Reklama

Reklama

Celovečerní povídkový animovaný film je sestaven ze čtyř animovaných epizod a hrané části, která vše spojuje a vytváří rámec příběhu. Každá z pohádek bude zpracována jinou technikou a jiným tvůrčím týmem. První epizoda inspirovaná Pohádkou o princezně, která se nesmála, je animována poloplastickou technologií. Režisérem této povídky je Břetislav Pojar a výtvarníkem Pavel Koutský. Druhý příběh využívá klasickou animaci loutek. Výtvarníkem a režisérem je Michal Žabka a příběh o Víle a účetním je zábavný pro děti a poučný pro tatínky. Třetí část je animovaná velmi neobvyklou technologii papírové ploché loutky v reálném prostoru. Výtvarníkem je Bára Dlouhá a režisérem František Váša. Příběh o rybáři, jeho ženě a zlaté rybce je známý, jeho nová interpretace ve světě kol a motorů je však naprosto nová. Čtvrtá epizoda se odehrává v nedaleké budoucnosti. Režisér a výtvarník Libor Pixa doufá, že zdravý rozum zvítězí nad chamtivostí a touhou být za každých okolností první. Režisérem hraných předělů bude Jakub Kohák. Vypravěčem bude zpěvák skupiny Chinaski. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (85)

honajz 

všechny recenze uživatele

Projekt skupiny Chinaski se probojoval přes divadlo a CD vydání k animovanému celovečernímu filmu. Podobně jako u jiných současných českých animáků jde ale jen o pásmo krátkých příběhů spojených dohromady. Kam jinam sáhnout, když Werichovo Fimfárum už je skoro kompletně rozebrané, rozuměj všechny pohádky natočené a spojené v celovečerní filmy? Pohádky o mašinkách už animovanou verzi mají, tak co třeba Autopohádky spisovatele Jiřího Marka (znáte ho z Hříšných lidí...) z roku 1957? Jsou psané podobně jako Fimfárum, a také se z nich dá vybírat. Např. v roce 1983 ve Východním Německu vznikl stejnojmenný film, který si vybral pohádky tři, z nich jednu dokonce stejnou jako ve výběru Chinaski (o náročné víle). Zpracování pak kopíruje styl Fimfár (každá pohádka jinou technikou animace), k němuž je přidán hraný mezipříběh. Hodně mi to připomnělo ne tak dávný ambiciózní projekt ostravské televize, se kterým se překvapivě nakonec neproboxovali do kin - Báječná show. Sled různými styly animovaných scének je volně pospojován tam i tady, a stejně tak účast hereckých (a u Báječné show dokonce i zpěváckých) hvězd je široká. Stejně tak zde - kromě Michala Malátného zde uvidíme či uslyšíme Ondřeje Vetchého, Pavla Lišku, Igora Bareše, Petra Nárožného, Jitku Ježkovou, Lucii Bílou, Viktora Preisse, Miroslava Táborského a mnoho dalších skvělých herců. Na animaci se sešli současní přední tvůrci - Pavel Koutský, Bára Dlouhá, Michal Žabka, Libor Pixa. A přesto to celé nemá to, co hledá pan Kužílek - duši. Celé je to precizně vycizelované, pohádka o rybáři je dokonce skvělá, podáním i animací a režií (František Váša). Být z toho samostatný Večerníček, jde o dokonalý cyklus. Takto v celovečeráku se často neubráníte dojmu, že některé scény jsou do té celovečerní stopáže prodlužované a natahované, jak se u každé mezihry a pohádky dívalo na hodinky, aby to mělo přesně dvacet minut - a jde se dál. Proč? klidně to mohlo mít i s titulky - jako Gedeonovo Indiánské léto - těsně nad 60 minut, byl by to celovečerák a vyzněl by kompaktněji. Otázkou nakonec také je, komu jsou příběhy určeny. Pro zcela malé děti moc ne, spíše pro deseti- až dvanáctileté objevitele světa (styl Vincenta je hodně podobný Deseti městům od Marcela Argilliho), ale v roce, kdy knížka byla napsána. V dnešní době to pak má celé sice příjemnou, ale pro současné děti nepochopitelnou patinu starých časů a nostalgie. Odzkoušeno na devítiletém klukovi. :-) Pohádek je v knize celkem 11, co my víme, třeba ve stylu Fimfár ještě nějaký film Autopohádky 2 a 3 vznikne? ()

VerenaLord 

všechny recenze uživatele

Od tohoto projektu jsem čekala daleko víc, je to hrozně velké zklamání pro mě. Jediné, co oceňuji je hlavní píseň i hudba celkově. Herecky to není špatné, jsou zde dobří herci, i zajímaví, ale bohužel film je k ničemu a o ničem. Líbí se mi akorát Příběh o rybáři. Škoda, myšleno to bylo dobře, ale výsledek je absolutně podprůměrný. ()

Reklama

TomasKotlant 

všechny recenze uživatele

Spojovací povídka kromě jakési myšlenky, že auto má duši diváka spíše otráví. Prkenní herci, nulová zajímavost a kýčovité vyvrcholení. Dialogy a scény jsou tak pitomé, že to neutáhne ani Eva Holubová. Pojarova povídka je výtvarně příšerně primitivní a dějově stupidní, na čemý mají podíl také dialogy, do detailů popisující co vidíme. Žabkova povídka docela jde, akorát jí chybí tah branku a utápí se ve své rádobypoetičnosti. Vášova povídka je technicky a výtvarně originální. Děj sice mohl být lepší, ale působí to svěže. Pixa hraje jinou ligu a jeho povídka je po všech stránkách velmi kvalitní a dokáže nejlépe vytvořit kouzelnou atmosféru, navíc i s katarzním přesahem. Ačkoliv se jedná o digitální animaci, je s ní zacházeno šetrně, takže spíše zlepšuje dojem, než aby ničila ducha animace. Pixova část Vincent a možná i Vášova a Žabkova by si zasloužily vlastní uvedení, protože sledovat kvůli nim minimálně půl hodiny odpadních scén je docela hrdinský úkol. *** Ve zkratce: Hranou část přetočte, první povídku asi taky a pak bude jakžtakž slušný zážitek. Jinak je to stupidní předlouhá reklama na jistou automobilku. ()

tere.z 

všechny recenze uživatele

Autopohádky mají tu smůlu, že se dostaly do kin pár týdnu po Fimfáru III. Ve srovnání s poetikou werichovských povídek a jejich půvabných loutek působí Autopohádky trochu loserovsky. Jenže toto poměřování není úplně na místě - Autopohádky mají hraný rámec, kterému vévodí Ondřej Vetchý v roli neúspěšného spisovatele a docela příjemné písničky kapely Chinaski. Navíc každá pohádková epizodka (s jednou výjimkou) je vytvořena úplně jiným stylem, což přidává na dynamice a (omluvte tuto floskulku) zajímavosti. I přesto mě ale film dlouhý něco málo přes 80 minut nudil. Nespravil to ani roztomilý Vetchý, ani mimoňský hlas Pavla Lišky, ani originální animace variace pohádky na zlatou rybku, ani ekovýzva o lidech proměněných v auta a ani z každého záběru přímo sálající láska ke strojům na čtyřech kolech. Tvůrci tvrdí, že Autopohádky stvořili především pro děti a sobě pro radost - když už nic, minimálně tento úkol byl splněn. ()

Yardak 

všechny recenze uživatele

Má auto duši? Na tuto otázku Vám tento snímek odpoví, takže nebudu spoilerovat! Povídkový film je sestaven z 5 částí, které spojuje pouze tématika automobilů. Čtyři animované příběhy jsou poměrně povedené. Nejslabší je dle mého názoru hned první (princezna, která se nesmála). Nejvíce se mi líbil příběh Účetní a víla, jenž byl vytvořen "klasickou" animací. I když příběhy o rybáři a o mechanikovi Vincentovi měly též co nabídnout (jak příběhem, tak i vytvořenou animací). Hraná část není sice nějak převratná, ale mě neuráží. Hudební doprovod netvoří jenom songy s tématikou aut (které vyšly již na CD Autopohádky I a II), ale zazní i další songy (převážně jen hudba bez zpěvu) od kapely Chinaski - Shake it, 3 pasty, Compy, Hádalo se. Píseň Shake it zazní ve filmu v opravdu vtipné situaci.:o)) Povídkový film je určen dětskému publiku, tak hlavně kvůli tomu ještě zůstanu u 4 auto-hvězd. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (8)

  • Hrané epizody se natáčely na přelomu října a listopadu 2010 na různých lokacích v Praze, Poříčanech a hlavně v Mladé Boleslavi, kde generální partner filmu Škoda auto umožnilo natáčení v prostorách, kde se nesmí ani fotit, natož filmovat. Natáčet za plného provozu byl adrenalinový zážitek jak pro štáb, tak pro ochranku a možná i zaměstnance Škody. (LEGACY)
  • Příběh “O princezně...” je animován poloplastickou technologií, čili tak, že figurky mají poloplastický reliéf a při animaci leží na průhledném skle. Inovací této technologie bylo, že všechny elementy se natáčely postupně na klíčovacím pozadí. Takto nasnímané prvky se poté sesazovaly v počítačích vzájemně dohromady i s pozadím. (LEGACY)
  • Natáčení animací začalo v listopadu 2009 nejkomplikovanějším loutkovým příběhem "Účetní a víla". Další příběhy se postupně přidávaly v průběhu roku 2010. (LEGACY)

Reklama

Reklama