Obsahy(1)
Během filmového festivalu v Bělehradu požádal Karpo Godina osm režisérů, aby každý režírovali jeden segment filmu zachycující je v hotelu a předal jim jednostránkovou sadu instrukcí: Každý režisér vyrobí maximálně 3 minuty filmu. Film se bude odehrávat v jediné místnosti s kamerou ve stejné pozici pro všechny segmenty. V rámci každého segmentu někdo musí pronést: „I Miss Sonja Henie.“ Natáčení proběhlo v noci a brzy ráno během festivalu.
Sonja Henie (1912–1969) je legendární norská krasobruslařka, úspěšná též coby filmová herečka (pozn. uživatele Adam Bernau).
(MissJ)
Recenze (23)
Bez znalosti kontextu nepochopeno, a to tak že vůbec. Po shlédnutí zpětně načteno, co že to mělo vlastně být. No tak alespoň vím, o co šlo. Ale ani tak se mi to nelíbilo. PS: zahraje si tam i Forman, jehož část je asi opravdu nejlepší (ovšem nejlepší ze špatných). link ke shlédnutí 1/2 a 2/2. [30%] ()
5/10 Kdyz clovek zna zadani, tak je zajimave sledovat, jak se z toho jednotlivi reziseri snazili vybruslit. Trochu skoda, ze to strihove rozbili - ale mozna jinak by to bylo nedivatelne jeste vic. Tinta jsem cekal na vetsi odvaz, ale mozna se prave tady rozhlizel a cerpal inspiraci. Nejlepsi kus ma bezesporu Milosz a verim, ze ac kratke nemusi sednout. ()
Tak tohle opravdu není snímek, který by mě nějak víc zajímal. Ten nápad mi sám o sobě přijde docela vtipný, ale to provedení je prostě o ničem. Na tom prostoru se daly vymyslet asi i celkem zajímavější věci, ale tak dostanete to, co dostanete. Ne, na tohle, ač je to krátké, se už asi nikdy nepodívám. ()
I Miss Sonia Henie je hračkou nadšeného mládí talentovaných filmových tvůrců. Odlehčení je prvním zákonem a provokace je nutností v lascivnosti. Hlavním rysem je rozvernost, cynismus a exhibicionismus. Dušan Makavejev začal s baletem tváří a jazyků. Frederick Wiseman melancholicky zavzpomínal, Paul Morrissey zašel do neformální roviny a Karpo Ačimović Godina hledal poezii. Miloš Forman a Buck Henry hříčku komplexně rozšířili všemi směry a nezůstali pouze u jazyků. Tinto Brass byl vždy voyeurem a pohrával si s lidskými potřebami. Až stařešina kmene filmových hochštaplerů Mladomir 'Puriša' Djordjevič nás přes barvy zavede k obětnímu beránku, a zvuk ten zní: Sonja Henie. Nevážné, přizpůsobivé, lišácké a solidární. ()
Jediným kvalitním segmentem byl ten o pacientovi Johnnym, který byl právě Formanův. Forman jej vytvořil ještě ve spolupráci s dalším režisérem. Tento jediný příběh měl myšlenku, byl vtipný a měl vynikající pointu. Zbytek byla amatérská práce debilů a ani mě nepřekvapuje, že většina z režisérů už nikdy nic pořádného nevytvořila. Zcela se totiž minuli povoláním. Troška úchylnosti byla zakomponována v každém příběhu, ale měl jsem pocit, že se většina pokoušela vytvořit bezobsažný krátký pornofilm. ()
Zajímavosti (9)
- Režisér Karpo A. Godina patřil k jugoslávskému uměleckému hnutí Amateur Movement a Black Wave, které byly obdobou české „nové vlny“ a hlásili se k němu filmaři, kteří se v sedmdesátých letech snažili v Jugoslávii tvořit nezávislé snímky. (Kubrickon)
- Karpo A. Godina původně plánoval promítat všech sedm skečů za sebou, ale nakonec se rozhodl je sestříhat dohromady. Jedinou výjimkou je část Miloše Formana a Bucka Henryho, která zůstala vcelku. (Kubrickon)
Reklama