USA, 1966, 26 min

Předloha:

Dr. Seuss (kniha)
(další profese)

Recenze (37)

LEGACY

Nevím jak ostatním, ale mě se remake z roku 2000 vcelku líbil, byl jsem proto zvědav i na původní materiál, ze kterého se vycházelo. A musím uznat, že je právem tento ani né půl hodinový filmeček zařazen do americké vánoční klasiky. Mám rád vánoční filmy, mám rád USA, mám rád animáky a hlavně mám rád Grinche a tento film. Není to ale pořád na maximum, myslím si ale i tak, že když dám čtyři hvězdičky, že filmu neubližuju. Hezké vánoční zpříjemnění. Hodnotím 80% ()

Goldbeater

Pokud jste se někdy ptali, co je to za animák, který chvilku běží ve filmu Sám doma, tak tady ho máte. Povedená pětadvacetiminutová taškařina o Grinchovi (známém spíše z poněkud delšího remaku). Zajímavé je, že postavu, která je věnována zejména dětem, dabuje hororový klasik Boris Karloff. Ale hlavně tento fakt mě k filmu přilákal a líbil se mi. Stejně jako Vincent Price čtoucí verše Poeova Havrana. Pěkná televizní pohádka s ještě hezčím příběhem. ()

vyfuk

Spousta lidé mě za to bude peskovat, ale nedá se to moc srovnávat s hraným Grinchem z počátku století. Tohle je prostě nesmrtelná klasika, kterou labužníci znají od nás i díky Sám doma, ale spousta věcí tomu chybí. Především asi to, že si ani nezvykneme na Grinche jako postavu a už je vlastně proměna s koncem. V mnoha lidmi nenáviděném hraném filmu, pro mě však milovaném, máte spoustu času si na Grinche zvyknout, nenávidět ho, milovat ho a soucítit s ním. Alespoň jednou za rok pro to máte slabost. Na mě neuvěřitelně zbrklé a uspěchané. ()

ChArLeNe

"True meaning of christmas came thru"? to sa myslí tým to pokrytectvo? Myslím, že to vystihuje báseň White Christmas od W. R. Rodgers. Vianoce v sebe nesú aj ďalšie pokrytectvo - šíriť mier a pokoj zatiaľ čo si do úst vkládame utrpenie a smrť, či dokonca ak ide o rozprávky - tak že soby existujú pre ľudí, aby ich zapriahli k saniam a bičovali aby uháňali čo najrýchlejšie. ()

Real Tom Hardy

"THEN THE GRINCH THOUGHT OF SOMETHING HE HADN'T BEFORE! WHAT IF CHRISTMAS, HE THOUGHT, DOESN'T COME FROM A STORE. WHAT IF CHRISTMAS...PERHAPS...MEANS A LITTLE BIT MORE!" ---------------------- V našich končinách je tradíciou škaredá Popoluška a zarastený starček, v tých amerických je to Scrooge a Grinch. Ja mám vo výbere úplne jasno a nemusel som ani dlho váhať. Vlastne vôbec. ()