Reklama

Reklama

VOD (1)

Záhadný agent CIA odhalí tajemství, která by mohla agenturu úplně zničit. Bývalý kolega, co nejspíš zešílel, pak vypíše odměnu na jeho hlavu a nahání ho po celém světě. (Netflix)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (723)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Když je v Praze abnormální hic, tramvaj s Rájnem jede do Bohnic.. Stokrát omleté téma agenta na odstřel, které končí výřadem myslivců, co po něm šli, lokace se střídají jak partneři Agáty Hanychové (telemagnátovi Jardovi od srdce přeji, ať to zlé prokletí zlomí) a tolik předem velebená akce se ztrácí v kouři, tmě a kuželech světla a vyjma opulentnosti pražského povstání nabízí jen lehký nadstandard bulharské produkce Stevena Seagala. Ještěže se Captain Pornmoustache se štítem arogance a vizáží Pepy Nedorosta z Bony a klid alespoň trochu postará o faktor zábavy, protože Chewing Gumsling se zdá mimo a bez Driveu (apropo, fajn narážka na jeho budoucí roli: „Extra ten million to the first guy to put a bullet in this Ken Dollˈs brain!“). Nevím, jak vám, ale mně se zdá, že ze streamovacích kanálů dlouhodobě vytéká podivná látka. Nejsou to přímo sračky, spíš taková beztvará, šedivá hmota.. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Přesně ten typ akčního filmu, kdy přibližně víte, jak vše bude, ale prostě se necháte unášet proudem jednoduchého příběhu. Evans byl už jako Captain America slizký a záludný, nyní se tedy konečně pořádně našel, páč je vskutku odporný. Mám rád to bondovské střídání lokací a samozřejmě Praha je na plný počet. Štěstí, že máme ty počítače, a tak našemu milovanému městu nemuseli zkřivit ani vlásek (doufám). Samozřejmě že část filmu je v těžkém sci-fi, anžto...válka v Praze jen tak bez povšimnutí? Dobře, všimli si, ale to je tak vše. Když něčí hlavou narazíte do kamenné vázy, pak by měla vydržet váza, nikoliv hlava...a ten závěrečný souboj? To jako že bez rvačky muž proti muži nelze vítěze považovat za hrdinu? Tedy mouchy, místy masařky, by se našly, ale čert je vem. Kdo se chce bavit a přistoupí na bezbřehou fantazii tvůrců, pak mouchy přehlédne. Přijde mi to jako v 80. letech, kdy člověk sledoval jeden akční film za druhým, většina byly klony několika málo originálních nápadů, avšak bavil se tím, že dostává svoji porci akce, kterou zkrátka musí mít...... Jedna z nejvtipnějších bondovských scén je ta v letadle. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Nepřiznaná parodie na bondovky. Ryan Gosling a Chris Evans si jdou vytrvale po krku a následně provedou akční nájezd na matičku Prahu. A ve volných chvílích, když dojde munice, shánějí po Praze pro Anu de Armas tenké vložky. Ryan Gosling už se potřeboval zbavit nálepky tanečníka z Buzelandu. Akční povolávací rozkaz s režijní dvojkou Anthony Russo a Joe Russo se ukázal být nejlepší volbou. Dvouhodinová akční jízda je plná výbuchů, přestřelek a bitek až po jeho agentské trenýrky. Opravdu jsem vděčný, že se nekecalo a pořád se jelo v hodně vyrovnaném a dynamickém tempu. Žehrat na neoriginalitu opravdu nebudu. Scenáristické manévry mně přišly naprosto dostačující. Navíc je znát, že režijní bratři svůj obor zvládají nadmíru kvalitně. Chris Evans se vyzbrojil asexuálním knírkem a byl senzačně psychopatický. Billy Bob Thornton povstal z tenat zapomnění, sice jeho kreace nikoho moc zajímat nebude, ovšem pendluje mezi mladšími kolegy přijatelně. Cestuje se po evropských městech, všude přijde na řadu něco akčního. Občas se film opře trefně do špionážního žánru, nikterak urážlivě nebo hanlivě, inspirace bondovkami je znát. Ty ostatně poslední dobou umíraly na akci, tady se akčně nepolevuje. Gosling a spol. si dokráčel k pěkné akční metě. S Russovými v zádech ukázal, že jeho kamenná tvář má progresivní formu. A než nám definitivně v roli Kena přijde o koule, ukázal, že akční koule rozhodně má. 10/10 ()

Hild 

všechny recenze uživatele

Na tomhle filmu jde strašně vidět, že všichni zúčastnění si natáčení náramně užívali, upřímně si nemyslím, že Russoovci měli s filmem větší ambice, než natočit zábavnou akční jednohubku a jako taková film docela funguje. Vůbec mi to nevadilo, děj je strašně jednoduchý, ale akční scéna střídá další a lokace se taky mění jak na běžícím pásu, takže film má fajn tempo a rychle vám uteče. Ovšem film naprosto selhává v momentech, kdy se snaží o nějakou osudovost. Jelikož si zde nedali žádnou práci s budováním postav, tak během vážnějších scén je vám to vlastně úplně jedno, o postavy se nebojíte a celé je to takové prázdné. A nedokážu pochopit, jak film za 200 miliónů může mít místy tak hnusné CGI (co to bylo ta scéna s letadlem?), ale jinak některé akční scény mají fajn nápady (honičku v Praze si jistě užije každý) a jak jsem psala, na páteční večer naprosto neškodný film. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Začínali u menších komedií, stáli u zrodu kultovního sitcomu Zpátky do školy, dopracovali to až na pozici tvůrců v jeden moment nejvýdělečnějšího filmu všech dob. Bratři Anthony a Joe Russovi se po druhém díle Captaina Americy chopili i pokračování s podtitulem Občanská válka, po rozdělení superhrdinů se poté chopili i opětovného sjednocení u Avengers: Infinity War a především Avengers: Endgame, které ve své době dokázalo na jistou dobu i porazit Avatara na pozici nejvýdělečnějšího filmu všech dob. Z bratrů Russoových se tak rázem stali tvůrci, kterým se v rámci Hollywoodu otevřeli velké dveře. Jejich po-Marvel éra sice odstartovala Cherrym, který dohrál na přílišné ambice a nejisté uchopení, přesto se snadno chtělo věřit, aby Russovi natočili další parádní podívanou. Když se náhle objevila informace, že se bratři chopí adaptace románu The Gray Man od Marka Greaneyho, který odstartoval úspěšnou knižní franšízu (příští rok se vydání dočká 12. díl) a jehož hrdina je přirovnáván k Jasonu Bourneovi či Jamesi Bondovi, očekávání se snadno začínají nabalovat. Zvláště při pohledu na fakt, že domovský Netflix projektu očividně věří, investoval do jeho rozpočtu 200 milionů dolarů (nejvíc v historii Netflixu) a již nyní se v počátečních zárodcích chystá jeden spin-off i přímé pokračování. Objevil zde ovšem Netflix skutečně zlatý důl? V samotném základu potěší, že se jedny obavy nenaplnili a The Gray Man skutečně nevypadá jako levné béčko. Vypadá jako film, na kterém je jeho rozpočet poměrně dost vidět, ať v rámci poměrně velkolepé akce, kterou tvůrci rozhodně nešetří či faktu, že zřejmě tučný šek donutil herce k tomu, aby si své role dokázali poměrně užít. Háček je ovšem v tom, že je akce sice velkolepá a především akční sekvence s tramvajemi v Praze patří mezi hlavní trumfy filmu, samotná akce ovšem v jádru dvakrát zajímavá není. Minimálně se rozhodně nezapíše do historie jako akční scény v Bourneově mýtu a ultimátu či nedávné trilogii John Wick. Stejně tak je ideální brzdit očekávání a nečekat, že Netflix skutečně vyrukoval s vlastní bondovkou. V porovnání s nimi totiž The Gray Man pořád hraje druhé (ve volném překladu béčkové) housle, což podtrhují i nepříliš dobré vizuální efekty.  V jádru totiž The Gray Man béčkem bezpochyby je, minimálně v jádru scénáře, který připomene béčka a vyvolá dojem, že by v podobném filmu mohli ještě pár dekád nazpátek hrát Sylvester Stallone či Arnold Schwarzenegger (i když tu scénář v součtu primárně slouží jako kulisa k spirále akčních scén). Jenže na rozdíl od podobně laděných béček působí The Gray Man v součtu poměrně rutinně. Ať už po stránce jakýchsi kamerových hrátek, střihu či samotné akci, která z velké části působí jako sázka na první dobrou. Z The Gray Mana se tak stává blockbuster, který jede na jistotu, nepokouší se žánr nikam posunout. Vtipné je, že 2 roky nazpátek na Netflixu vyšlo Vyproštění, které sice v porovnání s The Gray Manem vyšlo na směšných 65 milionů dolarů, režijně debutující kaskadér Sam Hargrave ovšem do výsledné akce dával větší energii a očividně i vyšší snahu. Netflix tak v součtu vyhodil 200 milionů dolarů za film, kterému tak trochu chybí vlastní IP. Výjimečnost, která předplatitele Netflixu nedonutí k zamyšlení nad tím, že ještě není ideální čas rušit předplatné právě díky filmům jako The Gray Man a případnému rozšířenému vesmíru, který se na filmu vybuduje. V tomto ohledu Netflix selhal. Russovi ovšem neselhali v obsazení. Ryan Gosling byl velkou neznámou, jestli má ovšem zrovna on tuto franšízu táhnout do budoucna, je to rozhodně šťastná volba. Gosling se ve své kariéře nikdy neprofiloval jako akční hrdina, zde se ovšem profiluje jako solidní akční tahoun, který do své role dává potřebné fyzično a zvedá naději pro budoucnost této franšízy. Dle slibů samotných Russových poté The Gray Man skutečně dokáže nádechem chvílemi připomenout druhý díl Captaina Ameriky, jen řemeslně a akcí o poznání méně zajímavější a především s Captainem Amerikou na obrácené straně barikády. Chris Evans tu skutečně hraje chlapíka, který by Steveu Rogersovi radost nedělal, v roli psychopatického kontraktora Lloyda Hansena je ovšem fenomenální a po Na nože Riana Johnsona dokazuje, že mu role záporných postav vůbec nedělají problém. V tomto ohledu potěší i casting různých vedlejších postav, Ana de Armas je ve finále stejně k zulíbání jako v 25. bondovce Není čas zemřít, Billy Bob Thornton opět jede na hereckou jistotu a mladá Julia Butters po výrazné roli v Tarantinově Tenkrát v Hollywoodu dokazuje, že jsme pravděpodobně o této mladé herecké slečně ještě neslyšeli naposledy. Trochu zvláštně obsazen je ve finále snad pouze Regé-Jean Page, kterému jeho role zase tolik nesedne. Soundtrack Henryho Jackmana je solidní, v jistých momentech dokáže vzdáleně připomenout i ty nejlepší hudební Jackmanovy motivy z druhého a třetího Captaina Ameriky, v jádru jde ovšem o zcela jiný přístup, který chce chvílemi hudební motivy z klasických bondovek s modernějším hávem a je v součtu fajn. Kameraman Stephen F. Windon (Rychle a zběsile 3, 5-10) se poté snaží, sem tam se mu přeci jen přijde přijít s nějakým zajímavým kamerovým nápadem, těch ovšem v součtu skutečně není mnoho a nejvíc na hranu sil se v rámci kamery jde snad pouze ve zmíněné sekvenci v Praze.  Při pozorování poté dokáže dostatečně vyrušit očividná snaha pootevřít co nejvíce možných vrátek a už v počátku se snažit budovat široký filmový vesmír, kdy se ovšem přitom chvílemi zapomíná, že by primárně měl za něco start samotný start, kdy se teprve poté dá snadno uvažovat o dojení úspěšného produktu. Russovi se poté primárně opět jeví přinejlepším jako velmi schopní řemeslníci, kteří ovšem své lepší výkony předvedli u marvelovek. Platí to například o fyzických soubojích, které nepřipomenou to nejlepší z Winter Soldiera a Civil War či zmíněné epochálnosti akce. Diktát u Marvel Studios tak tehdy filmům Russovým přinesl to nejlepší možné ovoce, The Gray Man je rázem ten typ filmu, který dokazuje, že je kreativní kontrola někdy přeci jen k prospěchu věci. The Gray Man je tak v součtu především ucházející polotvar, který ovšem jakoby sám v průběhu vzdal snahu o to někoho posadit na zadek a donutit ho k nedočkavému vyhlížení přímého pokračování či spin-offu s Hansenem. K nedočkavému vyhlížení je ovšem potřeba velmi vydařená podívaná. Výsledné kvality The Gray Mana ovšem spíše vybízejí k opatrné zvědavosti a naději, že příště to snad dopadne lépe. Pokud by se v Netflixu někdo cítil z výsledného produktu vyloženě nadšený a věřil, že se skutečně vydařilo nastavit směr, který dokáže jít ruku v ruce s úspěchem bondovek, dost možná by mu nepomohla ani návštěva doktora Chocholouška..... () (méně) (více)

Galerie (103)

Zajímavosti (27)

  • Zámek, který je podle filmu v Chorvatsku, je ve skutečnosti zámek Chantilly ve Francii. (mnx)
  • Ve scénách v Praze s tramvají jede „Bohnická“ tramvaj v některých scénách proti směru jízdy, někde ve směru jízdy a opět zase v proti směru jízdy. Pozorný divák si může všimnout, že i ta tramvaj občas „jela nepravidelně mimo kolej“ (během natáčení jela na pneumatikách). (Leopard105)
  • Natáčelo se od 27. června do 21. července 2021. (TommyZR)

Související novinky

Nový Svatý se hýbe kupředu

Nový Svatý se hýbe kupředu

23.11.2023

Studio Paramount Pictures se už řadu let chystá oživit jednu ze svých polozapomenutých franšíz, ale až nyní se zdá, že chystaný projekt začíná dostávat reálné obrysy. V přípravách je totiž akční… (více)

Scorsese vs. Marvel znovu

Scorsese vs. Marvel znovu

31.10.2023

Pár let staré komentáře Martina Scorseseho k Marvelu, vůči němuž se režisér ohradil a filmy studia označil za pouťové atrakce spíš než filmy, jsou dobře známé. Teď ale do kin zamířil snímek Zabijáci… (více)

Nový Hercules bude inspirovaný TikTokem

Nový Hercules bude inspirovaný TikTokem

04.11.2022

Jako by těch bizarních filmových zpráv nebylo v poslední době dost, přišli nyní tvůrci dvou posledních Avengers filmů a taky snímku The Gray Man na Netflixu Anthony a Joe Russo s odhalením, že jejich… (více)

Bratři Russoové opět utrácí ve velkém

Bratři Russoové opět utrácí ve velkém

03.09.2022

Bratři Russoové jsou na gigantické rozpočty už celkem zvyklí. Dvojitá porce Avengers filmů na závěr třetí fáze MCU je ale možná přece jen trochu rozmazlila. Následně totiž pro Netflix natočili… (více)

Reklama

Reklama