Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mexický horor je variací hraběte Drákuly od Brama Stokera. Odehrává se ve 2. polovině 19. století v mexických horách Sierra Negra, kam se na rodovou haciendu Sicomoras vrací slečna Marta Gonzálesová. Na nádraží se seznámí s mladým mužem Enriquem, který ji doprovází. Po příjezdu na haciendu se dozvídá, že její teta měla právě včera pohřeb. Vše tu pustne a lidé se bojí po setmění vycházet ven, neboť se prý znovu objevují upíři. Podivný soused Duval, který si nechává posílat zeminu až z daleké Bukoviny, chce objekt i s pozemky koupit. (Mariin)

(více)

Recenze (11)

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Dnes už polozapomenutá raritka z Mexika, která by však neměla zklamat fanoušky klasického gotického hororu. Nechybí snad totiž žádná z jeho typických ingrediencí; bohatě si užijete hustou mlhu maskující fakt, že veškeré scény se točily ve studiích, pokocháte se starým sídlem kompletně zapředeného do pavučin a pobaví vás samozřejmě i na provázcích zavěšení netopýři. Hlavní upír je obsazen poněkud nešťastně (blonďatej hezounek), za to jeho společnice, teta hlavní hrdinky, má po celou dobu démonický výraz a hraje skoro fantasticky. O působivé atmosféře se, doufám, nemusím zmiňovat. (70%) ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Černobílý, do značné míry atmosferický gotický horor mexického režiséra Fernanda Mendéze, nejspíše poučeného z předchozí americké tvorby, předstihuje námětem podobné italské i hammerovské produkce, které se naplno rozjíždějí až počátkem šedesátých let. Příběh, zasazený do mexického pohoří Sierra Negra, je nepochybně motivován klasickým Stokerovým „Hrabětem Drákulou“, kterého tu zastupuje postava ne-mrtvého hraběte Lavuda. Mezi místní lidi přichází (ovšem jenom po setmění) záhadný muž aristokratického vzhledu jménem Duval (psáno pozpátku Lavud), jenž si nechává poslat hřbitovní hlínu až z Bukoviny. Ten má zájem o koupi haciendy Gonzálesů a pozemků, na nichž se nachází hrobka. Spatřujeme tu klasické schéma: dívka v ohrožení, pozitivisticky založený hrdina, (který dívku ochraňuje), upír v podobě aristokrata, usilující o pomstu a rozmnožení populace, a osoby s ním spojené. A stejně tak klasické sekvence: znepokojivá cesta kočárem do opuštěných míst, tajemně se chovající postavy, velmi silně jsou zde využity prvky poznávání upíra pomocí zrcadla a ochrana proti němu Krucifixem. Také závěr, kdy dochází ke konečnému souboji, je poměrně akční, jak jsme v těchto béčkových filmech zvyklí. Žánrový, brakový bonbónek se vším, co v něm má být. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Gotický černobílý horor sází především na strašidelnou atmosféru, kterou vytváří mlhou se plížící kamera společně s klasickou temnou hudbou. Cesta lesem, kde se holé kmeny stromů vynořují z koberce mlhy a v patách jde poutníkům nezemský přízrak, vede k panství, jež si nezadá s prostředím gotického hradu. Tajemný soused Duval se obléká jako Dracula a má rod v Maďarsku. Tím ale veškerá podobnost končí, a tak o variaci na Stokerův román rozhodně nejde. Duval pouze touží oživit svého sto let mrtvého bratra, a proto si nechá dovézt z daleké domoviny půdu v rodové rakvi, aby mohl svůj záměr dovést do konce. Protože mu sousedé, kam zrovna přijíždí mladá Marta Gonzalesová, překážejí v plánech, rozhodne se s nimi zúčtovat. Zatímco je jedna tetička proměněna v upíra, druhá je čerstvě pohřbena. Štěstí, že se Marta seznámila s mladým obchodním zástupcem, jelikož strýček by ji asi před upíry sám neubránil. Pavučiny, kobka, tajné chodby, jen bouře chybí. Gumové netopýry na saturně lze s přimhouřeným okem odpustit... ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Vůbec ne špatný mexický horor, který má atmosféru, sympatickou hlavní hrdinku, vymydleného aristokratického upíra a svérázného hrdinu (buď je v Mexiku chlapáckým ideálem být obtloustlý a kudrnatý, nebo byl Abel Salazar tehdejší velká tamní hvězda, co já vím). Klasický draculovsko-upírský syžet je tu ozvláštněn pohřbíváním zaživa, ale jinak nepřináší nic nového nebo originálního - snad kromě toho, že konečně byly vidět nejen upírovy tesáky, ale i jak se zahryzává do svých obětí. Děj ale rychle utíká a celé je to protknuto takovou nostalgickou universalovskou atmosférou (včetně netopýrů na gumičce, která je pokaždé vidět a ani se jí nesnažili skrýt), až jsem čekal, kdy bude mít hrabě Duval - Lavud (jak originální, ale pořád lepší než právě universalácký Dracula - Alucard) nasvícené oči jako Bela Lugosi. Neměl, škoda. Bohužel tu některé výtečně, až mrazení v zádech vyvolávající scény stahují dolů idiotské karikatury vedlejších postav vesničanů. A vůbec mě celý závěr tak nějak zklamal. Přesto jsou moje tři hvězdy tomuto dílu velmi silné, skoro až na hranici tří a čtyř, ale nad 70 procent bych tomu přece jen dát nemohl. ()

Docflash

všechny recenze uživatele

Zajímavost: scénář Ramon Obon-V hlavních rolích ABEL SALAZAR 1917-1995 bratr scenáristy a režiséra Alfreda Salazara- hrál ve známých hororech Misterios de ultratumba-Black Pit of Dr.M (1962)(scénář Ramon Obon)+ La maldición de la Llorona-Curse of Crying Woman (1963) a spolu s herečkou s tohoto filmu Ariadne WELTER VORHAUER ještě v pokračování EL ATAUD DE VAMPIRO+horor EL BARON DEL TERROR-BRAINIAC(1962) kde hrál barona a film produkoval(což ho moc nestálo :) ARIADNE WELTER nar.1930-98-byla mladší sestra LINDY CHRISTIAN,žena herců TYRON POWERA(děti ROMINA+TARYN POWER ) a EDMUND PURDOMA-do roku 1960 byla Ariadne manželka Gustavo Alatrista nar.1922-2006 herce-režiséra-producenta (např.VIRIDIANA od Bunuela kde hrála jeho pozdější žena mexická hvězda SILVIA PINAL-byl několikrát ženatý a měl více jak 20 dětí ! ()

Galerie (8)

Zajímavosti (2)

  • Jedná se o první mexický horor, který dosáhl mezinárodního úspěchu. (Epistemolog)

Reklama

Reklama