Lee Adama sa vydáva na svoju prvú misiu ako veliteľ hviezdnej lode Pegasus. (SkyShowtime)

Recenze (106)

honajz2

On film je něco úplně jiného než seriál, i když se jedná o film s tím seriálem propojený, tak jsem se krapet obával, aby z toho nevypadl jen nějaký zbytečný dodatek. Naštěstí se tak nestalo a Břitva pro mě perfektně obstála. Už jenom kvůli tomu, že se věnuje hlavně událostem na Pegasu a to jak současných (v tu chvíli), tak i těch z minulosti, takže zde vidíme drsná rozhodnutí Cainové, o kterých jsme v seriálu převážně jen slyšeli a samozřejmě i to, jak Pegasus zajal svého jediného cylona. A děje se toho tady mnohem víc a ve finále jsem měl pocit, že to po celou stopáž bylo dostatečně naplněné. Navíc tady bych výjimečně snad ani neměl problém, kdyby to trvalo o něco déle. Bez znalostí aspoň prvních tří sérií samozřejmě nemá smysl se na to vůbec dívat a o to víc mě překvapuje, že se našli tací, kteří se na to podívali úplně bez znalosti seriálu... To ale ponechám stranou. Já mám seriál už nějaký ten pátek za sebou a tenhle návrat k němu jsem si patřičně užil. A jsem rád i za to, že se tu aspoň v drobných rolích objevily některé z nejvýznamnějších postav celého seriálu. Ty sekvence s nimi jsou sice více čí méně zbytečně, ale nebylo by to bez nich ono. Silné 4* ()

char_t

Zaprvé, tohle není samostatný film, tohle je součást seriálu, pro seriálu neznalé nemá vůbec smysl. Zadruhé, pro fandy to není o moc lepší, přijde mi, že už tvůrcům přišlo blbé vyplňovat čas web-sériemi, tak udělali film. Film, který vyplňuje různé mezery v dokončených sériích, ukazuje události, o kterých v seriálu padly zmínky (a mělo u toho zůstat!). Navíc skáče mezi obdobími tak chaoticky, že divák nestíhá sledovat. Palec nahoru snad jen za drsnou Stephanii Jacobsen. ()

k212

Opět další zničující pecka z rodiny BSG, tentokrát v podobě dvou navýsost nesympatických hrdinek. Divák by totiž čekal, že když se podívá na zoubek Battlestar Pegasusu, objeví se nějaké vysvětlování či osvětlovaní, nikoliv ... vidíme činy tak, jak se staly a je to jen a jen o rozhodnutí lidí, jejich loajalitě a okolnostech, ale rozhodně ne o humanitě či emocích. Razor ani omylem nezměnil můj prvotní názor na zeleně postiženou (hm tedy modrou) mozkovnu adm. Cainové a už vůbec nepokoušel mé sympatie nad poskokem zvaným Kendra Shaw, jenž se shodou okolností stala prvním člověkem, který vyslechl proroctví o tom, že Kara Trace dovede lidstvo do záhuby. Razor není zbytečným počinem, ukazuje, co bylo v seriálu skryto za slovy a přináší nový -i když slepý- článek do mytologie cylonů. To všechno na ploše jednoho delšího dvoudílu, který však ani minutu nenudí, neboť je tu díky četným flashbackům kupa vyhrocených okamžiků, mnoho akce a hlavně leteckých soubojů. 80%. ()

BS

Pro někoho, kdo neví co je Galactica ať se k tomuhle dílu raději nepřibližuje, pro ty, kteří jsou BSG zachyceni je to jasná volba. Pegasus zde ožívá na plno, dojde k vysvětlení mnoha "mýtických" příběhů o admirálce Cainové a vše do sebe najednou krásně zapadá. Závěrečný rozhovor mezi Roslinovou a Adamou to vše jen umocňuje. Pro fanoušky povinnost. ()

Sheldra

Kriste pane, kdo tu zase řeší, že to nerozvíjí ústřední linii příběhu? Je to snad spin-off, ne? Tak proč by se měli plácat v zážitcích posádky Battlestar Galacticy, když se to týká úplně jiných lidí a úplně jiných situací? Kdo miluje Battlestar, ten bude ve svém živlu, kdo ne, pro toho je to stejná ztráta času jako seriál samotný. Já patřím k té první skupině, takže si rochním. Kvalita se hodně blíží, jenže moje nejoblíbenější postavy, hlavně Adama, se tu spíš mihnou. Ti ostatní bohužel nejsou "rozpracovaní" tak důkladně, jak bych čekala, a příběh místy krapet vrže (nemluvě o občasných maďarských titulcích :-). Za pohled na Huskera a rozpitvané hybridy to ale stojí, nemluvě o parádním mrazení v zádech! ()

• Mary McDonnell (Laura Roslin) obsadila roku 2012 poslední místo v anketě „The Hollywood Reporter“ o nejlepší náhradu reálného presidenta filmovým. (JoranProvenzano)