Režie:
Andy MuschiettiKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Jaeden Martell, Sophia Lillis, Jeremy Ray Taylor, Finn Wolfhard, Jack Dylan Grazer, Wyatt Oleff, Chosen Jacobs, Nicholas Hamilton, Owen Teague (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Když ve městě Derry ve státě Maine začnou mizet děti, musí skupina mladých chlapců a děvčat čelit svým největším obavám v boji proti zlému klaunovi jménem Pennywise, jehož vražedná a násilnická historie se táhne napříč staletími. (Vertical Entertainment)
Videa (14)
Recenze (1 246)
Velká škoda, že nepochybný potenciál tohohle projektu nakonec trochu dojíždí na málo invenční práci s hrůzou a strachem. Nenechte se mýlit. Pennywise je skvělý a pár lekaček opravdu vydařených. Ale Muschietti působí dojmem režiséra, který má na vytváření napětí málo času a trpělivosti, takže volí zkratky a navíc řádně oldschoolové. Bohužel Pennywiseovo vyskakování ze všech koutů plátna se postupně přejí a člověk pak jen nostalgicky vzpomíná třeba na mistrovskou stavbu zdánlivě nekonečného pekelného teroru v druhém Conjuring. Podobně filmy jako It Follows nebo Get Out vytváří z hlediska režijního dost nelítostný kontrast k téhle solidní rutině. TO ale exceluje skvělými postavami a inteligentním obrazem dospívání v indiferentním a nebezpečném světě. S figurami se dá velmi snadno identifikovat, film je vtipný a poetický, v něčem evokuje Stand by Me. Zároveň chytře hraje na trendy noty 80s nostalgie, škoda, že ne tak rafinovaně jako Stranger Things. Klub nul přiroste rychle k srdci, atmosféra Derry je patřičně tíživá... nicméně vtíravý pocit, že TO mohlo sáhnout ještě hlouběji do podvědomí, přetrvává. Musím nicméně bez mučení přiznat, že se těším na druhý díl. První kapitola patří rozhodně mezi lepší kingovské adaptace, ale když člověk vidí to množství nahromaděného talentu, je mu jasné, že mohla a měla patřit mezi nejlepší. A to se nestalo... ()
Jestli je film dvouapůlhodinová otravná pruda, nebo ne, se dá vcelku zdařile kriticky indikovat tím, jaxe vám chce v kině chcát. Mně se chce skoro vždycky, protože před tím do sebe zpravidla kopnu jedno až dvě lunga, a celou dobu pak intenzivně zapíjím přesolené čipsy, které sežeru ještě dřív, než začne spektákl samotný, abych tolik netrpěl, když mi zkuzvysynský Cinezmrd za mohutně přežiděných 160 kulí začne svévolně přerušovat parádní půlhodinový reklamní blok nějakým posraným filmem, ať chci, či nikoliv. Pardon, nepatrně jsem se opět nechal nadšením unést, ale cítím se vždycky jako bez předehry brutálně opíchaný do prdele dvoumetrovým černochem, když se tolik těším na skvostný komerční blok úplně zadarmo a někdo mi ho v nejlepším vypne. Ale zpět k tomu Tomu a sofistikované chcací determinaci. Takže, existují předlouhé filmy, u nichž, ač vám málem praská močový měchýř, sedíte přikovaný k sedačce, na hajzl ani nepomyslíte a radši si uděláte uzel na egu, jen aby vám z toho skvělého a napínavého děje něco neuniklo. A pak tu jsou ty, u kterých si celou dobu intenzivně přejete, aby už to, kurva, skončilo, a vy se konečně mohli jít vychcat, avšak nejdete, aby vám náhodou neuniklo to, proč z toho všichni ti přechytřelí gayxperti tolik cákají a ženou to do hrubě přeceňovaných výšin, až nakonec litujete, že jste si zbytečně uháněli problémy s prostatou, protože se u toho dalo chodit v pohodě chcát co deset minut. To „proč“ se u tohohle Toho dá vcelku jednoduše vysvětlit dvěma způsoby. Buď neviděli staré To či nečetli knihu, nebo jsou to prostě kokoti. Toto To a tamto To jsou totiž totálně totožné. Skvělá věta pro kokotavé, co říkáte? To nové To má akorát trochu více efixů, lépe hrající nesympatické děti, makabroznější rejtyng a pevnější režii, ale zase horší atmosféru, patinu i Penyvajse než to staré To. Ale jinak je to nachlup stejná časově přebušená nuda s otravnými fakany, plná obvyklých Štefanových midráků ze šikany a úchylných maloměstských rodičů, jež je jen grafomanskou overturou k famózní druhé polovině s dospělými, a kdyby byla o hodinu (300 stran) kratší, vaše hemoroidy (sítnice) by dozajista zaslaly panu Králi děkovný dopis. Můj měchýř říká „hnusná trojka“, nicméně je žádostiv, jak dopadne ta lepší část. ()
Tohle TO se fakt nepovedlo. Přepálený lekačky, samoúčelná brutalita, nulová atmosféra plus klaun co ve všech scénách koulí očima a čumí jak degeš. Kdyby neexistovala původní takřka perfektní verze, tak lecos přejdu, ale takhle ne. Tim Curry byl opravdu děsivý, tenhle klaun je jenom směšný chudák ze kterého strach opravdu nejde. Dětští herci se v mých očích ani zdaleka nevyrovnají původní partě a bylo mi smutno když jsem viděl jakýho trapnýho ubožáka udělali z Henryho Bowerse. Nicméně kino mě minulo a tak budu shovívavý.10% ()
Rozhodně To nebylo tak napínavé či dokonce strašidelné, jak jsem si od něho sliboval, ale jinak můžu jenom chválit. Líbí se mi osmdesátkový styl a duch, ve kterém se film nese, byl jsem nadšen partou výtečných dětských herců a některé scény se určitě časem zařadí mezi klasické. Když je klaun na obrazovce (scén s ním mohlo být přece jen víc), čeká diváka většinou nějaká ta lekačka, ale časem trošku otupí, protože Pennywiseova úspěšnost není rozhodně stoprocentní, i když mění podoby častěji, než T-1000 a Věc dohromady. Jako svou top scénu bych označil tu s promítačkou, ta byla opravdu chytře vymyšlená a natočená. Dobrá zábava, kterou jsem uzavřel svou malou vánoční hororovou procházku. ()
Líbilo se mi snad vše - od skvěle vybraných a také hrajících dětských herců přes naprosto šíleného Pennywise, ze kterého opravdu šla nevýslovná hrůza (Tim Curry promine, ale jeho variace na Freddyho Kruegera to tady zkrátka prohrává), po scénář, jenž sice oproti předloze leccos změnil, ale změnil to mazaně a je jí stále věrný. Podobným způsobem si zatím se Stephenem Kingem poradil snad jen Stanley Kubrick. To je mnohem více než náplast za Temnou věž, To je prostě skvělý staromódní horor a já se nemůžu dočkat jeho druhé kapitoly. ()
Galerie (64)
Zajímavosti (113)
- Žena z obrazu se výrazně podobá postavě z Muschiettiho předchozího filmu Mama (2013). V rozhovoru pro New York Times Muschietti přiznal, že inspirací mu byl obraz od Amadea Modiglianiho, který jej v dětství děsil. (baronGrga)
- Ani nie plnoletý Richie Tozier (Finn Wolfhard) používa vo filme obrovské množstvo vulgarizmov. Finn však potvrdil, že nadávky v scenári neboli a všetky si k textu pridával sám. Taktiež sa vyjadril, že sa obáva reakcie jeho rodičov po tom, čo film uvidia. (Marceloo)
- Pred úderom do hlavy má Georgie (Jackson Robert Scott) vysielačku v pravom vačku pršiplášťa, ale po údere už v ľavom vačku. (Wargoo)
Reklama