Režie:
Jiří HanibalKamera:
Josef VanišHudba:
Luboš FišerHrají:
Alois Švehlík, Marie Málková, Petr Starý, Jaroslav Moučka, Věra Tichánková, Antonín Procházka, Jana Boušková, Arnošt Faltýnek, Marie Motlová (více)Obsahy(1)
4x o Kladeňácích: mladý řidič očekává narození dítěte, rozvedený muž žije sám s jedenáctiletým synem, mistr z válcovny odchází do důchodu a staří manželé se mají stěhovat do bytu v paneláku... Nezajímavý výrobek znormalizované kinematografie. (oficiální text distributora)
Recenze (25)
Úvodní titulky s obrazy na kterých jsou malebně vyobrazeny panelové králikárny, těžební věže, či tovární komíny vypouštějící do ovzduší síru a to vše s chytlavou a pozitivní hudbou, mě připravili na pořádnou normalizační masáž, kde moudří soudruzi pomůžou starcům, nastávajícím rodičům, či alkoholikům. Ale nedočkla jsem se. Dobrý den, město je naštěstím solidním dramatem o problémech lidí, které je však silně poplatné době. Škoda, protože to jistý potenciál mělo. ()
Všednodenní starosti lidí v éře kulminující husákovské normalizace. Velice plytké a rozmělněné sondy do života několika obyčejných lidí v typicky soudružsky šedivém městě. Ty čtyři hvězdičky dávám jen za hudbu Luboše Fišera – té je sice v tomto snímku poskrovnu, ale je jako vždy výtečná. Film samotný by zasluhoval tak 2,5 hvězdičky. ()
Příběhy lidí které spojuje pouze jedna jediná skutečnost. Všichni žijí v normalizačním Kladně. Dalo by se říci, že je to povídkový snímek ve stylu, ve své době velmi populárních Bakalářů, jenom je vyprávění propletené a tak tedy na přeskáčku. Každý obyvatel má svůj osud, svoje starosti. Rozvedený muž žije sám s jedenáctiletým synem, o kterého bojuje jeho matka, mistr z válcovny jde do důchodu a řeší se synem jeho nezájem dokončit školu, staří manželé stěhující se z domku do paneláku, načeš pro paní je velice těžké si na nový domov zvyknout a o řidiči autobusu, jehož žena očekává miminko. Na snímku je ohromující nostalgická reálnost doby a přesvědčení. Nijak neuškodí ani dnes a je vcelku škoda, že je televizemi přehlížen. Jedná se o obyčejný film o obyčejných lidech, obyčejných životech, v obyčejném městě. ()
Jelikož jsem z Kladna, tak film vnímám jako cenný dokument zdejší atmosféry v 70. letech. Pokud jde o režijní záměr poutavých příběhů ze života místních obyvatel, ten už se zdařil méně, neboť je většina filmu prodchnuta nuceným dobovým optimismem. Vanišova kamera i Fišerova hudba dobře slouží celku a právě díky nim film bezděčně vyjadřuje všudypřítomnou tíživou prázdnotu. Z herců filmu dominují Švehlík s Málkovou jako rozvádějící se pár a Faltýnek sr. v roli starce, jenž se těší na nový život v paneláku. Dost mizerný je naopak Jandák coby řidič autobusu. Motiv asanace a stěhování je zde podán dost ideologicky (Vicenův inspektor), což při znalosti Panelstory působí dost bizarně. ()
Epizody z životních příběhů obyčejných lidí v průmyslovém městě. Osudy několika z nich jsou přiblíženy bez ideologického podkresu, realisticky, s nádechem staré doby. Nejvíce nostalgicky působí příběh starých manželů, zelinářů, mladí řešili úplně jiné starosti. Za příjemné obsazení, celkem milý a uvěřitelný děj a absenci "soudruhů" hodnotím tento nenápadný film celkově pozitivně. Poslední hvězdička je za to, že se film odehrával na Kladně, jež bylo rudé a šedivé, rozbité a působilo depresivně. ()
Zajímavosti (1)
- Film Dobrý den, město bol natáčaný v Kladne. (dyfur)
Reklama