Režie:
Stephen DaldryScénář:
Richard CurtisKamera:
Adriano GoldmanHudba:
Antonio PintoHrají:
Wagner Moura, Selton Mello, José Dumont, Nelson Xavier, Martin Sheen, Rooney Mara, Eduardo Luis, Gabriel Weinstein, Rickson Tevez, Gisele Froés, André Ramiro (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Hrdiny filmu Odpad jsou tři kluci, jejichž domovem je centrální skládka v brazilském Riu. Každý den ji prohledávají v naději, že najdou něco, co jim alespoň na chvíli zlepší život. Netuší, že už ten příští nález jejich životy nenávratně změní. Tím mimořádným nálezem, který Rafaela, Garda a Rata čeká, je peněženka, která obsahuje zdánlivě nesouvisející změť poznámek, výstřižků a jeden klíč. Když se o ni ale začne zajímat policie a nabídne jako nálezné značnou sumu, uvědomí si, že našli asi něco hodně důležitého. Rozhodnutím nevydat nález do rukou úřadům se vydají na vzrušující a dobrodružnou, ale nebezpečnou cestu, jejíž směr jim bude pomáhat určovat právě obsah peněženky. Ten totiž není standardním nepořádkem, který máme v peněžence všichni, ale důmyslným kódem, jehož rozlousknutí může jednoho vysoce postaveného člověka pořádně klepnout přes prsty. I proto policie rozjela tak usilovné pátrání. I proto jeden detektiv tak usilovně hledá Rafaela, Garda a Rata. Čím blíž jsou k rozluštění záhady, tím je nebezpečí větší. Ostatně, komu by chyběli tři kluci, kteří žijí na skládce? (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (166)
Solidní jednohubka, na které určitě nejvíc překvapí jména klíčových tvůrců. Curtis si zřejmě chtěl vyzkoušet diametrálně odlišný žánr od pro sebe typických komedií a napsal hodně zajímavou adaptaci, která disponuje především silným a uvěřitelným příběhem, napětím a množstvím zvratů. Daldry nejspíš zase nechtěl točit hluboce lidské a artové drama, ale zvolil atraktivní a relativně nenáročný thriller. Jejich kooperace dopadla více než dobře, protože se oba víceméně slušně doplňují. Kde jeden přichází se zajímavou zápletkou, druhý skvěle pracuje s exotickou atmosférou odvrácené strany brazilského Ria a napětím, které tu rozhodně nechybí. Přidává se i úderná a přesná hudba, krásná kamera a vůbec energický styl režie, v němž není čas na nudu. Zarazí i to, že většina filmu je portugalsky, takže působí dost autenticky. Ústřední chlapecké trio je obsazeno excelentně a tíhu, která na něm leží, zvládá naprosto bravurně. Ostatní už tu jsou vesměs do počtu, protože už nemají tolik prostoru (přesto si nelze nevišmnout, že Selton Melo v roli zkorumpovaného policisty je poněkud topornější) a nemohou tudíž předvést nic zásadního. Je pravda, že některé věci se občas vyřeší až moc rychle a řešení určitých situací jde sem tam proti logice věci. To ale v tomto případě nevadí, protože Trash je docela zajímavý snímek, který tedy nepřináší nic nového a možná si v něm oba autoři naložili trošku víc ambicí, než by bývalo bylo potřeba, jako žánrová oddechovka ale funguje velice dobře. 70% ()
Nechybalo vela a dal by som asi aj 5 hviezdiciek. Pekne natocene, cool napinavy pribeh a hlavne skvele prostredie (hlavne z bezpecia a pohodlia calunenej sedacky v Europe :D). Chalosi su sympaticki, neda sa im nefandit. Na kvalitu a prepracovanost Slumdoga sa to nechyta a trochu mi vadila lavicova agitka, ale inak super filmik a uprimne, cakal by som trochu vyssie hodnotenia.. [#2/2015] ()
Tento brazilský kanárek odehravající se částečně na velkém smetišti, do odpadového hodnocení určitě patřit nebude. Po zhlédnutí traileru a přečtení recenze jsem očekával trochu zamotanější příběhovou linku. Nicméně je potřeba říct, že zklamán jsem nebyl. A vlastně mě tahle hra tří brazilských hochů s policií na kočku a myš bavila od první do poslední minuty. ()
Počet zmínek Milionáře z chatrče v době psaní komentáře: 5. Reálná podobnost s Trashem: emmm... odehrává se to pod hlavičkou BRICS? Vážně fascinující, jak málo někomu stačí k použití slova jako "reloaded", který automaticky indikuje bohapustou kopírku - ačkoliv Trash pojednává o něčem docela odlišnym. --- Já sám Trash hodnotim nadmíru pozitivně. Odsýpá to, kamera nemá chybu, pan policajt budí adekvátní respekt, a hlavně... atmosféra, vůle a mentální síla daleko přesahující možnosti člověka (nebo človíčka) by se odtamtud daly čerpat a bez jakýchkoliv příměsí prodávat do toho našeho supercivilizovanýho světa. ()
Milionář z chatrče reloaded. Stephen Daldry má sice řemeslo výtečně v malíku a umí ve správnou chvíli přijít s řádně působivou a drsnou scénou. Jenže mu nejde onu drsnost tamních podmínek a kýčovitou pohádku tak efektně, jako se to před lety bravurně povedlo Boyleovi. Hlavní dětská trojice mi navíc nebyla příliš sympatická a v závěrečné třetině tvůrci až nepochopitelně šlápnou na brzdu a finále tak skončí výrazně za očekáváním. Slušně zrežírovaný nadprůměr vás ale čeká i tak.70% ()
Reklama