ale připadala mi až příliš okatá. Škoda, Al Pacino je vedle Johnny Deppa můj nej nej nej herec a v kombinaci s de Nirem to mohlo dopadnout mnohem lépe. Přesto nejsem zcela objektivní, nevím však, zda si do francouzštiny přeloženo jako "La loi et l´ordre" zopakuji. ()

gogo76

Dlho som film odkladal. Odradili ma zlé recenzie i nízke hodnotenie a musím dať za pravdu. Keď sa stretli velikáni DeNiro a Pacino vo filme Heat, bola to udalosť, ktorá vošla do dejín kinematografie. Od tohto filmu boli očakávania veľké, ale meno J.Avnet ani scenár žiaden sviatok nezaručovali, a tak sa aj stalo. Asi najviac sa čudujem Pacinovi, ktorý s Avnetom spolupracoval tesne pred týmto projektom na priemernom filme 88 minút. Zmysel mi to dáva jedine tak, že prikývol skôr, ako videl scenár. Kde sú tie časy, keď bol takmer každý film s De Nirom a Pacinom zaručený hit? Dnes, čo film - to prepadák. Najhoršie na tom je, že sa na tomto filme aj herecky prezentovali skôr priemerne, vôbec som nemal pocit, že toto sú dvaja najuznávanejší herci na svete. Na vine sú viacerí. Scenárista, režisér, ale aj Pacino s De Nirom. S takým menom si musím presadiť aj niečo svoje. Záver filmu je úplne nelogický a ťažko uveriteľný. Neverím, že parťák odpíše parťáka, s ktorým pracuje celý život behom jednej minúty... Odbachol si grázlov? Dobre si zrobil, choď s pánom bohom. Ja poviem, že si mi ušiel... Lepšie nie? Slabý priemer. 50%. ()

Zajímavosti (13)

• Al Pacino si odnesl nominaci na Nejhoršího herce v hlavní roli na Zlatých malinách. (Petr23)
  • Rooster (Al Pacino) na začátku filmu zmíní amerického šachistu Roberta "Bobbyho" Fischera, který se v roce 1972 stal mistrem světa, když porazil Borise Spaského z SSSR. O životním příběhu Bobbyho Fischera byl natočen film Tah pěšcem (2014). (Matej.Mirejo)