Reklama

Reklama

Santiniho jazyk

(TV film)
  • angličtina Santini's Enigma
TV spot

VOD (1)

Obsahy(1)

Filmově televizní zpracování známého románu Miloše Urbana organicky propojuje prvky thrilleru, mystiky a hermetické filozofie s poutavým historickým exkurzem. Na pozadí fascinující a znepokojivé architektury Jan Blažeje Santiniho, která světově unikátním způsobem mísí prvky baroka a gotiky, se rozvíjí příběh člověka, hledajícího na počátku nového tisíciletí ztrácející se pocit smyslu a životního naplnění... Nespokojený zaměstnanec reklamní agentury Martin Urmann je pověřen nesplnitelným úkolem, který má fakticky ospravedlnit jeho náhlý vyhazov ze zaměstnání. Martin úkol přijímá, ale je to spíše gesto vzdoru, než vážně míněná snaha zachránit své postavení. Práce ho nepřímo zavede na stopu tajemných vzkazů dávno mrtvého architekta, které se zdají promlouvat přes hloubku času přímo k němu. Martin se pouští do honby za rozluštěním těchto zpráv. Jeho cesta je lemována záhadnými vraždami, které nějakým způsobem musí souviset s jeho pátráním. Fascinující síla světa, do kterého se postupně propadá, vylučuje možnost, že by od svého záměru odstoupil. Musí dojít až na konec, kde čeká odhalení, které od základu změní celý jeho, doposavad pečlivě udržovaný, pohled na svět. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (266)

vegetol.mp 

všechny recenze uživatele

Zmatenej nesmysl, kterej od naprostýho krachu zachraňují některý dobrý herci a pěkná kamera. To, proč se Strach, kterej evidentně svojí řemeslnou zručností převyšuje většinu tvůrců ČT pouští do podobných debilit, ví snad jen Bůh. Jinak naprostá tragédie s dementním vyústěním a otravnou dvojící sester, který furt pobíhají všude v bílým jako saniťáci. Ať si Šifru mistra Leonarda kritizuje kdo chce, faktem ale je, že amíci mají ánunk o tom, jak mají podobný filmy vypadat. My ani omylem. ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Tenhle román jsem nečetl, nemohu tedy srovnávat film a knihu, ale film se mi moc nelíbil. Jede opravdu na nějaké povrchní danbrownovské vlně, která je zrovna in. To mi jiné páně Urbanovy romány - Sedmikostelí a Stín katedrál - připadaly mnohem fundovanější, literárnější a zábavnější než to komerční amerikánské čtivo. Škoda, Santiniho chrámy by si zasloužily něco onačejšího. Pár hezkých záběrů architektury, které to zachraňují od do odpadu vyhození, tu ale je. Herecké "výkony" hlavních postav byly dorážející. Takhle bych snad byl schopen "hrát" i našinec, kterého pedagogové pro totální nedostatek dramatického talentu nenechali kdys dávno v dětském představení O Sněhurce hrát ani roli mochomůrky. Jestli takhle hamburgerově má být zprzněno i Sedmikostelí, měl by se pan Urban vzbudit. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tak tohle se nepovedlo. Nebyla to ani kriminálka Hostivař (Švehlík, Stropnický), ani skvělý Brainstorm .. Byla to pro mne jen taková cestománie po barokních sakrálních stavbách zaměřená primárně na českou spešl věc - barokní gotiku a já bohužel čekal víc... Což o to, kamera úžasná, hra světel, průhledy z jedné kaple do druhé....Člověk se cítí malým a pokorným v paprscích světla či snad Božího jasu... Ale to je filozofie a účel baroka a takto kostely byly zkrátka stavěny... Natočit to tedy s dobrým světlem nemusí být až takový problém... Zbytek příběhu byl u mne na odpad, nejsem příznivcem ,,šifer Leonarda a da Vinciho kódů" . Proto mne podobné thrillery ponechávají chladným. Po čtvrté vraždě jsem bez výčitek přepnul a rozuzlení si nechal s klidem ujít. Pane Strachu, fandím Vám, ale už prosím žádné Strážce duší či filmové bedekry tohoto typu. Hvězda jen za ty krásné průhledy do Santiniho lodí. Jan Blažej Santini - to byl skutečný borec. * ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Vědomí vlastní zanedbatelnosti, pokora vůči něčemu většímu, a hlavně ticho. V době permanentního stresu, materialismu (nebo spíš konzumu) a zahlcení informacemi - včetně vtíravé a řvavé reklamy - jistě odvážné a sympatické poselství. Po technické stránce je to nádhera, architektura Santiniho staveb je tu snímána způsobem, z něhož se srdce tetelí. Obsazení je taktéž výborné, nicméně lučištnice z jiného světa (když ne bytostí, tak rozhodně schopnostmi) vše posouvá za hranici, kterou jsem ochoten akceptovat... Ona a tajuplné vraždy vychylují váhy směrem k šestákové lacinosti "záhadologického thrilleru", jakých jsou k mání stovky. Škoda, trochu střízlivější podoba by dokázala divy... takhle je to na dolní hranici doporučeníhodnosti. 70% ()

black.mao odpad!

všechny recenze uživatele

Topornost a hrůza výkonů hereckých se vzácně snoubí s plytkostí a naivitou filmového zpracování, přičemž společně tvoří univerzální jednotu symbolizujíc tak neumětelství, tolik typické pro tvorbu České televize, mělo být poslední Santiniho šifrou v tomto filmu. Takové jako "tajemno" mizerné stejně jako dialogy (v nich se herci raději nepouštějí do žádných souvětí, co kdyby ...). Naivní antagonismus duchovna (zde ukryté v Santiniho architektuře, či v Santiniho osobě skrze jeho architekturu nahlížené) a zaměstnance pražské reklamní agentury, kterému každý říká Kňour, ale opravdu každý a to neustále, pomalu v každé druhé větě a který chce vytřískat jmění z několika biblických citátů. Vraždy jejichž důvod mi zcela unikal - zabití blázna, který se po hrdinovi ohnal motyčkou, nebo kněze, který ho pro změnu zamkl v kryptě a ubitého sekerou, která se zřejmě jen tak válela někde poblíž. Poznání, že ona bílá postava Viktorie má ještě autistické dvojče Aurelii, jsem přijal s radostí, jen proto že na další záhady a překvapení už nezbýval čas, a tohle tak bylo poslední. Kamera snímá celou tu krásu Santiniho staveb pokud možno v pár krátkých záběrech stropních fresek, víc by jim asi producent nedovolil. A navíc celé to poselství sdělené nakonec češtinou, latina, kterou tehdy vzdělanci a církevní hodnostáři mluvili, byla asi nad síly tvůrců filmu. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (13)

  • Režisér Jiří Strach ve filmu spolupracoval s Martinem Stropnickým, se kterým vždy toužil filmovat, vůbec poprvé. Na základě úspěšného ztvárnění figury Ropse jej režisér podle svých slov bude rád obsazovat i nadále. [Zdroj: ceskatelevize.cz] (hippyman)
  • Film se začal natáčet 23. března 2010, plánováno bylo 20 natáčecích dnů, dotočeno bylo 18. dubna 2010. Filmování probíhalo hlavně v Praze (včetně katedrály svatého Víta na Pražském hradě, kde štáb 14. dubna navštívil arcibiskup Dominik Duka) a na dalších místech, kde stojí stavby Jana Blažeje Santiniho: v Kladrubech, v Plasech, na Zelené hoře (o Velikonocích 2. a 3. dubna 2010), v Rajhradu, v Křtinách a v Sedlci. Točilo se také na zámku Panenské Břežany. První klapka padla v penzionu blízko Benešova. (hippyman)
  • Santini byl pohřben na malostranském hřbitově v Praze, který ale dnes už neexistuje. Ve Šporkově ulici je hřbitovu i umělci věnována pamětní deska. (sator)

Související novinky

Psycho Film 2011

Psycho Film 2011

21.05.2011

Psycho Film 2011 se uskuteční ve dnech 3. – 5. června 2011 v Praze a 8. – 10. června 2011 v Opavě. Věnuje se tématům psychiky člověka, letos se zaměřuje na hranici mezi vírou a duševní nemocí.… (více)

Reklama

Reklama