Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Archivy jsou plné neznámých příběhů. Pátrání v zaprášených dokumentech inspirovalo vznik televizního cyklu, který odhaluje neznámé epizody novějších dějin. Hledá informace dosud utajené, které měly zůstat před veřejností ukryty. Rozkrývá dramatické osudy a příběhy osob známých z veřejného života, politiky nebo kultury, ale také zcela obyčejných lidí, o nichž se dosud nic nevědělo.
Čerpá z domácích i zahraničních archivů – soukromých i veřejných, pátrá po nových svědectvích, hledá všechny dostupné pamětníky. Reportér Stanislav Motl v něm rekonstruuje celou událost přímo na „místě činu“. Diváci jsou při tom svědky takřka detektivního pátrání, které postupně odhaluje záhadu či tajemství. Přitažlivá je skladba jednotlivých kauz – vojensko-politických, špionážních, kriminálních i mysteriózních.
Cyklus Stopy, fakta, tajemství navazuje na úspěšný autorský rozhlasový pořad Stanislava Motla v Českém rozhlase 2. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (27)

otík 

všechny recenze uživatele

Stanislav Motl je pro mně novinářskou jedničkou a také jeho filmová podoba je nesmírně zajímavá, poutavá a poučná. Skvělá podívaná. Odvysílané díly: 1. Vraždy z milosti, 2. Anděl smrti jménem Marie, 3. Polárníci ze Zlatého návrší, 4. Apoštolové temných sil, 5. Hitlerův poklad, 6. Šakal u Vltavy, 7. Česká stopa Josefa Mengeleho, 8. Moravané mezi Eskymáky, 9. Dita a Kamila, 10. Poklad ruských carů, 11. Ďáblův švagr, 12. Záhada ztraceného obrazu, 13. Bomba pro TGM, 14. Šťastný Harry Jelínek, 15. Zabijte Edvarda Beneše!, 16. Upíři v Čechách, 17. Ukřižovaná, 18. Ohnivý Vavřinec, 19. Ztracený letec, 20. Pravda o Golemovi, 21. Boží mlýny, 22. Mystérium pražského orloje, 23. Pogrom, 24. Chlapec a hvězdy, 25. Zajatci bílé smrti, 26. Šifra Karla IV., 27. Ztracená závěť Lídy Baarové, 28. Záhada zmizelé zpěvačky, 29. Lynč, 30. Kalvárie lidických letců, 31. Hitler v Čechách, 32. Čertova brázda, 33. "Che" v Praze, 34. Řidič vozu smrti, 35. Šuhaj nebyl sám, 36. Jean Marais nebo Jan Mareš, 37. Smrt Malého prince, 38. Záhada létajících talířů, 39. Ztracený poklad. Hudební režie: Jiří Bura & Pavel Dražan ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Jak který díl. Tam, kde se Motl musí držet fakt a dokumentů, jde často o zajímavé představení určité ne tak známé nebo méně známé události, někdy s novými úhly pohledu, ale dost často spekuluje, fakta si domýšlí a - co mě nejvíc štvalo - kupodivu vždy někde najde nějaký zapomenutý (papírový) dokument od nějakého neznámého člověka, který jej zachránil v minutě dvanácté, a na základě tohoto textu pak rozvíjí své teorie, aniž bychom měli možnost si nějak tak podivný zdroj ověřit. Navíc mi přijde, že pan Motl trpí obdivem k Němcům a šlechticům, takže v některých dílech z nich jemně a někdy více, jindy méně nápadně dělá děsné lidumily. ()

Reklama

NinonL 

všechny recenze uživatele

Znám více jako mluvené slovo, ale seriál se mi líbí moc. Zvláště některé díly, opředené tajemstvím, historií, okultismem, magií. Kromě Apoštolů temných sil bych ráda vyzvedla i díly: Mágové proti Hitlerovi, Staroměstský orloj, Lynč (smrt herce, režiséra a producenta Jana Svitáka), Anděl smrti (masová vražedkyně M. Fikáčková), Vlčí dítě, Hledání Viktorky (z Babičky Boženy Němcové), Requiem pro Pavlínu (zmizení nadějné folkové zpěvačky P. Braunové). ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Ne, toto prostě nelze. Příběh o senzitivní Zorce Janů, která byla "Ukřižovaná", je příkladem za veškerou Motlovu investigativní snahu udělat z komára velblouda. Takto už pracoval na reportážích pro Na vlastní oči a určitě zdalena nekončí. Co jsme se dozvěděli? Zorka měla leukémii, vyhodili jí z divadla a spáchala sebevraždu. Tak nač ta falešná snaha udělat z toho něco víc? To jsou tyhle urputně chtěné nic neříkající legendy o zmařeném mládí, o všech těch Jarmilách Horákových, Zorkách Janů a Janách Rybářových, které měly ty nešťastné lásky a chmury v duši. Bulváre odstup. ()

Kamas

všechny recenze uživatele

Četla jsem deník Zorky Janů (sestry Lídy Baarové). Tak krásná a talentovaná ženská, svou sestru by strčila do kapsy, jen si trochu věřit. Nikdy nenalezla štěstí uvnitř sebe, byla závislá na okolí. Čekala na lásku, na role v divadle, chtěla být zdravá.. Byla to citlivá, senzitivní a čistá dušička a její vnitřní život byl plný očekávání, zmaru, frustrace, nenaplněné lásky, bolesti. Nikdy nikomu neublížila, to odsouzení od blízkých kolegů v divadle hodně kruté. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama