Reklama

Reklama

VOD (1)

Strhující příběh o Cypriánovi, který žil v 18. Století na magickém místě zvaném Červený klášter. Jednoho dne najdou mniši před bránou kláštera polomrtvého, postřeleného muže. Vyléčí ho a přijmou mezi sebe, i když nic netuší o jeho tajuplné minulosti, o krutých událostech, o ztracené lásce... Z jeho chování je však zřejmé, že prošel peklem a na odlehlém místě kam ho zavedl osud, hledá úkryt a klid. Mezi zdmi kláštera mu společnost dělá pětiletý sirotek Michal, o kterého se mniši starají z dobročinnosti. Postupně si zvyká na život ve světě, kde se zastavil čas a začíná se učit od starého Alberta bylinkářskému a léčitelskému umění. Nadále ho však pronásledují démoni z minulosti, proto se rozhodne složit přísahu mlčenlivosti a přijme jméno Cyprián. Přejde dlouhých 12 let a zvěsti o mlčícím mnichovi a jeho schopnostech léčit se rozšíří po krajině. Z Michala vyroste dospělý muž a jednou objeví u Cypriánova pacienta knihu s podpisem Leonarda da Vinciho s projekty létajících strojů. Mladík začne snít o létání a tajně takovýto přístroj sestrojí, ale jeho pokus ztroskotá. Potom ho už nic neudrží v nehybném světě kláštera a opustí ho. Roky plynou dál, mniši odejdou nebo zemřou. Cyprián je už úplně sám, sám se snem, který se nepodařil splnit Michalovi. Létající stroj začíná nyní skládat on... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (136)

Natabar odpad!

všechny recenze uživatele

Absolutní průšvih. A příklad totálně nezvládnuté režie. Tato dáma by už nikdy neměla točit. Vrší jeden rádoby poetický obrázek s dalším srdceryvným záběrem, ale nějak jí někdo zapomněl říci, že aby to fungovalo, musí navazovat na něco jiného (příběh či už jenom scény něco vypovídající). Naprosto samoúčelné. Čistokrevná filmařská on**ie. Nudné, nijaké, uondané, chaotické, nevyužívající potenciál prostředí a doby, v níž se film odehrává. Děs. ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Solidní pohled na lidskou mysl a proces přetváření životních hodnot. Nebudu tu popisovat děj, protože ten v tomto filmu prakticky neexistuje. Ponurá a tichá atmosféra je tu konstantně přítomna a občasný rozruch jen přivolá vzpomínky Cypriána na jeho předchozí život. Postupně se prokousáváme celým příběhem a je jen škoda, že se nikam neubírá a místo toho, aby gradoval, spíš diváka uspává. Hudba je tu velmi silným nástrojem a herecké výkony ani není třeba připomínat s takovými jmény. Jen kdyby to bylo trochu obsáhlejší a svižnější. 50% ()

Reklama

BadoXXII 

všechny recenze uživatele

Cyprián pokračuje v zabehnutých slovenských štandardoch. Vizuál je naozaj pekný a kameraman doslova miestami čaruje, ale celé to zliháva ako je už tomu u nás zvykom v scenári. Príbeh nie je úplne jednoduchý a vracia sa stále do minulosti a vysvetľuje, čo sa vlastne s Cypriánom stalo. To je spravené dobre, ale keď sa to začne odohrávať už len na jednom mieste, príbeh sa nikam dlhšiu dobu nepohne. Hovorí sa málo, veľmi málo sa aj toho na obrazovke deje a človeku sa z toho úsporného režimu začinajú pomaly ale isto zatvárať oči. Po dopozeraní som dokonca nadobudol pocit, že ten film bol vlastne divácky dosť neatraktívny, taký art. Dokonca by som povedal, že je ten film v konečnom dôsledku tak trochu zbytočný. ()

Maq odpad!

všechny recenze uživatele

Jakpak asi se podařilo Marianě Solčanské vyštudovat režii a sehnat peníze na její filmové projekty? Ptám se docela vážně. Od někoho, kdo projde sítem a stane se graduovaným tvůrčím umělcem, například tedy režisérem, totiž očekávám jistou, a to nemalou kulturní úroveň. Solčanská žádnou nemá. --- Její opus je vybudován na zcela triviální šabloně. Vezmeme polozbořený klášter kdesi na konci světa a vložíme tam příběh zbojníka, který projde duchovní obrodou. Tečka. Na to přijde i popkulturní vrták, a přesně na tom také Solčanská skončila. Nezná reálie, neumí vystavět drama a nemá vkus. Nemá tušení, jak taková "duchovní obroda" probíhá (její hrdina ji nastupuje s prohlášením "mně už je všechno jedno") a co obnáší, takže z ní nic - NIC - neuvidíme. Chlap prostě zůstal v zavšiveném klášteře a složil slib mlčení. Jak se proměnil v cosi, snad vynikajícího ranhojiče, se nedozvíme. Kdy a jak se naučil číst, mimochodem? A naučil se vůbec? Jak se velikost jeho ducha projevovala? Nedozvíme se. Musíme si domyslet, tetelit se v námětu atraktivním zejména pro ty, kteří žádný duchovní život neznají. Pro mě - milovníka hudby - nejpříšernějším gólem je hudba Vladimíra Martinky. Naprostá sračka, nevkusná, popkulturní představa o "duchovní hudbě". Fidlá to skoro nepřetržitě, beze změny, a barbarovi to vnucuje pocit, že je v kontaktu s "duchovnem". Solčanská rezignuje na scénickou hudbu, která by skutečně mohla podbarvovat a umocňovat vizuál, a už vůbec nezvládá ticho. V tom příběhu přece mělo ticho hrát hlavní roli! --- Už dost nadávání, je to prostě KÝČ. Dejte na má slova, že tahle ženská nikdy nic dobrého nevytvoří. ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,KDE TO VLASTNE SOM?“ ,,U NÁS.“ ,,TO VIDÍM. ...A ČO TU ROBÍTE?“ ,,ŽIJEME.“ __ Akýže to trpký osud stíha naše novodobé ,,veľkofilmy“. O Cypriána som sa pokiaľ nevstúpil do kín vôbec nezaujímal a dopredu som vedel, že to bude prepadák (boli ním aj Bathory a Jánošík, lenže mali aspoň návštevnosť) a moja nepríjemná veštba sa aj vyplnila. Táto skutočnosť je o to horšia, že sa ním stal naozaj neprávom. Ak by som mal Solčanskú porovnať s Jakubiskom a Hollandovou, tak napriek tomu, že všetky filmy majú u mňa 4*, je u mňa ,,poletujúci mních“ jednoznačným víťazom a vo svojej podstate ,,najväčším filmom“. Vďaka svojej komornosti netrpí snímka smiešnou a vnútenou okázalosťou, čím sa len zvyšujú jej umelecké ambície. Dokonca aj scenár tu má pomerne hutnú podobu a aj napriek početným retrospektívám nijako nevybočuje z ciest rozprávania. Spomínaná stagnácia tempa je tiež myslím absolútne prirodzenou a chcel by som vidieť režiséra, ktorý by vedel ničím nerušený život za nedotknuteľnými múrmi kláštora výraznejšie oživiť (scéna so snehuliakom je na popukanie). V kontexte tak len o niečo premrštenejšie vyznieva (pred)finálna pointa, akoby požičaná z ktorejsi epizódy latinsko-amerických telenoviel. Naozaj dychberúcou je vizuálna stránka, ktorá je absolútne ROVNOCENNOU tomu najšpičkovejšiemu vo svetovej kinematografii a tak nádherné obrazy som doteraz nevidel ani u uznávaného ,,maliara filmového plátna“ pána Ridleyho Scotta. Dokonca by som vedel vysloviť názor, že spolu s Johnstonovým ,,Vlkodlakom“ je Cyprián najlepšie výtvarne spracovaný film roka! Divák však ostáva oslovený aj celkovým technickým spracovaním a vskutku vydarenou hudbou. Film teda jednoznačne patrí medzi to najlepšie, čo u nás v posledných 10 ba aj viac rokoch vzniklo. Quo vadis, slovenský film? P.S.: Kam sa vyparil Latinák? (254. hodnotenie, 40. komentár k filmu) ()

Galerie (22)

Zajímavosti (9)

  • Červený kláštor bol založený okolo roku 1320 pri dedine Lechnica a pôvodne sa volal Lechnický kláštor. Neskôr ho premenovali podľa farby neomietnutých červených tehál a ríms. (krasomama)
  • Natáčalo sa aj v Červenom Kláštore v Pieninách, na miestach, kde skutočný mních Cyprián žil a pôsobil. Ďalšími lokalitami boli: Hronský Beňadik, Muzeum Kysuckej dediny, Lesnica, Ludrová, Pieninský národný park, Nitra či Tatranský národný park. (BathoryMan)
  • Nezachovali sa žiadne vierohodné svedectvá o existencii okrídleného stroja a Cypriánových pokusoch lietať, nijaké nákresy ani svedectvá súčasníkov. (krasomama)

Reklama

Reklama