Režie:
Ralph FiennesScénář:
Abi MorganKamera:
Rob HardyHudba:
Ilan EshkeriHrají:
Ralph Fiennes, Michelle Fairley, Felicity Jones, Kristin Scott Thomas, Tom Hollander, Tom Burke, Perdita Weeks, Charlotte Hope, John Kavanagh (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Charlese Dickense si představujeme jako starosvětského Angličana, který napsal "Vánoční koledu" nebo "Olivera Twista". Rozhodně ne jako někoho, kdo by mohl mít sexappeal. Film Vášeň mezi řádky nám však představuje skutečného Dickense. Charismatického muže plného energie, který, kromě toho, že měl manželku a deset dětí a psal své tlusté romány, zvládal být i novinářem, divadelníkem, společenským aktivistou, celebritou. Vášeň mezi řádky se ale ještě více soustředí na Nelly (Felicity Jones), inteligentní a krásnou mladou ženu, která si s Dickensem odvážně začne milostný románek, jehož důsledky si v tu chvíli ještě neumí představit. Neví, jaké to je, být milenkou ženatého muže s deseti dětmi. Ve viktoriánské Anglii je to zločin, který se trestá vyhoštěním na okraj společnosti. I když ji její milenec hmotně zajistí, nečeká ji žádná světlá budoucnost. Přestože jejich vztah byl plný lásky a vášně a přetrval až do jeho smrti, přestože se stala Dickensovou živou vodou a múzou, přesto se musela smířit s rolí „neviditelné" ženy. (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (83)
Námet je taká hlboká studňa...a Ralph Fiennes sa vody ledva dotkne. Vlažná komorná dráma, s vynikajúcou hudbou, ktorej sa však nedopatrením podarilo prehlušiť aj herecké výkony, ktoré tu boli naozaj neviditeľné. Stále som čakala na nejaký prudký výbuch vášne, ale dočkala som sa iba trochu studených emócii. Ako tu už niekto poznamenal, film sa snaží vynechať klišé a je tak žiarivým príkladom toho, že občas ho trochu treba. Najhorší Fiennesov výkon a asi najviac premárnená šanca na skvelý film, akú som kedy videla. ()
Komorní pomalý film se všemi klady i zápory které k tomu patří. Potěší příjemná civilní kamera Roba Hardyho. Fiennes pomalu vyplňuje mezery mezi řádky, skvěle pracuje s návodnou hudbou i tichem a míří k nevyhnutelnému konci. Sonda do milostného života Charlese Dickense, která neurazí ani nijak zvlášť nenadchne. Žádnou vášeň ale nečekejte, film je až na pár výjimek stejně konzervativní jako ta doba a nenabízí příliš vyhraněných konfliktů. Možná i ke vlastní škodě. ()
Ralph Fiennes pohřbil kompletně všechno, co je na tématu "slavný spisovatel a o hodně let mladší milenka" zábavné a uvěřitelné. Místo toho nechal jen plitkou nudu. Hlavním postavám nevěříte jejich vztah, nechápete, co jeden vidí na druhém a Felicity Jones je sice fakt krásná, ale je schopna jen jediného výrazu v obličeji... PS: Už několik let jsem neviděla tak pitomý český překlad názvu filmu. ()
Už dlouho jsem neviděl film, který skončil tak rozporuplným hodnocením diváků, emoce pokryly celou škálu od nadšení po zlost. Sám jsem spíše v prvním klubu - už dlouho jsem neviděl tak klasicky krásnou, komorní kameru, kostýmy i scénografii, které dohromady tvoří takřka dokonalou atmosféru raně viktoriánské Anglie. Hercům lze taky sotva něco vytknout - kromě vynikajícího Fiennese, Jonesové a Scott-Thomasové musím vypíchnout Joannu Scanianovou v dojemné roli Dickensovy manželky, která pokorně snáší veřejné ponížení. Film mě ale celkově nedostal tak, jak by měl - a bude to zřejmě vina scénáře, který nějakým zázrakem udělal z úrodné látky vleklou, unylou podívanou. Ve filmu je hned několik silných okamžiků a organicky se vyvíjejících vztahů, které se bohužel často utopí v nejasném a neohrabaně konstruovaném ději. Fiennes každopádně ukázal, že režírovat umí - pokud jednou natočí stejně řemeslně povedený film s lepším scénářem, budu kvičet radostí jako Oliver Twist nad miskou čočkové polévky. ()
Konvenční romance o nekonvenčním vztahu slavného literáta. Je tu pár výborných herců, dobové kostýmy a výprava i pěkná kamera a hudba, ale ta vášeň je skrytá fakt mistrovsky, snad jsem ji ani nezpozoroval. Vyšla aspoň sázka na Felicity Jonesovou, která vlastně působila přesvědčivěji než samotný režisér. ()
Galerie (88)
Photo © Lionsgate
Zajímavosti (1)
- Film byl natočen na motivy stejnojmenné knihy (1991) Claire Tomalin. (Fevas)
Reklama