Templář

• Česko Ironclad (více)

V Anglii 13. století bojuje skupinka templářských rytířů při ochraně hradu Rochester proti tyranskému králi Janovi. (Filmbox)

Recenze (549)

flanker.27

Aneb kterak lidu anglickému Veliké listiny svobod dostati se mohlo. Britové se v poslední době rozhodli rozjet historické filmy pořádně od podlahy a když nemůžou zámoří konkurovat výpravou, nahrazují to syrovostí. Ne vždy se však zadaří jak by mohlo a toto je jeden z těch případů. Film překvapivě v některých věcech zůstává věrný historické skutečnosti, dokonce i ta záležitost s prasaty se stala (tedy, hrad Rochester se ve skutečnosti po měsící a půl vzdal a nechápu, co tam dělali ti chudáci Dánové a Francouzi dorazili až napřesrok, leč nemrvilo to dějiny až tak, jak by se mohlo zdát a jak je obvyklé). Se samotnou filmovou stránkou už je to horší, protože kromě značně krvavých bitek je to celé vlastně docela nuda, charaktery sedmi statečných (koukám, že salahadina napadlo to samé) jsou sebraný ze všech možných scénářů co jich kde leželo, milostná zápletka s neuspokojenou hradní paní je jak okovaná pěst na oko a děj samotný je na dvě hodiny řídký jak stolice po kilu švestek zapitých sudem piva. Zahustit nebo zkrátit. Veškeré mlácení pak je natočené poměrně nepřehledně a krom velké naturalističnosti nijak zajímavě. Ve výsledku to není úplně marná záležitost, který ale bohužel chybí propracovanější děj, lepší postavy a přehlednější střih. ()

darkrobyk

Středověká řezničina, která v zobrazování násilí mnohonásobně přeskočila laťku nastavenou Statečným srdcem. Pravda, umělecký rozměr, jaký do svých filmů dali např. A.Wajda, A.Tarkovskij, F.Vláčil nebo i J.Boorman, zde nenajdeme. Přesto jsem byl nadmíru spokojen. Emotivně vypjaté scény jsou střídány poklidnými, které možná někoho nudí, ale mně přišly vhod jako nádech před další explozí. Čarokrásné obrazy anglické krajiny evokují plátna starých mistrů. Některé záběry lze zastavit a zarámovat. Král Jan je patřičně nesympatický, obránci drsní až do roztrhání těla a útočníci, slepě se ženoucí ke hradbám v domnění, že k dobytí přesila jednoznačně stačí, působí možná primitivně, ale nebyli tak Vikingové chápáni? Více anglický, než americký film, což potěší. ()

J*A*S*M

Středověkých (případně starověkých) drsných mlátiček bylo v posledních pár letech víc a ani o jedné z nich nemůžu říct, že by mě vyloženě bavila. Špinaví kašpárci máchající kolem sebe mečíky jdou holt tak nějak všeobecně mimo mne. Na Ironcladu oceňuju nekompromisní brutalitu, zpruzeného Paula Giamattiho a nápad zasadit většinu filmu do prostředí dobývaného hradu. Vlastně moc nevím, jestli chci dát palec nahoru (3*) nebo dolu (2*), je mi to tak nějak úplně jedno. Pokud ale máte středověké bitky v lásce, jděte do toho. ()

PetrPan

Výborná přímočará krvavá řežba. Jinými slovy skvělá oddechová záležitost. Nižší rozpočet je trochu znát, ale nějak mi to vůbec nevadilo. Partička středověkých Sedmi statečných o počtu 20 kusů proti tisícihlavé armádě zvíci zhruba 100 komparsistů v čele s Vláďou Kulichem mě na dvě hodinky prostě příjemně zabavila - ulítávám na hořlavých prasatech, půlených zbrojnoších a utnutých údech :) ()

Fiftis

Tento historický film je čiastočne dobrodružný a nesie sa na vlne filmov plných veľkých bitiek, hodiaci sa na veľké filmové plátna. Je plný brutality - odborne by sme napísali, je plný naturalistických scén. Nie je vhodný pre slabšie povahy. Dnes nás televízia vycepovala tak, že slabšie povahy tak ako tak vymizli. Náreky nad zbytočnou brutalitou nie sú moc na mieste. Ona tá história je väčšinou písaná krvou. Akčné krvavé kúpele, ktoré vás dokážu zasunúť do sedačiek a v napätí čakať ako to všetko dopadne. Veľmi dobre natočený historický film o dobývanie hradu. Oceňujem, že sme tu ušetrení takému tomu tupému americkému hollywoodskemu klišé. Námetom filmu sa stali udalosti, ktoré sú základom k vzniku európskeho práva. ()

Zajímavosti (18)

• Paulu Giamattimu zabralo natáčení jeho role pouhých 7 dní. (Conspi)
  • Skupina dánskych žoldnierov vo filme nehovori dánsky, ale maďarsky. (ČSFD)