Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sedmnáct let po krvavém řádění brutálního vraha se noční můra vrací. Psychopatické monstrum, které se policii nikdy nepodařilo dopadnout, je brutálnější než legendární Jack Rozparovač a nevyzpytatelnější než aprílové počasí. Po jeho stopách vyráží penzionovaný komisař Moretti, který je tentokrát odhodlán bestii v lidské podobě nenechat uniknout. Motiv, jak se zdá, neexistuje. Je tomu však skutečně tak? (FILMag)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (83)

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Nejpříznačnější pro tenhle film je pro mne jeřábový záběr obeplouvající Vincenzův dům: Když začal, očekával jsem, že půjde o další z ukázek virtuózního vedení kamery, jakou je třeba slavný kamerový oblet domu v Tenebre, ale ouha - záběr je velmi brzy utnut a nic výjimečného se před divákem neodehraje. Vrah přichází v noci je snímkem, kterým Argento odpovídal na fanouškovské žadonění o další giallo ve stylu Tmavě červené a v první půlhodině to kupodivu opravdu vypadá, že režisér bude schopen zadání vyplnit - scény ve vrahově domě, ve vlaku a na parkovišti u nádraží jsou natolik inscenačně důmyslné (a skvěle nasvícené), že se jim - ve spojení s opět skvělou hudbou od Goblinů - daří vytvářet onen znepokojivý pocit, že prostředí, v němž se postavy pohybují, je permanentně ohrožuje, s obdobnou intenzitou jako v Argentových nejlepších dílech. Další vývoj je však spíše zklamáním - nejen proto, že se v něm Argento snaží klást větší důraz na klasické vyprávění, což mu nikdo příliš nešlo, ale bohužel pak film ztratí i kus původní stylistické bohatosti. Vynikající "kobercová" scéna a závěrečná likvidace vraha (byť odhalení jeho motivací patří k nejpitomějším momentům Argentovy filmografie) mne přesto nutí Non ho sonno trochu nadržovat a vytáhnout jej na nadprůměrné hodnocení. Být to Argentův poslední film, mohli by jeho fanoušci být dnes spokojení, že se mistr rozloučil se svým řemeslem důstojně. ()

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Postavy nesympaticke a naozaj dost tupé.Scénar bol riadne nedomyslený a herci príšerní.Vraždy boli krvavo-efektné.Kamera bola na slušnej úrovni ako u Argenta som zvyknutý.A nemožem zabudnut na Goblinovu hudbu,bola slušná.Film bol rozťahaný a preto stopaž bola príliš dlhá.Zatial najhorší Argentov film,ktorý som videl.Vobec ma nebavil a to už mam z gialla niečo napozerane. ()

Reklama

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Není to úplně špatný film, příběh ujde, kamera je občas příjemně nápaditá (vlak, koberec...) smrt je občas spektakulární (třeba postupně odhalovaná smrt z úvodu filmu) kvůli soundtracku se dal dohromady Goblin... Sleepless je ale pocitově dlouhý film,  ne všechny části fungují (pořád dokola debilní říkanka) a některé věci (třeba chování některých budoucích obětí nebo anglický dabing některých postav) by nejspíš prošly i jako parodie na giallo. Max von Sydow je tady spíš na obtíž. 7/10. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Když pominu klasické argentovské kiksy v logice a chování postav v některých situacích (protože to už je taková jeho stylizace a trademark), ta je to vcelku slušné giallo, které má hlavně v začátku neuvěřitelný náboj. Časem se to celé trošičku utlumí a konec mi už přišel takový lehce překombinovaný a docela suchý. Ve výsledku je to takový Argentův lepší průměr, který pobaví, neurazí, ale podruhé si ho už nedám.. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Práve Dario Argento je z tvorcov, ktorým sa (aj vzhľadom k žánru) dali logické nezrovnalosti vždy odpustiť. Čo sa ale miestami deje v tomto filme, nad tým ostáva rozum stáť. Plus k tomu retardované dialógy, mátožne znudený Max von Sydow nechápajúcne recitujúci hlúpe monológy, občasná nevhodná komika a konečne krčovité splatter vraždy na horšej trikovej úrovni než v talianskych béčkových osemdesiatkach. Nebyť skvelej úvodnej scény vo vlaku, zopár efektných dlhých záberov a dvoch fajn lakačiek, bolo by to za 1*. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (2)

  • Komisaři Moretti a Giacomo řeší případ také díky básni "The Animal Farm", kterou ve skutečnosti napsala Asia Argento. (Chatterer)
  • Max von Sydow trval na tom, aby se papoušek ve filmu jmenoval Marcello, po herci Marcellu Mastroiannim se kterým natočil několik filmů. (Chatterer)

Reklama

Reklama