Bellflower

(festivalový název)

Dvaja priatelia strávia všetok svoj ​​voľný čas budovaním plameňometov a zbraní hromadného ničenia v nádeji, že nastane globálna apokalypsa a otvorí cestu pre ich imaginárny gang "Mother Medusa". (Black3R)

Videa (4)

Recenze (116)

J*A*S*M

Netradiční artové romantické drama v brakových kulisách a s nezávisláckým make-upem. Nechť si z toho každý odnese co chce, pro mě je posledních asi patnáct minut esencí toho, co mám na filmech rád, a Bellflower považuju za jeden z nejlepších, nejstylovějších a nejzajímavějších filmů roku. Glodella hlídat. ()

Superpero

To byla zase debilita. Všichni tam naprosto nereálně magořej a jsou vyhroceně deprimovaný (když si jedna z postav ustřelila palici, tak už jsem fakt vyprsk smíchy). V hlavní roli je necharismatickej gay s pisklavym hlasem, co má problémy jak šestnáctiletej. Kdyby každej komu zahne ňáká blonďatá bachyně takhle "trpěl" tak ta apokalypsa možná fakt nastane. Je sice fajn že si kluci tuňej káru, která je fakt dobrá, ale kde na to kurva berou? Vždyť tam celej film dělaj hovno, jen chlastaj. Dějově prostě mrdka a ten dvojitej konec, bo co to mělo znamenat to jen podtrhnul. Ale to je přece vlastně jedno, že to je píčovina plná dlouhejch scén k ničemu, jen aby mohla srdceryvná písnička dohrát do konce, když je to přece vize o fanatické egocentričnosti vycházející z krize maskulinity v současné společnosti. LOL. Humunguse na tebe Evane Glodelli. ()

Copacabana

Vynikajúca réžia, vizuálna pastva pre oči, no bohužiaľ zo stránky dejovej a obsahovej to nie je veľmi zaujímavé a ako ďalší mínus pre mňa pôsobí aj veľmi dlhá stopáž. Ale to fáro "medusa" sa mi celkom pozdávalo, alebo aj tá nádržka pre whisky bola docela cool, no nemôžem to označiť viac ako tromi hviezdičkami, tj. priemer. ()

Madsbender

"All you need for a movie is a gun and a girl." "Cinema is the most beautiful fraud in the world." - Jean-Luc Godard. "Medzi láskou a nenávisťou je len veľmi tenká hranica." - Anonym. Wild at Heart 21. storočia, ktorý prehovára k mladej generácii jej vlastným, moderným, progresívnym, inovatívnym, emocionálnym, zmäteným, špinavým jazykom, v ktorom majú svoje miesto sny, predstavy, spomienky, halucinácie, minulosť, prítomnosť i budúcnosť. Nič nie je (ne)možné, nič nie je večné. Projekcia v kine do budúcna nutnosťou. Zloženie: Quentin Tarantino, Jean-Luc Godard, Nicholas Winding Refn, David Lynch, Wim Wenders, Alain Resnais, Šin'ja Cukamoto, Tony Scott, Gaspar Noé, John Carpenter, Ridley Scott, Claude Lelouch, Friedrich Wilhelm Murnau, Shane Carruth, David Cronenberg, Peter Yates, Reiner Werner Fassbinder, Andy a Lana Wachowski, Michael Haneke, Lars von Trier, Edgar Wright, Kathryn Bigelow, Oliver Stone, Chan-wook Park, Robert Wiene, Michelangelo Antonioni, Michel Gondry, Sam Raimi a mnoho, mnoho ďalších. 100% [Challenge Tour 2015: 30 dní so svetovou kinematografiou] ()

MA.KI

Na kapitoly rozdělený Bellflower je osobitým filmem o lásce, o (ne)stálosti lásky, o nevěře, o nemožnosti smazání vzpomínek, o tom, zda vůbec něco znamená fráze I love you, o mladické nerozvážnosti nebo třeba o tragických důsledcích chování v prostředí sexu a citové frustrace. Ale určitě i o dalších tématech, o všem nebo taky o ničem. ~ Film můžeme rozdělit na dvě téměř stejně dlouhé poloviny, které jsou jako den a noc nejen z hlediska posloupnosti narace, ale i díky žánrové proměně. První půlka je víceméně ve znamení harmonického poznávání se Woodrowa a Milly a pěkně ztvárněného milostného vzplanutí mezi nimi, dává však tušit temnou druhou část filmu. Ta se nese v depresivním duchu, romanci střídá až hororová atmosféra, lineární vyprávění zas časově zpřeházená mozaika vypjatých scén. Krvavý, až skoro apokalyptický závěr, kdy se Woodrowovy představy mísí se skutečností, je na můj vkus krapet zmatený. Co vše způsobí jedno okouzlení druhým pohlavím!? ~ Při výborně zvoleném soundtracku nabíhají asociace s nedávno natočeným Drive), v jiných místech zase s Vanishing Point. Za zmínku stojí i vynikající kamera, barevné filtry, vlastně celá výtvarná složka. ~ Velmi efektní, nezávislý počin Evana Glodella, jenž si Bellflower sám napsal, zaplatil, zrežíroval i ztvárnil jednu z hlavních rolí. Na debut více než slušný! ()

• Auto MEDUSA, ktoré vo filme vystupuje, je špeciálne upravený Buick Skylark ročník '72. Plamene šľahajúce vozidlo postavil sám režisér. (Javad)
  • Podomácku vyrobeným plamenometem s dostřelem 6 stop se režisér Evan Glodell mohl pochlubit už ve svých 12 letech. Zařízení mělo sklony k častým selháním a teplotním výkyvům. (Conspi)
  • Natáčení probíhalo tzv. "guerilla" stylem. Štáb totiž neměl oficiálně povolené natáčení v městské zástavbě, kde se film částečně odehrává. (Itar)