Dokumentární snímek o historii studia Pixar. (formelin)

Recenze (64)

Samuel7

Na DVD jsem si tak procházel bonusy k Wall-emu, a narazil na tento velmi zajímavý a poutavý dokument, který mě i přes stopáž, dlouhou pomalu jako samotný Wall-e, ani jednou nenudil. Připomněl jsem si díla mého nejoblíbenějšího studia, a dozvěděl se i o problémech, kterými si za svou, již poměrně dlouhou historii prošli. Akorát škoda, že vynechali film Ratatouille. ()

Frajer42

S tímto dokumentem mám jediný, ale velmi velký problém. Je hrozně chaotický a má na dokument přepálené tempo. Nebylo v mých silách vnímat úplně všechno. Hrozně se v něm skáče od čertu k ďáblu. Naopak velmi potěší, že k nám promluví mnoho těch nejzasvěcenějších. Dále musím poukázat na to, že na mě dokument působí spíše jako materiál k naverbování nových sil. Tak nějak nám tvůrci ukazují život a pohodlí pracujících dlouho před deadline ukončení prací na filmu, nebo chvíli po jeho úspěšném vydání. Takovou tu otravnou, nudnou a strašně zdlouhavou práci na filmu samotném jaksi pouze slovně zmíní. Mnohem raději bych v dokumentu uvítal více ukázek animování místo neustálého se vychloubání. Nicméně i nad formou tohoto dokumentu se animátoři vyřádili a je i bravurně ozvučen. Nakonec musím konstatovat, že forma zvítězila nad obsahem, což je u dokumentu věc nevídaná. Nicméně jsem si naprosto jistý, že nějakou dobu budu animacím ve filmech věnovat zvýšenou pozornost. Hodnocení vidím na takové velmi pěkné 2*. ()

kajas

Velmi příjemný pohled do "kuchyně" pánů vizionářů z Pixaru. Všichni se usmívají a chválí práci svých kolegů... a proč by ne? Mají být na co hrdí. Vděčíme jim nejen za Buzze s Woodym, ale také za Sullyho s Mikem, za Nema, za Remyho. Jejich díla už přes dvacet let hřejí u srdce generace diváků. No a když ve filmu vidíte, jak jsou pixarovské tvůrčí týmy plné sympaťáků milujících svoji práci, nemůžete tohle kouzelné studio nezbožňovat. P. S. Lasseter je génius a blázen zároveň. Divím se, že se s ním manželka nerozvedla :-). ()

Tsuki

Formátem sice klasický dokument, ale obsahově zaujme na maximum (především samozřejmě fanoušky Pixaru, kteří se chtějí dozvědět o vzniku a historii tohoto studia). Pixar je výborným příkladem toho, že mnohdy zdaleka nejde jen o schopnosti člověka, ale že je to o zápalu a touze tvořit, o správném kolektivu, o svobodné, hravé a tvůrčí atmosféře, která podporuje motivaci a dobrou náladu, o vzájemné spolupráci a inspiraci... Zkrátka, z přístupu lidí v Pixaru si toho člověk může hodně vzít i do svého života. Takhle by měla vypadat práce, kde se člověk cítí dobře a motivovaně a nebojí se v cestě za nějakým cílem dělat chyby. V Pixaru to očividně funguje, protože chrlí jeden nápaditý trhák za druhým. Nad kreativitou těch lidí zůstává rozum stát a přesto v tomhle dokumentu divák vidí, že jsou to zkrátka jen obyčejní lidé, kteří se snaží ze sebe vydat to nejlepší, neustrnout a stále se skrz vlastní zvědavost vydávat na cesty za novým poznáním. A v tomhle tkví hodnota tohoto dokumentu. Osobně si myslím, že může jít o dost obohacující zážitek vidět, jak může práce a tvůrčí činnost taky vypadat. Ráda jsem nakoukla pod pokličku tohoto slavného studia. ~(4,0)~ Pozn.: Můj jubilejní tisící komentář na ČSFD! ()

JADIM

Ak prirovnám pôsobenie PIXARU k periodizácií dejín, tak tento dokument prešiel cez dobu dinosaurov, veľký tresk, Pixarovský pravek až možno ku koncu Pixarovského stredoveku (Neviem presne, kde by som zaradil Autá). Bolo nevyhnutné ukázať, ako PIXAR a ľudia okolo neho vznikali, avšak mňa oveľa viac zaujalo to, čo sa dialo, keď PIXAR začal hviezdiť. K obrazovke ma prilepili výborné backstories okolo filmov Toy Story až dovtedy posledného filmu Autá. Toto si naozaj žiada pokračovanie v podobe backstories na následujúce Pixarovky. 8,5/10 (Videné 3.3.2021, Originálne znenie) ()