Reklama

Reklama

Komisař Clouseau na stopě

  • Česko Komisař Clouseau na stopě aneb Výstřel v temnotě (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Na zámku milionáře Ballona je čtyřmi výstřely zastřelen řidič Migel. Maurice, který našel u zastřeleného řidiče služebnou Marii Gambrelliovou, zavolal policii a zůstal v místnosti, aby Maria nemohla utéct. K případu je přivolán komisař Clouseau, který začne s vyšetřováním svým osobitým způsobem, ale záhy je z případu odvolán, neboť se komisař Dreyfus obával, že Clouseau na zámku zesměšní policii. Ráno je však případ vrácen Clouseauovi, neboť pan Ballon si Clouseaua osobně vyžádal. Maria Gambrelliová byla ještě večer uvězněna, neboť je hlavní podezřelou, ale inspektor Clouseau, který se do Marie zakoukal, je přesvědčen, že Marie jen někoho kryje. Clouseau se rozhodne Marii z vězení propustit, jelikož předpokládá, že sledováním Marie odhalí pravého vraha. Clouseau začne se sledováním Marie hned od věznice v převlečení za prodavače balónků. Clouseau je místním strážníkem zatčen, neboť nemá povolení k prodeji. Clouseau najde Marii v zámeckém skleníku – ta má v ruce zkrvavené zahradnické nůžky a na zemi leží probodnutý zahradník Georges. Maria je opět uvězněná, ale Clouseau ji propustí, aby ji mohl sledovat a odhalit skutečného vraha. Komisař Dreyfus už je na pokraji nervového zhroucení, protože kamkoliv Clouseau vkročí, způsobí chaos. Už jsou čtyři mrtvoly a Clouseau stále trvá na své verzi, že Maria Gambrelliová není vrahem. Clouseau jde večer s Marií do několika klubů, což má za následek další čtyři mrtvé lidi, ale tentokrát je jasné, že chce někdo odstranit Clouseaua. Inspektor Clouseau svolá všechny obyvatele zámku do jedné místnosti, aby jim údajně odhalil vraha. Přitom očekává, že vrah se dá na útěk, jakmile Clouseauův pomocník Hercule zhasne. Když nastane tma, dají se na útěk všichni a k odjezdu ze zámku použijí auto inspektora Clouseua. Nikdo netušil, že komisař Dreyfus zešílel a umístil do Clouseauova auta bombu, která po pár metrech vybouchne… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (196)

corpsy 

všechny recenze uživatele

Inspektor Jacques Clouseau je tu opäť pomilovania hodná postava a má opäť tie svoje ´´stavy´´, ale príbeh akosi pokulháva. Niežeby bolo málo humoru a gagov, ale pôsobí to o niečo viac nútene, akoby tvorcovia museli každých 25 sekúnd prísť s nejakou komickou situáciou, aby sa náhodou divák nenahneval. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Je až neskutečné, jaké scény a jaké vtipy se v tomhle filmu podařilo vymyslet. Clouseau se zde v podání Petera Sellerse už naplno transformuje do své klasické podoby a je to on, kdo celý film táhne, i když samozřejmě bez Elke Sommer a Herberta Loma by to nefungovalo. Skvělé prvky, které tvoří dohromady výborný celek. ()

Reklama

kinej 

všechny recenze uživatele

Fajnová komedie se Sellersem v hlavní roli. Kromě Sellerse jsou zde i další vyvedené postavy, jako Kato a Sellersův nadřízený. Sellers zde dokazuje, že se narodil jako komik. Přesto jsem přesvědčen, že nejlepší výkony dokázal ze Sellerse vyždímat Kubrick, protože v jeho filmech musel všechny charaktery ztvárnit svým umem. Zde je vše postaveno na jeho nešikovnosti. Ale stejně je to prča. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Možno som sa zle vyspal (akože áno), ale pri tomto filme som sa asi iba dvakrát mierne pousmial. Celý humor spočíva v padaní, neopatrnosti Clousea a rozbíjaní. Že je to pocta nemým groteskám, je mi úplne jedno, pretože ma jednoducho predvedený humor nepobavil. Máme sa smiať na stále pribúdajúcich collateral damages, zatiaľ čo Clouseau uniká. Už pri prezentovaní situácie tušíme, ako vyústi a mne to bohužiaľ bránilo sa na občas obstojných fóroch zasmiať. Jediná vtipná dialógová scéna je tá na konci, kde sa všetko vyrieši-nevyrieši. No a poznámka o tvorcovi stojanu na tága, tak tam je to jasné. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Vydařené oživení slapstickové tradice (a slovu slapstick je ve scéně s tágy navrácen jeho původní význam). Těžko si tenhle film představit bez Petera Sellerse, který na rozdíl od jiných pokračovatelů zlaté éry grotesky nenapodobuje konkrétního komika, ale vytvořil si vlastní styl. Komisař Clouseau na stopě je ideální k jeho letmému rozebrání, pár následujících řádků každopádně předpokládá znalost filmu. Základ Sellersovy postavy tvoří její proměnlivá idiocie. Clouseau je schopen strčit si do kapsy hořící zapalovač, ale také vymyslet plán, jenž by po vyeliminování několika desítek proměnných teoreticky mohl fungovat. V zásadě ale klame tělem, resp. svou funkcí. U většiny postav, vyjma zamilované (tzn. zaslepené) dívky, to po počáteční snaze o smysluplný dialog vede k rezignaci. Pro ostatní se stává nedůležitým, lhostejným, což výborně vystihuje scéna, jíž by měla každá detektivka vrcholit – odhalení vraha. Vrazi se začnou „odhalovat“ navzájem a bezradný Clouseau se obrací na kameru, hledaje pochopení alespoň u diváků. Záruku smíchu představuje u Sellerse, stejně jako u komiků němého období, konfrontace s objekty, ať neživými či živými (pták, ženská nožka), které mu přijdou do cesty a které při svém šíleném egoismu vnímá jako nepřátelské. Neustále je zrazován také okolním prostředím, jež se mu nepřizpůsobuje a jemuž se on sám přizpůsobit nedokáže. Proto neustále padá do fontány, stojící stále na tomtéž místě. Méně zábavné jsou opakované Katovy útoky. Poprvé je jeho chování vtipné pointou (jenom zkouška), podruhé tím, že pointu známe, ale další scény stejného typu jen naplňují známé pořekadlo o opakovaném vtipu… Sellers neopomíjí ani hlavní výsadu zvukového filmu, slovní humor zde však nestaví ani tolik na legračním hlase (to spíše ve Večírku) jako na obsahu promluv, které sice dávají smysl, ale pouze nahlížené clouseauovskou převrácenou logikou. Jakoby trucovitě odmítal věřit zažitým pravdám a vymýšlel si vlastní. Osamělý bojovník, či zkrátka idiot? Rozhodně muž budící smích. 75% Zajímavé komentáře: Marigold, Oskar, bloom ()

Galerie (40)

Zajímavosti (11)

  • Během natáčení docházelo k mnoha osobním sporům mezi Peterem Sellersem (Jacques Clouseau) a režisérem Blakem Edwardsem. Po skončení natáčení proto také oba dva přes velký úspěch filmu jakékoli úvahy o společném pokračování odmítli. Společnost United Artists se sice roku 1968 pokusila projekt vzkřísit filmem Inspektor Clouseau (1968) s Alanem Arkinem v roli Clouseaua, ale absence Petera Sellerse sklidila neúspěch. Nakonec se po jedenácti letech Edwards se Sellersem kvůli zviditelnění a finančním problémům rozhodli natočit pokračování Návrat Růžového pantera (1975). (mar48)
  • Natáčení probíhalo od listopadu 1963 do ledna 1964 v Sheppertonu. (Pavlínka9)
  • Komisař Clouseau na stopě je podle žebříčku Amerického filmového institutu jednou z 50 nejlepších filmových komedií všech dob. (mar48)

Reklama

Reklama