The Sadist

• USA Profile of Terror (více)

Měla to být poklidná a příjemná cesta do Los Angeles, která se změnila v hrůzu a teror. Porucha automobilu donutí přátele zastavit na podivném místě, které nevěstí nic dobrého. Zanedlouho se totiž již setkají se sadistickými vrahy. (Chupacabre)

Recenze (42)

darkrobyk

Ach, ten venkov! Čerstvý vzduch, příroda, milí starousedlíci, pohoda. To si dozajista mysleli dva učitelé a jedna učitelka, když se vydali společně na sportovní zápas. Jenže zdání klame! Opuštěná čerpací stanice s vrakovištěm se jeví jako místo spásy, když se v autě rozbije čerpadlo. Jakmile se trojice snaží opravit auto sama, respektive učitel Ed, objeví se vyšinutý zabiják Charlie se svojí družkou Judy. Ta nezabíjí, jen se přihlouple směje a krade jako straka. Charlie drží pistolí trojici v šachu a nutí Eda, aby opravil auto, s nímž pak hodlá s Judy odjet. Jenže jak jde čas, magor se nudí, a tak se pustí pistole do práce. Možná pro současného akčního diváka bude film pomalejší, mně ale ty delší záběry skvělé černobílé kamery doprovázené tísnivou hudbou příjemně napínaly. Hlavní postavy marně přemýšlejí, jak se ze zoufalé situace dostat. Směrem k závěru děj graduje a vůbec není jisté, kdo přežije. Vlastně jsem se smiřoval s tím, že přežít, respektive zemřít může kdokoliv. „Ááá!" „To je jen hadí kůže. Tady jich žije spousta..." ()

Flipnic

Když vezmu v potaz rok vzniku, jedná se o naprostou pecku. Navíc nechápu, že jsem se o filmu nikdy nikde nedočetl ... Nejedná se totiž o nějaký "Béčkový grindhouse" se špatnými herci, střihem, kamerou či tak nějak. Tohle je sice čistý exploitation, jeden z nejstarších, které jsem viděl, ale jedná se o naprosto perfektní, seriozní a hlavně úžasně natočený film. Postava hlavního záporáka je naprosto neuvěřitelně dokonale zahraná, je to opravdu naprosté vymaštěné sadistické pako, které se ale jen nevyžívá v týrání třech náhodných cestujících někde na vrakovišti, ale dokáže divákovi, že bez mrknutí oka odstřelí (zabije) kohokoliv se mu zlíbí. Film je neuvěřitelně napínavý a hlavní postavy nemají v podstatě od začátku žádnou šanci, je to naprostý psychický teror. Divák až do samotného konce skutečně vůbec netuší, kdo film vlastně přežije. Opravdu tohle je skvost ve svém žánru, navíc na rok výroby to prostě nemá konkurenci. Tohle by se mělo zremakovat!! Film, který nikdo nezná a neviděl a přitom by skýtal dnes tolik možností!! Opravdu výborné, i když černobílé, skvěle natočené, spousta klasických klišé, docela těžké psycho od začátku do konce, příznivcům žánru vřele doporučuju!!! ()

pepo

Necakane (skoro) super. Drsny, kruty a temny thriller odohravajici sa na jednom mieste. Cas to sice uz trochu otupil, ale vo vrcholnych momentoch je to stale mrazive. Skoda za pri zaverecnom zuctovani dostava logika hrdinov az prilis na frak (alebo vazne by sa niekto pred utocnikom so zbranou skryval za priesvitny plot?). Vtedajsi divaci museli byt z toho uplne v soku. 8/10 ()

Bloody13

Vyhypován zde nesmírně nadšenými ohlasy jsem se i já chtěl blíže seznámit se sadistou Charliem a jeho družkou Judy, kteří uprostřed americké pustiny terorizují pár ústředních hrdinů. Záporák mě však svými kousky tolik neohromil jako zdejší kolegy, jeho mimika retardovaného šílence mě buďto rozesmívala, nebo extrémně srala. Ale natočené je to vážně dobře. Na to, že se většina stopáže odehrávala na 60 metrech čtverečních, tak hudba a zádumčivé pohledy zúčastněných vyčarovaly slušné dusno. A nemohl za to jenom ten horký letní žár. Posledních 15 minut se z pouhých náznaků zvrhne v klasickou naháněčku, kde se už tak nízký počet postav konečně redukuje na minimum. ()

ancientone

Zvláštny prípad, kedy naozaj silný koncept, drsný thriller dodržiavajúci jednotu miesta, času a deja (odohrávajúci sa v kvázi reálnom čase), dopláca na limity vlastnej exploatačnej dramaturgie a logických lapsov, no zároveň ťaží zo svojich produkčných limitov surovú naturalistickú atmosféru a dusný, zaprášený vizuál, ktorý bezmála pripomína americkú sociálnu fotografiu :-)). Landis prináša Exploitation/Grindhouse film s ambíciami stať sa hitchcockovským thrillerom zaseknutými niekde na 3/4ceste. Overall vcelku štýlový, zapamätateľný letný grindhouse a tak trochu southern gothic film (kde môžeme cítiť aj prvé tóny redneck/hillbilly klasík ála Texas Chain Saw Massacre, Hills Have Eyes, Deliverance...) s ozvenami westernu a crime príbehov v štýle Bonnie and Clyde, či Gun Crazy a Badlands, v kontexte prvej polovice 60-tych rokov vyniká. ()

• Ve filmu se Judy (Marilyn Manning) chová jako mladá dívka, ale hlasatel v rádiu objasňuje, že Judy je 18 let, aby neměl film problém s cenzurou. Ve skutečnosti bylo C. Fugate 14 let. (hladass)
  • Strážníci ve filmu byli skuteční policisté policejního oddělení Los Angeles, kteří byli v tu chvíli mimo službu. (hladass)
  • Film byl v Británii zakázán a nesestříhaný vyšel až v roce 1999. (hladass)