Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na opuštěné mýtině najde lesní správce (Oldřich Kaiser) ležet bezvládné tělo muže (Ondřej Vetchý). Podaří se mu ho vzkřísit, muž si ale nic nepamatuje. Neví, jak se do lesa dostal ani proč je celý od krve a namísto odpovědí z místa uteče. Správce se vydává za ním a postupně zjišťuje, že muž je zapletený do krvavé msty, kterou možná sám inicioval a v níž důležitou roli hraje jeho čtrnáctiletá dcera (Lucie Šteflová). Kromě toho jsou ve hře čtyři miliony korun, dva uplacení policajti (Igor Chmela, Marek Taclík) a trojice mladíků (Ondřej Havel, Daniel Novák, Václav Vostárek), která rozhodně nemá čisté svědomí. V jednom dni, během několika hodin, tak jeden zločin spojí osudy několika lidí. Nic ale není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát, protože hranice mezi pomstou a zločinem je velmi tenká.
V jednom dni, během pár hodin, spojí pomsta osudy několika lidí. Kdo z nich je vrah a kdo oběť? Ondřej Vetchý a Oldřich Kaiser v hvězdně obsazeném thrilleru, který se vám zadře pod kůži. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (435)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Zlý a syrový film, při kterém jsem zažíval podobné pocity jako u slavného kriminálního dramatu Chladnokrevně z r. 1967 (Vendeta však na rozdíl od něj není díkybohu natočena podle skutečných událostí). V obou filmech se stane na začátku zločin, který šokuje svou iracionální krutostí a nepochopitelnou motivací pachatelů, přičemž divák je zprvu ponechán v tápání, co se vlastně stalo. Později se oba filmy k průběhu zločinu vracejí a drásavě jej rekonstruují (Chladnokrevně o poznání víc explicitně), zatímco sledujeme, jak se kolem pachatelů stahuje smyčka. Dalším pojítkem obou filmů je absence nějakého morálního hodnocení - oba filmy s dokumentární věrností zachycují sled událostí, které se daly počátečním zločinem do pohybu a které nakonec své pachatele semelou. Pomstě - osobní ve Vendetě i té společenské v Chladnokrevně - je nakonec učiněno zadost a s pachateli se nikdo nemazlí... Na mysl se ale dere strašlivá a nekonečná pachuť z pochybností, zda to celé mělo smysl. Co se stalo, nelze odestát, a oba filmy přesvědčivě dokazují, že instrument msty je dvousečnou zbraní, která se nakonec vždy obrátí proti samotnému mstiteli. Na mysl se zde ostatně hned dere vzpomínka na mého oblíbeného hraběte Monte Crista a spoustu dalších postav ze světa literatury a filmu, které by o pomstě a jejím prokletí mohly jistě dlouze vyprávět. Vendeta je z mého pohledu bezpochyby skvělým filmem, a to nejenom na české poměry. Líbila se mi obzvláště jeho úsečnost a náznakovost, vše je většinou jen lehce naznačeno a kamera se drží decentně opodál, prosta vší voyerské dychtivosti, ke které by téma či některé scény snadno mohly svádět. Po technické stránce nemám výhrady, až na toho podivně zpraseného Mozarta, který u mě vyvolal lehce pozdvižené obočí a tiché zašeptání WTF?! na rtech. Herci samozřejmě famózní - duo Vetchý & Kaiser patří k našim nejlepším hercům a jejich projev na plátně mě skutečně baví. To již bohužel nemohu říct o představitelích dětských rolí, ale přimhuřme oči :) Na to, že je to celovečerní režijní debut Miroslava Ondruše, mohu směle prohlásit, že jsem dlouho neviděl český film, který by na mě tolik zapůsobil svou tvůrčí invencí a celkovou originalitou zpracování. Kdesi jsem se dočetl, že režisér si zde napsal i scénář, což můj obdiv jen umocňuje, byť souhlasím s rovněž jinde vyčtenou výtkou, že Ondruš se zde projevil jako schopnější režisér než scénárista. V řadě momentů mi totiž Vendeta přišla nepřesvědčivá a měl jsem hluboké pochybnosti nad tím, zda by se to celé - navzdory vší té syrové dokumentárnosti - mohlo takto stát. Osobně o tom dost pochybuji a většina příběhu mi přišla bohužel už za čarou uvěřitelnosti. Obzvláště postava Kaiserova lesníka mi přišla skutečně hodně za hranicí čehokoli, čemu jsem ochoten věřit v oné hře, jak by se to asi mohlo stát v reálu. Přesto - u mě osobně - silný divácký zážitek, slabším povahám ale nedoporučuji. Po zhlédnutí na vás může padnout obstojná skepse ze světa, ve kterém žijeme. Jak že to bylo s tím Hemingwayem a vírou v to, že tento svět je nádherné místo a stojí za to o něj bojovat?... () (méně) (více)

Marze 

všechny recenze uživatele

Je to žánrový film, které se u nás příliš nedělají, a když už tak s nevalnými výsledky. Výkony čtyř neokoukaných tváří pokulhávají. Za obstojným vizuálem pokulhává vše ostatní a máte i pocit, že jste to někde viděli. Vidíme bulvár jako sex, úplatní policisté . Mnoho dějových nelogičností , kostrbaté dialogy. Logika je víc podřízena příběhu.Tvůrci znázorňují hranici mezi pomstou a zločinem, což je zajímavé téma. Mozart je použit v brutálních scénách, básně Skácela v závěru.Je to taková hra na hloubku. Konec je nejednoznačný, ()

Reklama

Spooner 

všechny recenze uživatele

Sympatický a zajímavý pokus o mrazivý český thriller, který ale bohužel skončil někde na půli cesty. První polovina se samotným znásilněním a touhou po pomstě je opravdu výborná, navíc s opravdu excelentním Vetchým. Závěrečná pasáž s Kaiserem a ztrátou paměti se však bohužel minula účinkem a moc nefunguje. V rámci českýho debutu ale rozhodně nadprůměr. ()

Pedestrian 

všechny recenze uživatele

Plus k dobru za občasnou naléhavost, jinak bída. Postavy se celý film chovají přesně podle potřeb scénáře, herci nepřesvědčiví a co mě nejvíc sere, je, proč ten film není aspoň trochu odvážný, když už i u nás mohou vzniknout podobné žánrovky. Zkrátka sázka na jistotu, jejíž každý záběr jsme už někde viděli minimálně 400x (francouzské thrillery) a to vždy lépe. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,PROČ JSTE ZABILI MOJI HOLČIČKU?“..... /// Na úvod su mistrně vmanipulovanej do děje, kterej připomíná spíš pokračování Bastardů než něco, čemu mám na konci fláknout čtyři hvězdy. Ale po ,,zmrdský“ části, se furt nemůžu pořádně nadechnout (ne ty vole, žádnej infarkt, jen ten film....). Vetchý tentokrát nechal kopačky doma, místo čutání to vypadá na vstup do ,,Major League Baseball“. Je super sledovat psychologicky vykreslený reakce několika ,,Homo sapiens (?)“ na extrémní situaci, která vyústí v soukromý drámo o schopnosti (či neschopnosti) nastartovat ,,temnýho pasažéra“, aby nakonec ..... (prostě věci, který nemůžete nikdy pochopit!). Nevím, jak moc je všechno originální, ale na českej film se jedná o super zážitek. Jasně, fanclub Chan-wook Parka možná odhodí ohnivou slinu, ale já chci taky trilogii! Potencionálních ,,zákazníku“ mám kolem sebe hafo! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Je mi 14 a chtěla bych ,,udělat“ nějaký fotky. 2.) Jsem schopnej uznat, že českej film nabitej thrillerovým klišé může bejt stejně dobrej, jako ten ,,z venku“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

Galerie (34)

Zajímavosti (9)

  • Vendeta znamená v italštině krevní mstu. Jedná se hlavně o spor mezi rodinnými klany. (Coldrex)
  • Na place bylo zejména kvůli dětským hercům zakázáno smát se. Aby byl zákaz spravedlivější, zákaz platil pro všechny. (PinokKio)
  • V jedné ze scén se ve zpětném zrcátku auta se odráží světlo z chaty, která však má být v tu chvíli již dávno opuštěná. (rakovnik)

Reklama

Reklama