Americké drama z prostředí horských velikánů a drsné přírody. Bývalý nájemný vrah Clint Eastwood přijal ještě jednu "zakázku". V horolezecké výpravě musí zjistit, který z horolezců mířících k vrcholu Eigeru je ruský zabiják a zlikvidovat ho... (Bontonfilm)

Recenze (113)

Martin741

Scenar k Vrazde na Eigeru nie je nijako strhujuci : VychodnehoLesa najme a vycvici spionazna sluzba za ucelom zneskodnenia par individui. Na moje pomery /a ze uz o filme nieco viem...../ a pan VychodnyLes sa prilis inspiruje Jamesom Bondom, co je trochu na skodu veci a aj filmu. Prva polka filmu je nudna, na pana C. Vychodneholesa sa pocas jeho treningu lepi jedno dievca za druhym .... kde som to naposledy videl? Aha, uz viem -- 007 v podani Rogera Moora. Film vsak ako - tak zachranila druha polka s vystupom na Eiger a solidne natocenou sceneriou a horolezeckymi scenami. 67 % ()

Pepinec

Eiger přitahuje nejen hnusný počasí, ale taky skvělý filmy. A Clint je zase jedinej chlápek na světě, kterej dokáže viset na převisu a sedět v režisérským křesle zároveň. První půlka mě sice brala asi jako Zemanův sváteční projev, ale viděl jsem v ní dvě krásný indiánský kozičky, takže dobrý. No a od kočkování na pískovcích v Utahu až po škádlení Severní stěny je to prosím pěkně jedna z nejlepších a nejvěrohodnějších lezeckých podívaných vůbec. Nevím, proč Eastwood nikdy nehrál Bonda, asi holt umí až moc věcí... ()

curunir

,,IMPRESÁRIO. TAK MI TERAZ HOVORIA. NIE JE TO NADÁVKA?" ,,MOHLA BY." __ Európske mestské prostredie Eastwoodovi nesedí a pôsobí, akoby sa v ňom ocitol omylom. So siluetou hôr za chrbtom je to omnoho lepšie, avšak zrozumiteľnú premisu tu začína štrbiť prekombinované pozadie. Pravdu povediac nerozumiem názorom užívateľov vidiacich vo filme variáciu na bondovku, pretože Eastwood vytvoril charakterovo značne odlišnú postavu od známeho agenta. Isté asociácie môže vyvolať postava albína Dragona, avšak aby bol taký nemohúci kripel šéfom zločineckej organizácie je veľmi silným literárnym nonsensom - napokon pekne to vystihol užívateľ Colonist. V prostrednej prípravnej časti sa mi viacej než vysporiadanie sa s častým Columbovým protivníkom Jackom Cassidym, páčilo osviežuje behanie po kopcoch s mlčanlivou indiánkou, ktorá sa ale napokon ,,odhalí" v inom svetle. Chválim však príjemnú Williamsovu ,,main theme" akoby pochádzajúcu od Morriconeho a výborné zvládnutie horolezeckých výstupov spôsobujúcich mi závrať, kde sa režisér a herec v jednej osobe predviedol ako skutočný ,,Clinthanger". (894. hodnotenie, 64. komentár k filmu) ()

Colonist

Tenhle méně známý Eastwoodův film není v žádném případě špatný, skoro bych se nebránil říct, že je celkem dobrý, avšak má několik podstatných much, které jeho hodnocení srážejí. Tou největší mouchou a slabinou je scénář. Profesor umění, který býval horolezcem, je ve skutečnosti tajným vládním zabijákem, který pracuje pro organizaci, jejíž šéf si říká Dragon a je to albín s alergií na světlo, a který přijme poslední úkol jen proto, aby nepřišel o své milované obrazy - nezní to spíš jako z nějakého béčka se Seagalem? Ta první špionážní půlhodina je celkem slabá, dějově i dialogově (pochopitelně až na Clintovy hlášky, ty nikdy nezklamou). Až teprve s přesunem do Utahu a horolezeckým výcvikem mě to konečně začalo bavit. Velký podíl na tom má i sympaťák George Kennedy. Naopak nesympatické a blbé byly postavy Dragona nebo toho teplého padoucha v podání Jacka Cassidyho (divákům Columba bude jeho tvář jistě povědomá). Horolezecké sekvence, ať už ty v Utahu nebo ta finálová na Eigeru, jsou skvělé. Tady se Clint po režijní stránce opravdu vyznamenal a tomuhle já říkám poctivá filmařina. Hrát, režírovat a k tomu ještě lézt po hoře - klobouk dolů! Kvůli těmto momentům stojí za to tento snímek zhlédnout. Na závěr přijde ještě pointa, pro někoho možná těžce stravitelná, ale já jim to zbaštil (ve filmu jsou mnohem horší scénáristické výplody). Jak už jsem napsal v první větě, The Eiger Sanction není špatný film a až na několik míst jsem se bavil. Zdolávání Eigeru je jeden z nejstrhujících momentů v horolezeckých filmech. Škoda jen, že je ten scénář prostě slabý. Hodnocení se pohybuje někde mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami, ale vizuálně to raději nechám na těch třech... ()

Jara.Cimrman.jr

Ve světě tajnejch služeb se hodní stávají zlými a zlí hodnými rychleji, než spadne horolezec z Eigeru. A známej nájemnej vrah, profesor a kamzík, tedy Herr Doctor Hemlock dostane možnost si to užít na zmrzlý hoře s dalším potenciálním vrahem na laně. Nejdříve však musí předvést reklamu na dioptrický i sluneční brýle a poněkud trapným způsobem vypěsťovat karatistickýho černopáskaře i namáklýho mistra světa, ale pak už se může s vtipnými hláškami na rtech vydat na severní stěnu Eigeru. Já si to tedy celkem užil, i když jsem několikrát zaplakal nad logikou doktorova jednání, ale jinak mne zamotanost příběhu rozhodně pobavila. ()

Zajímavosti (12)

• Hlavní postavou jak předlohy, tak filmu, je historik umění Hemlock (Clint Eastwood), který se po nocích živí jako nájemný vrah. Autoři snímku s nadsázkou zamýšleli Vraždu na Eigeru stylizovat jako jakousi satiru na „bondovky“, ovšem tento záměr nakonec z filmu není příliš patrný. (ClintEastwood)