Skomírající detektiv (S04E02)

(epizoda)
  • Česko Prolhaný detektiv (více)

Watson se vyrovnává se šokující tragédií. Sherlock se mezitím pouští do boje se svým zatím nejschopnějším protivníkem – bohatým filantropem s temným tajemstvím. (Netflix)

Recenze (99)

dO_od

// "It is what it is." Tohle asi dokáže jedině Sherlock, abych první díl prospal, a pak druhej jenom čuměl, jak se to celé najednou neskutečně vyplácí. Klobouk dolů, tohle chtělo koule, každopádně abych v půlce čtvrté série znovuobjevil ty dávno ztracené pocity, které jsem k tomu seriálu choval během první a především druhé série, to se fakt jen tak nestává. Teprve leden a já už mám zaděláno na největší překvápko roku. Nářez. Neskutečnej nářez! 10/10 ()

honajz

Jo, šlo to krapet nahoru... ale když tak nad tím přemýšlím, čeho se mi dostalo? Mrtvé Mary (ne a ne ji z toho seriálu dostat), jednoho záporáka až přetaženě záporáckého, že to bylo spíše směšné, nijakých důkazů, odhalení zločince ve stylu nejhloupější americké kriminálky (och, fakt v holi?) a závěrečného zvratu jak z Cimrmana ("já nejsem vaše psycholožka, já jsem..."). Vizuál, snaha zamíchat karty a vyprávět nesoustavně, se skoky v čase, z toho činila zajímavý počin a udržující napětí a pozornost. O to víc bolí, co se z toho nakonec vyklubalo. ("I see dead people!" mne během seriálu napadlo mnohokrát, ironicky.) ()

herr_carter

Je až k neuvěření, jak si se mnou tahle epizoda pohrála. Celou dobu mě tenhle díl bavil zcela nejméně zatím ze všech shlédnutných epizod, hlavní záporák byl pro ně naprosto otravný, nezajímavý a pokud to srovnám s předchozími, tak i inteligenčně na dosti nižšní úrovni. Stačila ale závěrečná dvacetiminutovka, aby se všechno komplet přeházelo a kromě všudypřítomného smradu po Moriartym se ještě objevila zcela nová persona, která všechno staví na hlavu - ántré k závěrečnému dílu jak hovado !................moje hodnocení = 8 z 10. ()

mortak

Přepis Doyleho povídky je skvělý, jenže dávno je pryč čistota prvních dvou sérií. Umírající detektiv zabira tak dvě třetiny dílu, a ten zbytek je otřesný melodramaticky brak s cliffhangerem na konci. Vůbec z toho začínám mít pocit, že scénář se píše tak, aby tu byla možná i druhá interpretace, a to, že celé se to odehrává v Sherlockově hlavě, a že ten boj a postavy jsou jeho vnitřní zkušenost. No, tak či tak, spíš by se tento díl měl jmenovat Mary se jen tak nezbavite. ()

matolas

Fantastická snová atmosféra, kde divák netuší, čo vlastne vidí a začína spochybňovať aj svoj zrak, ono Watsonove "Takéhoto si si ma len vysnívala, Mary," je príjemná facka divákom a ich pohľadu na celý seriál. Nečakal som, že to príde, ale druhá časť štvrtej série je posledný z vrcholov celého seriálu. ()

• V této epizodě je vidět perfuzor od společnosti Braun v tzv. space systému. (Winster)