Reklama

Reklama

Zkrat

  • USA Haywire (více)
Trailer 1

Mallory Kane je tajnou vládní agentkou, která pracuje v těch nejnebezpečnějších a nejšpinavějších koutech světa a její mise nejsou vždy tak úplně legální. Po úspěšném osvobození jednoho čínského novináře jí někdo z kolegů podrazí a chce její smrt. Stane se terčem zabijáků, kteří znají každý její krok, a aby přežila, musí dopadnou ty, jenž ji zradili. Díky svému vojenskému výcviku vymyslí dokonalou – a nebezpečnou – léčku. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (32)

Trailer 1

Recenze (513)

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Zkratem zřejmě utrpěl střihač, když si vzal na filmové pásky křovinořez, v druhý ruce přehryzanej kabel a stál ve vodě v železných botách. No schválně. Hlavní dějová linie - sledujeme příběh agentky. Setká se v baru s nějakým týpkem, který ji pak mrdne popelníkem po hlavě, ta unikne a nasedá do auta s civilem, kterýmu pak v kostce vylíčí vše, co se dosud odehrálo - takže, najednou začneme čumět na sled dění jakýchsi retrospektiv a to nasnímané tak, jako by to byl hlavní příběh, což asi je. Uběhne asi hodina (toho vyprávění i filmu) a jsme zpět v autě, pořád někam jednou a Džína stále vypráví. Nuda jak v hradních protokolech anglické královny. Pak se to všelijak motá, sem tam bitka - jo bitky, ty jsou na celém filmu nejlepší, ale stejně tak nějak nechápete hlavní postavu, ani motivace jiných postav. Hemží se to tam samými celebritami, ale hovno z toho. Napětí ve filmu je nula, tak jakýpak zkrat, že ano? Z thrilleru zbyl jen zmatený, lehce akční film vylepšený jen tím, že zdejším Bournem je silná bojovná žena. A Bourne není vlastně dobré přirovnání. Bourne měl HOSIPA plně rozvinutýho, tahle hrdinka si vše pamatovala až příliš dobře a hlavně to musela do detailu říct tomu klukovi v autě (pičovina, že?), který pak stejně z příběhu zmizel jako pšouk ve větru, tak si pak stejně říkáte, co to jako mělo bejt, k čemu tam do psí prdele byl! Zkrátka nevyužitý potenciál, tak aspoň tři *. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Deadly Is the Female. Soderbergh pojal soužití muže a ženy naprosto logicky – jako akční thriller. Leitmotivem filmu je potřeba přenést se přes krach prvního vážnějšího vztahu. Mezitím si hrdinka vyzkouší manželství, vnímané oběma účastníky od začátku jako hra plná přetvářky a poměrně rázně ukončené po svatební noci o charakteru souboje na život a na smrt. Jediným spolehlivým mužem, který ji nechce vystřelit mozek z hlavy a před nímž Mallory sama nemá žádné tajnosti, je její otec. Jistotu tudíž nachází jedině v návratu domů, nikoli ve vylhaném vztahu s některým z „otestovaných“ partnerů, kterého ani pořádně nezná. ___ Oproti „patriarchálním“ špionážním thrillerům (bondovky) tady žena není zápornou, nýbrž jedinou kladnou postavou. Respekt mužů přitom nezískává svým půvabem a intelektem, nýbrž fyzickou převahou. Sice opět používá své tělo, jako by jej musela použít k erotickému okouzlení muže (dělat pouhou vějičku je pod její úroveň), ale poněkud razantnějším způsobem. Pocit tělesného kontaktu je díky syrovému obsahu elegantně nasnímaných (oproti bourneovské shaky-cam) bojových scén mnohem intenzivnější než v akčních filmech, spoléhajících výhradně na prudký střih. ___ Sledovat hrdinčino tělo v pohybu skýtá pro mužského diváka hned dvojí slast, neboť její zas a znovu obhajována kontrola situace (nikoli kontrola kamery nad jejím tělem) mírní pocit voyeurské provinilosti. Krásná žena zde nevystupuje jako objekt k očumování, ale jako cílevědomá, aktivně jednající bytost, iniciativnější dokonce i v otázce sexu. ___ Mallořina nadvláda nad obrazem je během prvních dvou třetin filmu navíc znásobená faktem, že jde o její flashbackové převyprávění dřívějších událostí. Provokativně jsme zas a znovu upozorňováni, že své vyprávění směřuje ke konkrétní, pro příběh vcelku nedůležité postavě. Naše „oko“, zastupované v diegezi kamerou, není ani vpuštěno do auta, v němž protagonistka svou historii shrnuje. (Nabízí se také interpretace, že vyjukaný mladík zastupuje typického diváka akčních filmů, z něhož si Soderbergh tak trochu utahuje – proto například Mallory neustále opakuje důležitá jména, podobně jako jsou v hollywoodských akcích opakovány stěžejní informace.) ___ Rozkrývání momentů, kdy Zkrat využívá na kost obnažené akční zápletky k nadžánrovým komentářům, netvoří podstatu filmu, ale jeho přidanou hodnotu. V jádru jde o svižnou, třebaže dramaturgicky trochu rozvolněnou ženskou variaci bourneovek, resp. (a to vzhledem k béčkovosti námětu spíš) Komanda, v níž vycházející akční hvězda na různých světových kontinentech drtí mezi stehny své (zatím) slavnější herecké kolegy a nic nám nebrání vychutnávat si akci pro akci samou. Chuck Norris možná umí dělit nulou a Bonda jeho dvě nuly opravňují zabíjet, Gina Carano by ale oba vynulovala dříve, než by stačili doříct „shit“. 80% ()

Reklama

Mertax 

všechny recenze uživatele

Skvělé! Konečně film s hlavní hrdinkou, která má prsa i koule! Soderbergh nezklamal. Zkrat je skvělá akce, čistě nasnímaná a precizně sestřihaná, takže je dokonale vidět každý pohyb. Rány skutečně bolí, padouchové se nezvedají po x úderech z podlahy a nebojují vesele dál. Nečekají vás žádné monstrózní výbuchy ani ohlušující efekty. Místo nich Soderbergh nabízí velmi kontaktní bitky podobné těm v Bourneovi. Začlenění MMA choreografie se podařilo perfektně. Jde o velmi příjemnou (stylovou) alternativu (byť s klišé zápletkou) k nerealistickým hollywoodských akčňákům, které však nabízí humor, jejž Zkrat téměř neobsahuje. Může se proto zdát, že režisér ztratil soudnost, servíruje nám však sebereflexivní film, který je poctou akčním exploatačním céčkům z 60. a 70. let s ženami-mlátičkami v hlavních rolích. Gina Carano příliš hereckého umu nemá, ale v tomto případě to vůbec nevadí. Rychle běhá, drsně bojuje a monology pronáší lakonicky, chladně a bez zbytečných emocí. Jde z ní strach, zároveň však dokáže okouzlovat i ve večerní róbě. Pomstychtivý a naštvaný pohled zvládá na výbornou. Douglas a Banderas jsou charismatičtí, Fassbender si nechá upravit ciferník (souboj roku!) a vy jen tajně doufáte, že se na plátně některé z hereckých es objeví znovu. Jen ten McGregor je moc slizký a navíc má příšernou frizúru./// Zkrat dlouho napíná, víme totiž přesně to, co ví Mallory – tzn. téměř nic. Nedostatek informací může redukovat zájem o postavu, je to však obráceně. Nevyjasněné události a stupňující se rozlícenost (diváka i postavy) jsou dostatečnými důvody k touze sledovat, co se bude dít dál. Nutno podotknout, že děj je někdy matoucí a začátek, kdy na nás režisér vrhne tři časové roviny (příprava akce, její provádějí, události po ní), při nichž obraz přechází z ostrého digitálu do zrnitého filtru až k černobílým záběrům, působí jako manýrismus za každou cenu. Flashbacková struktura se však ve finále skvěle uzavírá, aniž nechávala řadu otázek naschvál nezodpovězených nebo iritovala nelogičnostmi./// Dlouhé minuty bez hudby nebo i dialogů umožňují intenzivnější vychutnání obrazu – drsné zvuky ran, dopadů, tříštících se předmětů a lámajících se kostí. Násilí však Soderberg nenechá dojít na extrémně brutální úroveň, takže byť český distribuční název svádí k očekávaní maniakálního vraždění bývalé mariňačky, má režisér ve výsledku všechno těžce pod kontrolou stejně jako Mallory. Tedy kromě toho oka na zabijáckých punčocháčích. Shit. [Kino] ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Čert ví jakou páku má Steven Soderbergh na to aby se mu skoro v každém filmu sešla zvučná jména. Upřímně musím podotknout, že jsem čekal ptákovinku, ale dostala se mi hodně slušná porce akce. Hodně mě zamrzel Fassbenderův konec, ale tentokrát to nebylo prostě o něm. Gina Carano dokázala solidně prodat svou ženskost a suveréně přesvědčit že to není rozhodně holka na jednu noc. 60% ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Celé je to takové nijaké, prázdné. Akční scény jsou špičkové (honička v lese!), herecky nemám co vytknout, ale ty přechody mezi jednou akcí a druhou akcí mě vysloveně nudily. Je mi líto, ale odříkávání prázdných vět z úst hereckých hvězd mi prostě nestačí. Po režijní stránce je ZKRAT hodně nápaditý, problém jsem měl snad jen s často nepasující hudbou. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (9)

  • Mallory Kane (Gina Carano) nosí ve filmu zelenou mikinu s nápisem „Trinity College Dublin“. Samotná herečka ve skutečnosti chodila na střední školu v Las Vegas, která se též jmenovala Trinity. (Cliff Booth)

Související novinky

Gina Carano jako anděl pomsty

Gina Carano jako anděl pomsty

21.07.2013

A to doslova. Drsná holka z MMA („mixed martial arts") se úspěšně přesunula na plátna kin díky Zkratu a letošnímu Rychle a zběsile 6. Další role? Anděl. Ale takový, který z vás svým mečem a sadou… (více)

Drsné holky pro Expendables v sukních

Drsné holky pro Expendables v sukních

09.10.2012

Zpočátku zněly plány studia Lionsgate natočit jakési „ženské Expendables“ jen jako součást kampaně před uvedením druhé mise legendárních vysloužilců. Všechno ale nasvědčuje tomu, že se filmu opravdu… (více)

Posádka pro rychlou a zběsilou jízdu číslo šest

Posádka pro rychlou a zběsilou jízdu číslo šest

05.05.2012

Rychle a zběsile 5 bylo hodně fajn, takže se těšíme na Fast Six. Natáčení je za rohem, Justin Lin zavelí do akce už příští měsíc v evropských lokacích. Logicky právě finišuje obsazování. Kromě Vina… (více)

Posily: Machete 2, Iron Man 3, Mad Max 4, Fast Six

Posily: Machete 2, Iron Man 3, Mad Max 4, Fast Six

25.04.2012

Dnes tu pro máme pořádnou dávku akce, tak se nezdržujme: Robert Rodriguez je odvážný muž. Chce totiž do role hlavního záporáka v Machete Kills obsadil Mela Gibsona. Podle posledních zpráv je všechno… (více)

Reklama

Reklama