Režie:
Gus Van SantKamera:
Harris SavidesHudba:
Danny ElfmanHrají:
Sean Penn, Emile Hirsch, James Franco, Josh Brolin, Diego Luna, Kelvin Yu, Denis O'Hare, Lucas Grabeel, Alison Pill, Victor Garber, Joseph Cross (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Režisér Gus Van Sant a Sean Penn oživili příběh člověka, který je do dnešní doby považován za jednoho z největších mučedníků americké historie. Za svou sexuální orientaci zaplatil tím nejcennějším, co člověk má - životem. Když byl v roce 1978 na Harveyho Milka spáchán atentát, svět ztratil jednoho z nejcharizmatičtějších vůdců a hlas spravedlnosti. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (553)
║Rozpočet $20miliónov║Tržby USA $31,841,299║Tržby Celosvetovo $54,501,383▐ Tržby za predaj DVD v USA $10,824,453 //počet predaných kusov 615,299║ Neskutočná na každom kroku presladčene usmievajúca sa umelina. Horšie podaný film som si ani nemohol predstaviť, dej absolútne žiadny, pútavosť nulová, uchechtané herecké výkony a Sean Penn z Oscarom za to že sa tváril celý čas ako najšťastnejší prihriaty človek na svete tak to teda nemusím. Tento film je teda riadny priestrel a len mi potvrdzuje aké prkotinky dokážu Akademikov zaujať. Bonus k všetkému je nominácia na Oscara pre Josha Brolina??? ako že je to dobrý herec ale tu ho ako nominovali za tých pár hluchých minút čo sa tu popremával, fakt sila. /10%/ ()
Životopisný film nikdy nezestárne, nikdy nenastane doba, aby byl neaktuální a nezískal si diváckou přízeň. Zvlášť když tu v korektním balení bojuje politik a pozdější mučedník Sean Penn za práva homosexuální menšiny. Veřejně se ke své orientaci přiznal, což v nepříliš nakloněných časech sedmdesátých byl relativně problém. Intenzivní kampaň ho nakonec stála život. Ať je právě oscarový Penn naprosto přesvědčivý i jako čtyřprocentní bijce za lepší příští, nelze snímku úplně propadnout. Zkušený režisér Gus Van Sant sice buduje dobovou atmosféru se suverenitou sobě vlastní, ale nenabízí nic moc navíc. Občas zabrnká na odvrácenou stranu jeho duše, jindy je to jen politicky schématické divadlo s tradičním arzenálem, které ničím nepřekvapí. Ani nevím proč, ale v jeden moment jsem si vzpomněl na Baader Meinhof Komplex. Jeho hrdinové taktéž bojovali za svoji pravdu a přesvědčení, jenže tady to chtělo propracovanější dramaturgii a kapku se nebát překročit schematickou uhlazenost. Naopak potěší originální výtvarné řešení, zajímavý námět či úchvatná Elfmanova hudba (do kolen mě osobně dostává skladba Postscript). Místy trestuhodně neobjevnému Harveyho příběhu jsem naslouchal rád, nicméně se budu držet hesla „jednou a dost“. ()
„Ako sa učí homosexualita? Ako francúzština?“ Mám s týmto kalkulom dva problémy: na homosexualite nevidím na rozdiel od režiséra nič zvláštne (tým pádom mi pripadá čudné nakrúcať o nej filmy) a nemám rád pseudo rebelov, ktorí si postavili kariéru na drogách, alkohole a nafetovanom mlátení novinárov a teraz sa tvária ako svätí za dedinou. Narážam na nesympatického Penna, ktorý si kariéru (okrem hŕstky dobrých výkonov - 21 GRAMOV, TAJOMNÁ RIEKA) založil na vulgarizmoch. Teraz, po štyridsiatke, sa hrá na polepšeného ľudomila, ktorý chápe menšinám a bojuje za ne (ÚTEK DO DIVOČINY... ale ten ma bavil). Ani sto Oscarov môj názor nezmení – stále to bude ošúpaný kretén. Ale páčil by sa mi MILK viac, ak by ho nehral Penn? Asi nie. Je to dlhé a nudné. Moju pozornosť si udržal len vďaka perfekcionistickej atmosfére (dobové kostýmy, autá, účesy) a niektorým hercom (Emile Hirsch, Diego Luna, Josh Brolin, James Franco). Radšej si dajte R E N T. ()
Známý americký režisér Gus Van Sant uchopil své zásadní téma, tedy problematiku homosexuálů (zajímavé, že tady emancipace pokulhává, lesbičky jdou vždy až v druhém sledu), a proměnil ji ve svůj jednoznačně nejsilněji působící film. Autentický životopisný příběh homosexuálního aktivisty a sanfranciského politika Harveyho Milka, který posunul významně americký civilizační vývoj svým důrazným lpěním na nezadatelných lidských právech týkajících se všech, tedy i menšin, je modelovým příkladem Van Santovy režijní práce - intuitivní skloubení hollywoodského biografického filmu (s použitím autentických dobových záběrů, skutečně dokonale vytvořenou mizanscénou, sklonem k mírnému patosu (řeka svíček, Milkovo tělo při střelbě...), okázalou adorací hlavních hrdinů...) a osobitého stylu i syrově zraňující otevřenosti raných Van Santových snímků a jejich výlučné poetiky - i tady je homosexualita ponejvíce prokletím, jelikož prudérní okolí ji za prokletí považuje, v duchu vynikajícího Mého soukromého Idaha je normalitou prostituce coby základní zdroj obživy a útěk do halucinogenních světů coby jedna z mála cest do vnitřního bezpečí. Harvey Milk je odzačátku psanec své sexuální orientace, který se ale se svou společenskou úlohou nehodlá smířit - cesta politické změny by mohla být návodová i pro dnešní svět a současnou dobu... Podobné filmy: Lid versus Larry Flynt, Times of Harvey Milk, Bobby ()
Štandardne ľudí ako bol Harvey Milk akceptujem, ovšem mám problém, ak sa mám dve hodiny dívať, ako si plnia svoj vysnívaný sen politickej kariéry, nech už sú ich pohnútky hociaké. Po hodine nastúpila taká nuda, že som film dopozeral len z donútenia. Jasné, Penn v poho, atmosféra "seventies" ok, ovšem pre mňa sa z toho vykľul len fádny "skorodokument" o živote a politických ambíciách jedného týpka. Škoda. ()
Galerie (38)
Zajímavosti (25)
- Natáčení se účastnil i pravý syn Dana Whita, Charles White. Dokonce je i ve filmu v malé roli. (Karlos80)
- Lokace, kde se točily záběry z obchodu Castro Camera ve skutečnosti byla tou samou lokací, kde stál původní obchod. (HellFire)
- Apartmá, které bylo využito ve filmu, je skutečné apartmá Milka, když žil na Lower Haight v San Francisku. (sir-dave)
Reklama